Tool ala SyncBack maar dan met beste compressie

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu Syncback om mijn externe HDD met mijn interne HDD te synchroniseren.

Elk bestandje word in een ZIPfile gezet en gecomprimeerd, maar ZIP is wel de meest inefficiente methode.

Nu vraag ik mij af, is er een synchronisatieprogramma die net zo kan synchroniseren als SyncBack dat doet maar dan elke losse file in een beter formaat (.7z bijvoorbeeld) kan compressen?

De verwerkingstijd die er overheen gaat maakt me niet uit, al duurt het een dag om een hele backup te maken, achteraf wil ik toch alleen maar de mutaties synchroniseren.

• Fairy
  • Niet online
Kick

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 18:18

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Is de betaalversie geen optie ?
Zip64 Compression (better compression, twice as fast, and the ability
to create self-extracting Zip files).
Of anders is dar of backuppc misschien een optie.

[ Voor 33% gewijzigd door jvhaarst op 02-10-2005 13:40 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Fairy
  • Niet online
jvhaarst schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:00:
Is de betaalversie geen optie ?

[...]

Of anders is dar misschien een optie.
Dar is linux as far as I can see, betaalversie werkt ook niet super, is nog steeds het zeer matige zip formaat.

Mooiste zou zijn als er een synchroneseer tool is die 7zip onder de motorkap gebruikt oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 02-10-2005 13:37 ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 18:18

jvhaarst

Eendracht maakt macht

dar is a shell command that backs up directory trees and files. It has been tested under Linux, Windows, Solaris, FreeBSD, NetBSD, MacOS X and several other systems.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Fairy
  • Niet online
jvhaarst schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:48:
dar is a shell command that backs up directory trees and files. It has been tested under Linux, Windows, Solaris, FreeBSD, NetBSD, MacOS X and several other systems.
Command line heb ik niet veel aan, ik wil iets hebben dat ik als synchroniseer pakket kan gebruiken, dus gewoon een programma ala SyncBack of Second Copy maar dan met de beste compressie.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat zou er mis zijn met een commandline programma? Als je in de taskmanager een backup taak maakt, dan kan het zelfs veel krachtiger werken dan een standaard pakket.

Je zou (als je je over je afkeer van cmd programma's heen zet) robocopy kunnen bekijken. Dit is een erg krachtige tool die meegeleverd wordt bij de Windows Server 2003 Resource Kit Tools.

edit:

Robocopy is dus geen optie, aangezien je compressie naar één bestand wil hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door the_shadow op 02-10-2005 15:06 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Fairy
  • Niet online
the_shadow schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:05:
Wat zou er mis zijn met een commandline programma? Als je in de taskmanager een backup taak maakt, dan kan het zelfs veel krachtiger werken dan een standaard pakket.

Je zou (als je je over je afkeer van cmd programma's heen zet) robocopy kunnen bekijken. Dit is een erg krachtige tool die meegeleverd wordt bij de Windows Server 2003 Resource Kit Tools.

edit:

Robocopy is dus geen optie, aangezien je compressie naar één bestand wil hebben.
Ik wil per los bestand compressie, dus niet een hele folder in 1 bestand.

NTFS compressie is geen optie aangezien dat ten eerste nog slechter is dan zip, en ten tweede voor extreme fragmentatie zorgt.

PS.

Als iemand weet hoe ik mijn externe schijf compressed kan formatteren op een andere manier dan NTFS compressie vind ik het ook goed. NTFS compressie heeft namelijk een aantal hele foute bugs dus als er een alternatief voor is :?

Moet wel bruikbaar zijn onder Windows XP>2003

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 02-10-2005 15:46 ]

Pagina: 1