Toon posts:

geen internet op linksys wrt45g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys wrt45g aangeschaft

nu is het probleem dat ik er geen internetverbinding mee krijg. Alles lampjes op de router branden overigens wel (Power, Wlan, lampje van poort 1 die met de pc is verbonden, internet)

Een vriend van mij heeft precies dezelfde router (zelfde type), alleen is het een iets ouder model (zonder secure easy setup). Ik heb zijn router eens gepakt een aan gesloten bij mij thuis en deze heeft meteen verbinding met internet (met dezelfde instellingen en zelfs een oudere firmware: v1.42.2).

Nu heb ik op tweakers en google zitten zoeken naar een oplossing, maar kan niets nuttings vinden

Ik ben radeloos... kan het zijn dat de router gewoon stuk is??

Verwijderd

Nou ja, dat testen is heel simpel: ruil hem even om bij de winkel en kijk wat die nieuwe dan doet. Het lijkt er namelijk wel op dat hij stuk is :)

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 21:55
Kun je wel op de web-interface komen van je WRT54G (HTTP://192.168.1.1)

http://specs.tweak.to/12729

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Doe eens een reset naar factory defaults, voor alle zekerheid.
(Voeding eraf, resetknop induwen, voeding weer instoppen terwijl je de resetknop ingedrukt houdt en deze nog minstens 10s ingedrukt houden.)

Als je dan de web interface van de router niet kan bereiken op het default ip adres (zie hierboven),
dan mag je wel besluiten dat er iets mis is denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem omgeruild.. en nog steeds hetzelfde resultaat...

ik kan wel inloggen op mijn router.. en ik kan ook gewoon pingen van pc naar laptop.. ik heb ook de factory settings terug gezet.. maar nog steeds geen internet :(

ik zat nu eens te denken:

ik heb chello light, kan het zijn dat ik de modem moet resetten en dat er dan een nieuwe router word gevonden waarna ik me opnieuw moet aanmelden op chello met SSID?? (net als toen de nieuwe modems werden uitgereikt).

helaas kan ik dit vanavond niet meer testen want ben nu niet thuis...

Of zou het toch nog iets anders kunnen zijn??

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Doe voor de gein eens het volgende:

- zet je pc uit
- zet je wrt54g uit
- zet je chello modem uit

wacht 5 minuutjes

- zet chello modem aan en laat hem helemaal opstarten
- zet de wrt54g aan en laat hem helemaal opstarten
- zet je pc aan, laat hem opstarten en kijk in de wrt54g of je een ip adres van je provider hebt gekregen.

Als je geen ip krijgt kan het zijn dat chello een nieuw MAC adres ziet en dat je die opnieuw moet registeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Mishmash op 01-10-2005 19:18 ]

• jozy
  • Laatst online: 29-04 14:11
of je cloned het mac adres van je pc in je linksys en je bent klaar.
Pagina: 1