Toon posts:

pc blijft rebooten tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc met Aopen moederbord en Award modular BIOS v6.00PG en chipset VIAA82c3099 rev 0, blijft steeds rebooten tijdens het opstarten van windows xp pro.

Wat ik al heb geprobeerd:
Opnieuw installeren van windows (ettelijke keren)
chkdsk --> geen problemen
BIOS updaten (blijk ik dezelfde BIOS te krijgen)
Memtest 100 % geen fouten

Wie heeft er een goede suggestie om het probleem uit de wereld te helpen???????

Ik hoor het graag. :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We missen meer specs zoals CPU, voeding, videokaart, etc. Neem eens de PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post hier de verwachte informatie, resultaten en jouw eigen bevindingen :)

Verwijderd

Is het gewoon gebeurd af na een bepaalde actie, hardware verandered, bepaald stuk software geinstalleerd, is je voeding nog wel goed, hoe oud is je systeem etc etc.

Kan van alles zijn heh, word flink puzzelen, gewoon eerst de hele hardware kant door lichten.
Overigens, als je opnieuw heb geinstalleerd, ook de primary partitie vernieuwd ? Kan ook een virus in hangen. FF een keer booten met een andere harde schijf erin ?

Succes

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
'k Zou graag es weten wat je voeding is en je voltages :) Alstie te weinig stroom krijgt wil de comp wel es opnieuw opstarten :)

Verwijderd

Ik weet niet wanneer het gebeurt, maar je chipset drivers kan ook deze oorzaak veroorzaken. Nadat je je chipset driver hebt geinstalleerd kan het zijn dat je Windows steeds herstart, soort van hardware stoornis.

Suc6