Toon posts:

[LED] X800XL strobos-irritatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet zo op pcgeluid (mijn vorige was een 747 jet engine) dus heb ik bij het samenstellen van mijn pc zoveel mogelijk rekening gehouden met de noise.
Op de vga na dan, niet dat deze zoveel lawaai maakt, athans het maakt van alle componenten het meest lawaai. Het stomme is alleen dat het niet de fan is maar de ledjes die als een stroboscoop aan en uit knipperen. Het effect is bovendien minimaal. Dat geknipper maakt een vrij zacht doch storend geluidseffect.... ik mot het niet!

Is er een (simpel) manier om deze ledje(s) uit te schakelen zonder de fan ook uit te schakelen?
Gecontroleerd slopen mag ook...

Thanks, verbaasd me dat niemand eerder het erover heeft gehad. Ik vergis me niet het is echt het led geknipper wat een soort getik maakt...

Verwijderd

Topicstarter
anybody? enig idee?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

LED's er af trekken/in de fik zetten werkte bij mijn neefje allebei :P

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 01-10-2005 19:56 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Mja en je garantie compleet verknallen.
Je zou een andere koeler kunnen overwegen, ikzelf heb atm een X800 en de koeler daarvan viel opzich wel mee qua geluid maar maakt ivm. mij huidige Zalman VF700CU een takke herrie. En de zalman koelt ook een stuk beter op lager geluids niveau.
OK het kost je misschien wel weer 25€, maar je kaart is stiller, koeler en je behoud je garantie (voglens mij wel) en je hebt geen irritante ledjes (mocht je het licht effect ook irritant vinden).

Gabriël AM5

Verwijderd

De garantie gaat er af hoor ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sapphire schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:58:
Mja en je garantie compleet verknallen.
Je zou een andere koeler kunnen overwegen, ikzelf heb atm een X800 en de koeler daarvan viel opzich wel mee qua geluid maar maakt ivm. mij huidige Zalman VF700CU een takke herrie. En de zalman koelt ook een stuk beter op lager geluids niveau.
OK het kost je misschien wel weer 25€, maar je kaart is stiller, koeler en je behoud je garantie (voglens mij wel) en je hebt geen irritante ledjes (mocht je het licht effect ook irritant vinden).
Tenzij je je kaart voor het RMA sturen weer perfect in originele staat terugbrengt zodat ze niet merken dat je er een andere koeler op hebt gehad is je garantie wel degelijk foetsie hoor. Maar opzich is dat dus al minder kansloos dan die ledjes vernielen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het reply mensen.

De irritatie valt ook wel mee, overdag overstemmen de kinderen/wind buiten het geluid dat mijn vga strobo led maakt, zonder dat zou het gewoon perfect zijn.

De koeler maakt ook geen geluid athans geen hoorbaar geluid pas over 40% van z'n toerenvermogen is het te horen maar zohard draait het nooit.

I mind up my mind, voor dat beetje irritatie wil ik niet klooien met mijn garantie en zolang ik de kaart niet overklok zal ik ook geen andere koeloplossing kopen...

thanks

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Orion84 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:16:
[...]

Tenzij je je kaart voor het RMA sturen weer perfect in originele staat terugbrengt zodat ze niet merken dat je er een andere koeler op hebt gehad is je garantie wel degelijk foetsie hoor. Maar opzich is dat dus al minder kansloos dan die ledjes vernielen.
Och ja, ik heb op iedere VGA kaart die ik gehad heb altijd al de koelers vervangen en nog nooit problemen gehad met RMA als er iets was.
Ik denk dat ze wel zien of er echt iets aan de hand is waar je niets aan kunt doen of dat je de kaart gewoon echt gemold hebt (Vmods of ressistors eraf hebt geschraapt).
Als ik een kaart echt zelf mol door een mislukt Vmod ofzo dan ben ik wel zo eerlijk om en niet nog proberen RMA te sturen.

Gabriël AM5

Pagina: 1