Toon posts:

Triplehead met Suse9.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar mijn triplehead (xinerama) werkend te krijgen op de manier dat ik het wil. Eerst maar een lijstje van de gebruikte hard- en software:
MSI PCI-e Radeon X300SE 128 MB
Sapphire PCI Radeon 7000 64MB
3x Philips 190B6 19" CRT op 1600x1200
Beide kaarten zijn gloedje nieuw en op advies van de verkoper(s) gekocht.
Met een DVI->VGA adapter sluit ik een 2e scherm aan op een kaart.
Suse 9.3

Ik heb het zaakje werkend gekregen door 1 monitor op de MSI aan te sluiten en 2 op de Sapphire, maar dat gaf duidelijk problemen omdat de Sapphire het niet trok. Op dezelfde manier heb ik geprobeerd om de MSI te gebruiken voor de 2 monitoren, maar om de een of andere reden blijft het ene scherm een kloon van het andere. Leuk detail is dat wanneer ik het 2e scherm aansluit op de MSI, het eerste en het tweede scherm minder fel worden. Dat is erg storend omdat het 3e scherm nog op volle sterkte doorgaat.

Het belangrijkste stuk uit /etc/X11/XF86Config:
Section "Device"
BoardName "Radeon X300 (RV370) 5B60 (PCIE)"
BusID "2:0:0"
Driver "radeon"
Identifier "Device[0]"
Screen 0
VendorName
EndSection

Section "Device"
BoardName "Radeon VE"
BusID "0:11:0"
Driver "radeon"
Identifier "Device[1]"
VendorName "ATI"
EndSection

Section "Device"
BoardName "Radeon X300 (RV370) 5B60 (PCIE)"
Driver "radeon"
BusID "2:0:0"
Identifier "Device[2]"
Screen 1
VendorName "ATI"
EndSection

Heeft iemand nog tips om xinerama op de 3 schermen te krijgen, want op dit moment begin ik het idee te krijgen dat het me met deze hardware niet gaat lukken. Ik ben ook wel benieuwd naar de reden van het zwakker worden van het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaarten geruild voor nVidia varianten. Na het installeren van de drivers via YOU en het aanpassen van XF86Config heb ik de triplehead werkend