Toon posts:

Sempron

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude PC staan met Sempron 32bits erop van die A Socket. nou d8 ik laat ik die eens overclocken dus ik zet FSB 166 naar 211 en gaat van 2200+ naar 2600+ 1889MHz ik kijk naar de tempratuur, en staat 32' Graden... 2 graden hoger dan daarvoor... kan dat kloppen? of geleid de warmte niet goed en lijkt het alsof hij niet zo warm is... er zit een Coolermaster Silent cooler op die best groot is en 2 fans front 2 fans back die maken een luchtstroom door van voren naar binnen en van achter naar buiten te blazen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Zou goed kunnen dat de temp niet zoveel omhoog gaat. Controleer ook even je temps met een progje, bijv. Speedfan. (ervan uit gaant dat je de temps in het BIOS uitlees)

offtopic:
Interpunctie is misschien wel handgi :)

[ Voor 42% gewijzigd door TheovdS op 30-09-2005 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja had ik al gedaan is allebij zelfde temp 32' Graden

hier joh:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkilic/naamloos.JPG

klopt dit allemaal? :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 21:56 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat zou best kunnen, sommige processoren klokken natuurlijk beter over dan andere. Ik zou nog even everest home edition proberen, want speedfan kan er flink naast zitten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik zou zeggen (lees de F.A.Q.) en OC'en dat ding 8)

Dit is tenslotten het "Die-Hard Overclocking & Cooling" forum :D

[ Voor 39% gewijzigd door TheovdS op 30-09-2005 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkilic/naamloos2.JPG

same here

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:02:
Ik zou zeggen OC'en dat ding 8)

Dit is tenslotten het "Die-Hard Overclocking & Cooling" forum :D
ahaha ja ik had FSB op 225 gezet was iets van 2080MHz geworden maar XP starte op een of andere manier niet op 211MHz is het stabielste :)

maarja das wel best raar 26% overclocked maar 2 graden verschil :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:15 ]

Verwijderd

het kan natuurlijk zijn dat je temps in windows niet goed uitgelezen worden, uit je verhaal kan ik niet echt opmaken of je ook al in het bios gekeken hebt naar de temps. Asus Probe staat er onder andere ook bekend om om temps met zon 5-6 graden verschil uit te lezen, dus dat is ook een poging waard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:30:
het kan natuurlijk zijn dat je temps in windows niet goed uitgelezen worden, uit je verhaal kan ik niet echt opmaken of je ook al in het bios gekeken hebt naar de temps. Asus Probe staat er onder andere ook bekend om om temps met zon 5-6 graden verschil uit te lezen, dus dat is ook een poging waard.
mja ik heb al in BIOS gekeken met Speedfan en Everest, dus denk dat het wel klopt ofzo zo niet dan heb ik geen probleem pak een hamer... BAM BAM hahahehehuhuhhmhmmmmm... oftog maar niet :o

Verwijderd

Je temps gaan snellet omhoog zodra je de Vcore omhoog gooit.. Je bent gewoon een geluksvogel!

Ik zou voor de zekerhijd ff zo'n ding wat je normaal achter in je reet duwt bij koort, ja zo'n thermometer in tussen je cooler zetten en kijken wat die zegt.. BTW ff voelen aan de cooler doet ook wonderen.

Wel kan je de volgende keer beter ff een andere topic titel geven... Iets als:

Semron van 166mhz naar 211mhz FSB op 32 graden?/? HuH???

zo, verder veel plezier met je OC! ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hoeveel de temperatuur stijgt hangt vooral af van je koeler. Heb je een koeler die behoorlijk wat warmte weg kan werken, dan stijgt de temperatuur minder.
Verder heb je natuurlijk kans dat je een teruggeklokte sempron te pakken hebt gehad (eentje die eigenlijk goed genoeg was voor hogere snelheden, maar om de lager geklokte voorraad aan te vullen gewoon een stempel 2200+ heeft gekregen met bijbehorende multiplier lock).

Maar je hebt nu in ieder geval een leuke overclock te pakken. Tijd om meer te proberen ;)

Verder voegt dit topic niet zoveel toe, en let de volgende keer ook even op de topictitel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.