[XP] Probleem Installatie

Pagina: 1
Acties:

• metal_voltant
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03-2018
Ik heb een probleem bij het installeren van windows op mijn systeem.

Specs:

Gigabyte K8NF-9 (skt 939)
AMD Athlon 64 3500+
250 GB Hitachi SATA
(2x 512) 1024 MB RAM PC3200
NEC DVD-Rewriter
LG DVD-speler
AOpen Geforce 6600GT

Ik doe de CD-rom van windows in de drive, alles verloopt zoals normaal, gaat de bestanden laden. Ik kies de SCSI-controller van mijn floppy via F6 in het laadmenu, maar zodra windows klaar is met het laden van alle bestanden (in het begin blauwe scherm), normaal gesproken komt er dan te staan: "Welkom bij de installatie van windows XP, wilt u doorgaan met het installeren van..." of iets dergelijks. Nu komt er dus een zwart scherm met een wit knipperend streepje en doet hij verder niks meer. Als ik opnieuw opstart begint hij overnieuw.

Wat staat er verkeerd ingesteld of wat doe ik fout?

Alvast bedankt.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Probeer eens een andere CD. Weet je zeker dat je de goede drivers hebt voor je HD?

• metal_voltant
heb al verschillende windows versies geprobeerd en heb ook de goede drivers op de floppy staan ja.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Gebruik eens een andere videokaart :)
Het zou kunnen dat ie daarop blijft hangen. Het lijkt me wel vaag als dat kan, maja. misschien toch eens proberen :)

• Lolhozer
  • Laatst online: 06:05

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Is dit een nieuw systeem? Oftewel, heeft het al wel eens in deze setup gedraait?
Harde schijf in een ander systeem testen? voeding-probleem?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:47 ]

• metal_voltant
"al geprobeerd om de CD eerst in een directory op de HD te zetten en van daaruit te installeren?"

Nog niet mogelijk, hij detecteerd de harde schijf nog niet voordat windows is geïnstalleerd.

K. Ik zal es zonder videokaart proberen.

• metal_voltant
dacht, probeer ff met de onboard VGA van het moederbord, maar die zit er dus blijkbaar niet op :P.
Maar waarom zou die de videokaart dan niet pakken, lijkt me vrij sterk namelijk.

Heb ook es geprobeerd een geheugendimm eruit te halen en alles los te halen wat niet nodig was (dus 1 cd-rom en 1 HD enz) maar gaf hetzelfde effect.

Nog andere ideeën?

• metal_voltant
alles nog een keer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, had ook geen effect, ook nog een aantal aanpassingen in de bios, maar het mocht allemaal niet baten.

Hoe kan dit?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:07
Heb je de acpi settings in je bios nagelopen? Ik had eerst een soortgelijk probleem wat bleek te liggen in het enabled/disabled zijn van acpi.

• metal_voltant
ok, heb geprobeerd de ACPI settings in de bios te veranderen (van S1 naar S3 of iets dergelijks), maar dat gaf gewoon weer hetzelfde effect. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Schakel de usb poorten etc allemaal in de bios, dat wilt ook nog wel eens helpen. Na de installatie mag je ze weer aanzetten :)

• metal_voltant
heb nu dus geprobeerd de usb poorten + serial + IEEE enzenz uit te schakelen nog steeds hetzelfde probleem :S. (denk toch echt dat het met de harde schijf heeft te maken ofzo)

Verwijderd

controleer anders even je setup log bestanden. weet je snel genoeg waar hij opvast loopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:20:
controleer anders even je setup log bestanden. weet je snel genoeg waar hij opvast loopt.
laat maar, te vroeg stadium.

• metal_voltant
hmm ok, en hoe doe ik dat precies 8)7

Edit: Ow ok ^^

[ Voor 20% gewijzigd door metal_voltant op 02-10-2005 21:24 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je het al eens geprobeerd met een xp cd die geslipstreamed is naar SP2?

• metal_voltant
hmm.. nee dat heb ik idd nog niet geprobeerd. Alleen heb ik geen win xp cd met SP 2 integrated.

Ff wat anders. Heb geprobeerd de S-ATA HDD aan te sluiten op mijn andere pc, om zo dan windows te installeren. Ik volg de procedure zoals die vermeld staat in de handleiding van dat moederbord. Installeer de drivers. Hier blijft hij dus niet hangen, maar geeft hij aan dat hij geen harde schijf kan vinden?

• metal_voltant
ik heb het nu anders aangepakt:

Ik heb de SATA harde schijf aangesloten op een andere pc. Vanuit daar heb ik windows op de harddisk geïnstalleerd en de harde schijf heb ik nu weer terug gezet in de pc die ik probeer te maken. Hij start nu op, geeft het scherm aan van veilige modus ed. Ik kies windows normaal starten, krijg ff een zwart scherm, monitor gaat uit en aan en hij herstart. Ligt dit aan een verkeerde instelling of hoe kan dit?

• TheovdS
  • Laatst online: 11-03 07:05
metal_voltant schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:43:
ik heb het nu anders aangepakt:

Ik heb de SATA harde schijf aangesloten op een andere pc. Vanuit daar heb ik windows op de harddisk geïnstalleerd en de harde schijf heb ik nu weer terug gezet in de pc die ik probeer te maken. Hij start nu op, geeft het scherm aan van veilige modus ed. Ik kies windows normaal starten, krijg ff een zwart scherm, monitor gaat uit en aan en hij herstart. Ligt dit aan een verkeerde instelling of hoe kan dit?
Dit gaat dus niet werken :/
Want je hebt Windows op een andere PC geinstalleerd, dus alle drivers voor die PC geinstalleerd en niet voor je nieuwe PC.

• metal_voltant
zoiets zat ik ook al te denken, dacht probeer het toch maar, misschien dat het lukt :D. Maar als ik hem dus op deze pc wel kan installeren maar op de andere niet, waar heeft het dan mee te maken? is er soms iets mis met het moederbord?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Al een BIOS-reset gedaan. Ik wed dat het dan werkt. Wil je dit niet doen, schakel dan eerst eens USB-legacy support uit, die leverde bij mij soortgelijke problemen. Als dat niet werkt, alle onboard dingen uitzetten en anders gewoon de BIOS resetten. Maar die USB-legacy support is denk ik al wel voldoende.

• metal_voltant
alles van usb support onboard dingen enzo heb ik allemaal al uitgezet,en dat werkte niet. Bios reset is toch gewoon batterij eruit halen en zo'n jumper dingetje zetten op de 2 pinnetjes waarbij clr_cmos staat en vervolgens de pc aan zetten. klopt dat?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Kan, je kan ook gewoon in de BIOS gaan en daar de defaults laden, dat moet voldoende zijn.

• metal_voltant
dat had ik al een aantal keer geprobeerd, toen ik dat deed gebeurde er niks (hij ging niet naar default settings)

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je al een BIOS-update geprobeerd (als die beschikbaar is)?

Ik had precies hetzelfde laatst met een computer, de installatie bleef daar ook zegmaar hangen met zo'n cursortje in beeld. Een biosupdate zorgde ervoor dat het wel weer werkte.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• metal_voltant
ik heb geprobeerd bios te resetten, werkte ook niet.

En idd. ik zat er ook net aan te denken om de bios te updaten.

• metal_voltant
bedankt allemaal voor jullie replies. Ben er eindelijk uit.

Had me vernomen toch maar es de bios-update van de site te downloaden (het was namelijk dezelfde versie, als de versie die geïnstalleerd was). Bios "upgedate" en toen deed hij het dus wel!

Heel weekend bezig geweest met iets wat achteraf toch zo simpel blijkt te zijn ^^
Pagina: 1