Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opzegging Orange>KPN 1 dag te laat volledig bundel betalen?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een Orange Business abonnement € 40 ex btw. Ik ben de 20e september naar KPN verhuist. Alles was goed gegaan. Portering was goed verlopen en kan nu bellen via de KPN.

Mijn rekeningen lopen van 19e van de maand tot de 19e van de maand. Krijg ik net een brief van Orange dat ik dus nog moet betalen € 40 ex btw. Dus ik gebeld. Vanwege 1 dag moet ik dus nog de volledige belbundel betalen omdat de KPN/ik te laat heeft opgezegd of wat dan ook? Ik had dus 2 weken van te voren moeten opzeggen en dan was er niets aan de hand geweest maar nu voor 1 dag moet ik dus de volledige bundel gaan betalen?

Prive gaat het met Orange altijd goed. Heb je nog 3 dagen dan word je voor 3 dagen belast. Maar dit vind ik niet zakelijk. Echt heel erg onzakelijk.

Wat vinden jullie van deze zaak? Is het mijn schuld of had ik dit moeten weten? Zoals ik al aangaf is het zoals met prive nooit een probleem geweest.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk automatisch zo gegaan. Heb je al geprobeerd met de helpdesk te bellen? Want ik denk dat ze er dan niet moeilijk over zullen doen. En als ze dan alsnog 40€ willen vind ik het behoorlijk onsympathiek :/

• itsalex
  • Niet online
Ik heb al gezegd dat ik heb gebeld maar ik vind het zo grof. Dit is echt een druppel van een reeks klachten dat ik tegen Orange heb. Dit zijn echt gegronde klachten en niet van die kleine klachten. Als ik mag beginnen:
Mensen bellen maar soms gaat de telefoon niet over(zowel op een Nokia 6150, 6230, 6610, 6670, 8210, 8310, Sony Ericsson P910I, T68, Siemens S25, M35, C55) en dan kom je dus wel keurig in de voicemail maar het kan gewoon niet. Ik heb het getest.

In grote steden(Amsterdam, Amstelveen) midden in de plaats(dus echt waar best veel mensen bijelkaar wonen(en zeker geen rand van de plaats)bijna geen bereik(ook op verschillende toestellen getest).

Opzegging van mijn oude nummer vanwege wel op tijd betalen maar niet kunnen incasseren na 5 keer.

Moet zelf zo goed die rekeningen constant na kijken op fouten(mijn vader van Orange>T-Mobile>Orange en wordt gezien als een "Geen Orange klant", netals met mijn moeder (ook naar Orange gegaan).

Er was een actie dat je 2 jaar lang gratis kon bellen s'avonds naar Orange klanten en Orange is de actie vergeten. Ik heb al verscheidende brieven over gestuurd.
Heel veel rekeningen heb ik zoveel gecrediteerd gekregen na heel veel belletjes met de Orange klantenservice.

Het komt er gewoon op neer: Ik moet betalen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 22:19
itsalex schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:00:
Het komt er gewoon op neer: Ik moet betalen.
Als je het allemaal al weet, waarom vraag je het hier dan nog? :?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:23

The Legend

*Plop*

Orange is echt niet het enige bedrijf wat zo werkt. Het is toch ook logisch, je hebt een opzegtermijn en een maandcontract. Houd je je niet aan aan de opzegtermijn dan wordt je contract verlengt met een maand.

Ze moeten ergens de grens trekken, een bedrijf wat een policy hanteert van "je kunt ook wel iets te laat opzeggen dan doen we niet zo moeilijk" heeft niet zo heel lang te leven denk ik.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

itsalex schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:24:
Prive gaat het met Orange altijd goed. Heb je nog 3 dagen dan word je voor 3 dagen belast. Maar dit vind ik niet zakelijk. Echt heel erg onzakelijk.
Privé doen ze dit ook...

• itsalex
  • Niet online
Normaal gesproken zoals ik nu 3x keer heb gehad hoef je nooit voor je overgebleven 29 of 30 dagen te betalen. De KPN zegt gewoon op en dan is het klaar maar ik moet dus achteraf nog een keer een brief schrijven dat ik opzeg. Dat is toch achterlijk. Ik moet dus voor 1 dag mobiel abonement dus 50 euro betalen. Sorry maar ik vind dat echt heel ver gaan Orange.

Ik heb nu T-Mobile gehad en ok gewoon verrekend naar de daadwerkelijke dagen vanaf de abonementsdatum tot de datumopzegging(dus 10 dagen dan 10 dagen = bijvoorbeeld 35 euro / 30 * 10 = bijna 12 euro. Prive met Orange ging dat ook altijd goed maar dit slaat echt alles. Maar jullie zijn toch mee eens dat geen gang van zaken op deze manier is. Ik hoef niet op te zeggen want de KPN doet het. En verwacht geen kosten voor de rest. Dus als ik 1 dag eerder was voor de aansluiting was er niets aan de hand geweest. Dus het is mijn schuld als ik zo redeneer. En dat is nou de fout die alle maatschappijen maken. Ik ben al op zoek in de algemene voorwaarden want ik ga me niet voor 50 euro in de z**k nemen.

Quote uit de algemene voorwaarden:
14.5 Ieder van partijen kan de Overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen het einde van de overeengekomen periode met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. Indien de Overeenkomst is aangegaan of verlengd voor onbepaalde tijd kan ieder van partijen de Overeenkomst te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.

Ik heb het dus zaterdag 20 augustus aangevraagd(ik was de dag daar voor al in de winkel om het aan te vragen maar tja KVK uittreksel vergeten). Tja ik denk toch dat Orange niet in hun recht staat. Er staat niet van de factuurdatum bij!!!! Maar daar zullen ze wel weer een leuke smoes voor hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door itsalex op 01-10-2005 00:00 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Je contractdatum is meestal ook je factuurdatum maar goed, dat kun je zelf nakijken neem ik aan? Verder vind ik dat je onterecht afgeeft op Orange. Stel dat jij optijd een overstap naar KPN hebt aangevraagd maar KPN heeft dat te laat doorgegeven aan Orange, wiens fout is dat dan? Die van KPN of die van Orange? Juist, en bij wie moet je dan wezen.. de KPN.

Contractsdata en opzegtermijnen zijn er niet voor niets en waren lang en breed bekend bij jou als klant. Bij internetproviders heb je vaak nog een jaar abonnement, als je dan je KPN lijn opzegt maar te laat je ISP contract betaal je nog een jaar ADSL voor niets. Is dat vervelend? Jah. Is dat de fout van de ISP/Orange? Nee. Deal with it.

• itsalex
  • Niet online
Het feit is hier. Er is op tijd opgezegd. Contractsdatum is NOOIT de factuursdatum bij Orange omdat ze eigen factuurdatum hebben. Door mij is geen een fout gemaakt(ook niet door de KPN zoals ik zie). Normaal moet het altijd goed gaan met telecommaatschappijen maar ik word hier zo keihard gen***d door Orange volgens mij. Mijn orangeabo prive (Free 30 euro) is laatst opgezegd. Keurig brief geschreven dat ik per 1e van de maand wilde opzeggen. Wat heeft Orange gedaan per 1e van de maand de abo afgesloten en dus afgemeld vanaf de eerste van de maand. Dus de rekening was op factuurdatum 25e(rond deze koers) en moest dus keurig nog maar 6 dagen betalen. Dus de smoes voor de hele maand betalen vind ik hier niet gelden.

Maar vanaf het begin werd ik al met dit abonement gepakt. 1 jaar contractsverlening kon niet(ja kon wel maar moest wel even naar 55 ex btw per maand of ik moest 2 jaar). Gratis bellen over 2 maanden werd niet verrekend. En nu dit. Ik vind het voor een zakelijke afdeling echt heel slecht. Absoluut geen service. Ze hebben hun best gedaan soms maar vaak echt niet.

Er wordt ook uitdrukkelijk gezegd hier:
Het abonement is opgezegd maar ik moet voor die ene dag gewoon die 40 euro ex btw betalen. Klaar. Dus ik moet vanaf 19 september tot 19 oktober betalen terwijl ik maar 1 dag het abonement nog maar nodig had. Ik had het 2 weken van te voren moeten opzeggen dat ik maar 1 dag wilde gebruiken die bundel en dan had Orange er wat aan kunnen doen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Je bent niet echt consistent in je verhaal. Eerst zeg je:
Het feit is hier. Er is op tijd opgezegd. Contractsdatum is NOOIT de factuursdatum bij Orange omdat ze eigen factuurdatum hebben. Door mij is geen een fout gemaakt(ook niet door de KPN zoals ik zie).
Als dat zo is kan Orange nooit je contract verlengen met een maand, er is immers optijd opgezegd -> brief sturen naar de klachtenafdeling.

Dan haal je er een heel verhaal bij die niets met deze zaak te maken heeft maar met je algehele ongenoegen omtrent Orange. En als laatste zeg je:
Er wordt ook uitdrukkelijk gezegd hier:
Het abonement is opgezegd maar ik moet voor die ene dag gewoon die 40 euro ex btw betalen.
"Die ene dag" :? Er is dus een dag te laat opgezegd ergo je zit er nog een maand aan vast. Uit dit verhaal blijkt eerst dat je optijd hebt opgezegd, en daarna zeg je dat je het belachelijk vind dat je abo verlengt wordt omdat je er nog 1 dag gebruik van wilde maken |:( Opzeggen houd in het stopzetten van het abonnement, dan kun je er ook niet "maar 1 dagje" gebruik van maken.

• itsalex
  • Niet online
Nee het verhaal is gewoon heel simpel. Voor die ene dag NA de factuurdato moet ik nog voor gebruik van het Orangenetwerk betalen.

Omdat ik simpel weg dus zonder te weten 1 dag te laat dus na die factuurdato heb aangevraagd zonder dat ik dat wist en zou moeten weten moet ik gewoon dus de volle mep qua abogeld betalen. Toen ik van T-Mobile naar Orange moest ik voor 4 dagen iets van 5 euro betalen. Ik ga toch even mijn automatische incasso maandag stoppen.

Ik heb de KPN gebeld en die hebben alles op tijd opgezegd. Maar Orange blijft beweren dat IK zelf ook had moeten opzeggen.

Pagina: 1