Toon posts:

IDE CD-Rom speler op 1U server lukt niet ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in dit subforum goed zit... Ik heb net mijn nieuwe rackserver binnen van het merk TYAN, namelijk de B5103 Transport GS12.

Werkt allemaal leuk en aardig, maar ik zou er zo graag een OS'je opzetten. Dit lukt echter niet, want ik krijg de CD-Rom speler er voor geen meter op aan de praat. Er zitten 2 SATA harde schijven in op RAID-1, en als ik probeer de IDE CD-Rom speler aan te sluiten verschijnt hij niet in de BIOS. In het BIOS instellingenscherm staan de 1e 2 kanalen ook uitgeschakeld en ik kan ze niet selecteren... Ik ben op dit moment een beetje clueless en ik hoop dat iemand hier mij kan uitleggen waar dit aan ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
schopje :Y)

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30

dj_dysaster

Stoom \o/

Heb je ook geen jumper ofzo op je moederbord zitten die je eerst om moet zetten voor dat je ide kanalen werken (heeft 1 van mijn servers wel). Verder al andere kabel en cdrom geprobeert?

Verwijderd

Heb je al in de manual gekeken? Welk OS zou je erop willen installeren? De meeste installs kunnen ook geboot worden van een floppy/netboot en daarna kan een netinstall uitgevoerd worden.

offtopic:
Verder wordt een kick binnen 24 uur niet echt gewaardeerd

Verwijderd

Als je S-ata schijven hebt zettie geloof ik default je IDE kanalen uit.

Die moet je dus in de bios weer kunnen aanzetten, staat vast wel onder een hele lullige setting :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:17:
Als je S-ata schijven hebt zettie geloof ik default je IDE kanalen uit.

Die moet je dus in de bios weer kunnen aanzetten, staat vast wel onder een hele lullige setting :D
Die stond inderdaad uit :P optie gevonden. Enige jammere is, dat ie m nog steeds niet ziet *gefrustreerd*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

Die stond inderdaad uit :P optie gevonden. Enige jammere is, dat ie m nog steeds niet ziet *gefrustreerd*
Ok, gelukt \o/
Bleek dat mn CD-ROM op master moest staan...
Pagina: 1