Rare strepen op het scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 4.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:34
Hey,

Mijn vader heeft sinds enkele dagen rare strepen op zijn PC-scherm (zie foto). Eerst dacht ik dat het een hardware-probleem was. Maar toen hij een ander scherm op zijn pc hing, bleef het probleem. Hij zegt ook dat er "iets" aan zijn muiscursor bleef hangen. Vandaar dat ik vermoed dat het een virus/spyware is, ondanks de beveiliging:
Windows XP SP2 (up-to-date)
MS Antispyware
Avast Antivirus 4.6

Een volledige virusscan heeft nochtans niets opgeleverd.

Wat denken jullie? Ik ben niet vaak thuis (pas eind volgende week ergens), dus vlug even iets uitproberen is uitgesloten. Gezien het hoge "leek-gehalte" van mijn vader krijg ik langs de telefoon ook niet veel uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.aendekerk.be/dries/scherm.jpg

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:37:

Een volledige virusscan heeft nochtans niets opgeleverd.
En wat verwacht je nu van ons? Je ziet ergens de oorzaak niet van, dus zal het wel een virus zijn?

Gokje:
Beeldscherm of kabel is kapot.

iRacing Profiel

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
denk resolutie die fout staat

Grutte Pier fansels

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Heb je al andere resoluties/refreshrates geprobeert?
Verder denk ik zelf dat het een kapotte videokaart is. Als je daar nog eentje van hebt liggen, zou ik dat eens proberen :)

[ Voor 24% gewijzigd door geez op 30-09-2005 20:46 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-07 10:22
niet alleen je monitor valt onder hardware probleem hoor, een videokaart is ook hardware en kan ook kapot. k denk eiglijk aan die strepen te zien dat het dat ook is. zoiets noemt men artifacts :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:46

TommyGun

Stik er maar in!

Breuk in de kabel, kromme pinnetjes?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Tip: bel dell:P

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

en in de bios zie je het ook zo?

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Guido en in de bios zie je het ook zo?
Zo niet dan licht het waarschijnlijk aan je videokaart. Heb je al je drivers geupdate

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

Denk ook is aan apparaten die vlak naast de monitor staan, energievelden (telefoon/speakers, etc) kunnen zekers beeldvervorming tot gevolg hebben.

Suc6

Verwijderd

jesse9391 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:10:
Guido en in de bios zie je het ook zo?
Zo niet dan licht het waarschijnlijk aan je videokaart. Heb je al je drivers geupdate
Zo wel, ligt het aan de videokaart, anders waarschijnlijk de drivers.

Jesse: Geef je posts btw eens wat meer aandacht, ik vind ze er nou niet bepaald zolgvuldig getypt uitzien.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 22:51
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:18:
Denk ook is aan apparaten die vlak naast de monitor staan, energievelden (telefoon/speakers, etc) kunnen zekers beeldvervorming tot gevolg hebben.

Suc6
Op een TFT-scherm?

Ik denk dat het een videokaart probleem is. Bij mij treedt heel af en toe hetzelfde effect op. Als ik dan de pc afsluit en deze geheel spanningsloos maak, dus de voedingsstekker eruit haal of de voeding met de schakelaar uit zet en daarna de spanning er weer op zet is het probleem weg.

Nog even ter illustratie, zo ziet het er af en toe bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v282/zzt230/screen.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kwiebus op 02-10-2005 20:19 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je dit ook al ziet in het BIOS dan mag je opzoek gaan naar een andere grafische kaart.
Als dit puur en alleen onder windows is. Dan moet je eens andere drivers proberen.

Hoewel dit er toch op lijkt dat het geheugen op je grafische kaart kapot is.

Verwijderd

geforce5_guy schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:01:
Hoewel dit er toch op lijkt dat het geheugen op je grafische kaart kapot is.
Het kan inderdaad zo zijn dat het geheugen op je grafische kaart defect is. Daardoor loopt de frequentie van het beeldscherm niet meer goed en kan je zulke strepen krijgen.

Het kunnen geen radiografische signalen/golven zijn of een telefoon in de buurt van het scherm. Altans niet op een TFT-scherm.

Het kan ook zijn dat de fan op je grafische kaart niet goed koelt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad bij de pc van mijn vriend. Controleer anders even of de fan niet aanloopt, of er veel stof tussen zit, en of die niet te veel weerstand heeft bij het draaien. Dat zie je al snel. Als dat het probleem is ben je er goedkoop af door een fan te kopen. ;)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik heb met een oude PC eens iets dergelijks gehad. Dat was dus echt geen virus, maar een kapotte videokaart ;)
Ik zou dus eerst eens kijken wat er gebeurt als je een andere graphics kaart in die pc rost. Of evt. een andere videodriver :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:46
Dit doet me sterk denken aan toen ik mn videokaart gesloopt heb.

Dus ik ben bang dat die kapot is

Sign here please

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen, niet Beveiliging & Virussen. ;) Lees overigens wel eerst daar de stickies door. :)

Signature

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:34
Het kan ook zijn dat de fan op je grafische kaart niet goed koelt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad bij de pc van mijn vriend. Controleer anders even of de fan niet aanloopt, of er veel stof tussen zit, en of die niet te veel weerstand heeft bij het draaien. Dat zie je al snel. Als dat het probleem is ben je er goedkoop af door een fan te kopen. ;)
Het was inderdaad de fan. Maar wegens te laat opgemerkt was de hele grafische kaart naar de knoppen. Gelukkig hebben we nog garantie, Dell is al langsgeweest en heeft een nieuw kaartje gestoken.

Bedankt voor de feedback!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik heb ook soortgelijk probleem met mn EVGA 7900GT. Ik zie zelfs in bios artifacts en hij wil zelfs niet meer in windows gaan nu.
Ik was doodgewoon aan het werken op mn pc en ineens krijg ik strepen over heel het scherm. Ik kijk naar de temp van de grafische kaart: 65 graden!
Dat was al niet normaal omdat het kaartje anders maar 40 graden wordt ofzo.

Kast opengesmeten en ik zag dat er een dun kabeltje van de voeding tussen de koperen ribbertjes zat van mn zalman vf900 koeler. Maar die blokkeerde de fan niet....

Zou iemand weten dan het aan dat kabeltje ligt of is het gewoon toeval?
De kaart gaat alleszins rma. :'(

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

je hebt net een topic van een jaar geleden geschopt :P

maar goed, je video kaard kan ook zonder dat hij te heet wordt kapot gaat, wat je nu het beste kan doen is net zo als de TS garantie claimen.

die streepen had ik ook op mijn kappotte beeld plank.

Coding 4 Fun!

Pagina: 1