Beamer defect (op een rare manier)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 22:59
Ik heb een probleem met waarschijnlijk de blauwe LCD in mijn beamer. Als ik de beamer aanzet heb ik in het midden een zwart gat in het blauw. Het is een exacte ovaal. Geen wazig gat in het midden, maar een netjes afgebakend gat. Het zit alleen in het blauw. In het rood zie je het een heel klein beetje en in het groen niet.

Het probleem zie je op:
BLAUW: www.xs4all.nl/~michaelk/DSCF0004.JPG
ROOD: www.xs4all.nl/~michaelk/DSCF0002.JPG
GROEN: www.xs4all.nl/~michaelk/DSCF0003.JPG
RGB (WIT): www.xs4all.nl/~michaelk/DSCF0001.JPG
NOKIA TEST: www.xs4all.nl/~michaelk/DSCF0005.JPG

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Stickertje op de lens? :P

Misschien ook wel handig te vermelden welke beamer je hebt ;)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
lijkt mij ook bescherm folie van de lens

Grutte Pier fansels

• kaandorp
Het gaat om een beamer die altijd goed gewerkt heeft. Het is een Proxima 5900.

En uiteraard is het geen stickertje op de lens. Het zit namelijk maar in 1 kleur. Het moet dus zitten in de blauwe LCD.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
(jarig!)
Alsnog zou het een gekleurd onopvallend stickertje ergens kunnen zijn.Als het dat niet is vind ik maar erg apat dat het zo'n apart vlakje is. Je zou dan eerder verwachten dat het een wazig vlak is ipv met scherpe randen.

[ Voor 52% gewijzigd door Joen op 30-09-2005 21:01 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:24

Coldcat

HODL

dan lijkt mij dat dat stikkertje allang gesmolten is door de warmte van de lamp.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Het is geen stickertje dat kun je duidelijk zien, alleen wat het wel is, geen idee. Dit is wel erg 8)7
Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar de fabrikant. Het lijkt me een soort software probleem die mischien met een soort hard reset te verhelpen is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je misschien zien of het "gat" uit pixels bestaat, of dat het wat anders is?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

open maken en je lcd bekijken...

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 20:56
moet echt iets voorliggen ofso :P, wel grappig gezicht :D

If it aint broke, fix it till it is!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het lijkt haast wel of de aansturing van de LCD een steekje laat vallen. :?

Zo scherp kan een object tussen de LCD en de lamp toch haast niet zijn?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Is je blauwe lcd paneel niet verbrand? Te heet geworden? Stralingshitte kan ook in vormen komen, en hoeft niet je gehele paneel mee te nemen. Open maken dus en kijken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 21:52 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 08:58
als het lcdtje kapot is, zouden er volgens mij hele lijnen uitvallen en niet zo'n vaag gat. ik denk toch dat er iets in de aansturing niet goed zit...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:52:
als het lcdtje kapot is, zouden er volgens mij hele lijnen uitvallen en niet zo'n vaag gat. ik denk toch dat er iets in de aansturing niet goed zit...
Als de aansturing niet goed is verwacht ik niet dat soort patronen (zo netjes) maar komplete uitval, bewegende storing of gewoon random dooie pixels.. Het ziet er eerder uit alsof het blauwe paneel is ingebrand met een geometrisch figuur nu ik er even over nadenk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 21:55 ]

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:55:
[...]

Als de aansturing niet goed is verwacht ik niet dat soort patronen (zo netjes) maar komplete uitval, bewegende storing of gewoon random dooie pixels.. Het ziet er eerder uit alsof het blauwe paneel is ingebrand met een geometrisch figuur nu ik er even over nadenk.
Het gat is te mooi rond om door oververhitting ontstaan te zijn.

Als je nog garantie hebt (2 jaar of jonger www.staiksterk.nl) dan zou ik uiteraard terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Als je hem open haalt, weet wel waar je aan begint want ze zitten lastig in elkaar. (jaja, ik heb de mijne ook al open gehad. :) )
Je zou even kunnen kijken of de kabel naar de blauwe LCD nog goed vast zit.

Er zit trouwens geen algemene reset functie op je beamer?

Senile! Senile Oekaki

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-03 15:53
is het probleem plotseling gekomen of langzaam?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• kaandorp
Die reset functie ga ik eens even opsporen.

Het kan absoluut geen inbranden zijn. Het is zo ontzettend scherp namelijk. Ook een plakkertje ofzo kan niet, want het zit precies in het midden. Lijkt me sterk dat een plakkertje uit het niet zo opeens op het midden van mijn blauwe lcdtje komt te zitten :)

Het is al een iets oudere beamer, dus geen garantie. Ik denk zelf dat het wellicht iets met software te maken heeft. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Heb de beamer vandaag gekregen van iemand op mijn werk die zei dat ie stuk was. Heb dus geen idee van de voorgeschiedenis.

[ Voor 12% gewijzigd door kaandorp op 30-09-2005 22:04 ]

• PASware
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:55:
[...]

dat zou wel heel erg bizar zijn.

Het gekke is ook dat het een symetrische vorm heeft.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

kaandorp schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:03:
...
Het is al een iets oudere beamer, dus geen garantie. Ik denk zelf dat het wellicht iets met software te maken heeft. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Heb de beamer vandaag gekregen van iemand op mijn werk die zei dat ie stuk was. Heb dus geen idee van de voorgeschiedenis.
Duss..

trek dat ding open en bekijk dat lcd paneel, als ie kapot is wil ik hem wel hebben.. het apparaat dus

• kaandorp
Als het al inbranden zou zijn, waarom dan alleen op de blauwe LCD. Dat is dus al raar.

Heb hem al wel open gehad, maar dat ding zit prima in elkaar :) Daar ben ik wel even mee bezig. Ga morgen maar eens even kijken of ik de LCD unit er uit krijg.

[ Voor 49% gewijzigd door kaandorp op 30-09-2005 22:06 ]

Verwijderd

kaandorp schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:05:
Als het al inbranden zou zijn, waarom dan alleen op de blauwe LCD. Dat is dus al raar.
Als het blauwe paneel het dichtst bij de lamp is zou het kunnen met oververhitting.

En als je alleen het blauwe paneel aanstuurt en heel lang aan laat met dat patroon? Ik heb oude laptops gezien met dezelfde problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:08 ]

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Als het niet zo perfect in het midden zat zou ik zeggen dat er iets in gevallen is, of binnenin iets loszit.
Een lcd scherm brandt niet zomaar zin, dat ding laat eigenlijk alleen maar licht door, de polarizers daarentegen kunnen wel verbranden, maar die zijn makkelijk te vervangen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 00:30
wissel anders 1 van de panelen om als je alles al geprobeerd hebt, mocht het dan weg zijn dan weet je de oorzaak ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:35

Jag

Een LCD die inbrandt :P ? En een stickertje? Alsof iemand dat ding heeft openschroeft en op het blauwe paneel een stickertje heeft geplakt :+ (wel een leuke grap om een keer te doen, moet ik onthouden :P ).

Wel een lastig probleem. Idd waarschijnlijk iets in de aansturing van het blauwe paneel. Maar ja, dan weet je nog niks. Ik zou het ook niet weten.

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Welke beamer is het?

Zoek eens een handleiding op internet, is misschien een of andere testfunctie ofzo.
Het lijkt in elk geval echt software matig, want het is precies in het midden en mooi scherp, dat ontstaat niet door inbranden ofzo.
En de aansturing lijkt me ook sterk, dan zouden inderdaad een paar lijnen weg zijn als er een kabeltje is doorgebrand. Je LCD wordt echt niet aangestuurd in zo'n vage patronen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Dit is inderdaad een ingebrand lcd scherm.
Pagina: 1