audigy 2 ZS + 5.1 set + koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo.

Ik heb hier een audigy 2 ZS soundcard, met daarop een 5.1 set aangesloten (analoog en digitaal).
nu zou ik graag een koptelefoon (headsetje) op die zelfde kaart aan willen sluiten.
het probleem is, ik kan niet met een simpel splittertje werken op het front kanaal, want de headset heeft geen volumeschuif, dus dan hoor ik continu een enorme herrie uit m'n headset komen als ik op een normaal volume muziek luister.

mijn vraag is dus, is het mogelijk om zonder splitter / switch de headset toch aan te sluiten, en apart aan te kunnen sturen (voor teamspeak bijvoorbeeld)?

de microfoon is geen probleem, die werkt prima, maar als ik het geluid van een spel gewoon door de speakers zou kunnen krijgen, en teamspeak door de headset, zou fantastisch zijn.

weet iemand of dit kan?
ik gebruik de KX-drivers onder windows XP.

alvast bedankt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Is het mogelijk om op die kaart een eventuele frontaansluiting aan te sluiten? In dat geval kun je bijv. een paneeltje kopen die die mogelijkheid heeft. Maar volgens mij kun je dan nog steeds niet het volume apart regelen, daar zul je echt een andere headset voor moeten hebben. Raar dat ie het niet heeft, ken geen headset zonder volumeknop. Misschien hebben ze bij een elektronicazaak wel een verloopje met volumeknop?

• nick_haak
het frontpaneel van de audigy 2 zs is een vrij duur apparaat (die krijg je bij de platinum versie), en een losse front aansluiting, heb ik ook geen ruimte voor.
zo wordt het allemaal wel moeilijk gemaakt he..

ik vroeg me af of er niet net zoiets mogelijk was als met onboard kaarten, dat in mijn geval, bijvoorbeeld de line in omgeschakeld wordt naar een koptelefoon uit.
al denk ik niet dat dat kan.

bedankt voor de tip.
edit:

over dat verloopje, dat is een idee, kan ik eens naar kijken.
mijn headset is gewoon een heel goedkoop dingetje wat ik in principe alleen voor voice chat wil gebruiken, dus heb ik geen hoge eisen gesteld, daarom zit er geen volume knop op.

[ Voor 24% gewijzigd door nick_haak op 01-10-2005 07:48 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn audigy 1 kaartje. Na lang zoeken heb ik het opgegeven.... Vreemd dat zo'n geavanceerde kaart niet kan wat m'n on-board wel begrijpt.

• nick_haak
dat zou waardeloos zijn als het niet mogelijk is zeg.

er komt een mooi geluid uit, maar je zou toch denken dat dit moet kunnen, en die front panel connector op de kaart schijn alleen samen te werken met de platinum bay (of hoe dat ding ook heet), en niet met standaard jackpluggen (die zijn analoog, en de uitvoer naar de platinumbay toe is digitaal).

• coptician
  • Laatst online: 19:19
Een splitterkabel eraan hangen en dingetje als deze nemen:

http://www.shurestore.com/earphones/eseries_accessories.html (eerste ding op die pagina), dan kan je als je gewoon luistert het volume op de koptelefoon helemaal terugdraaien.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• nick_haak
dat is wel een idee, wist niet eens dat ze los bestonden.

ik zoek nog even verder, anders zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn.

Bedankt :D

Verwijderd

nick_haak schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:43:
dat zou waardeloos zijn als het niet mogelijk is zeg.

er komt een mooi geluid uit, maar je zou toch denken dat dit moet kunnen, en die front panel connector op de kaart schijn alleen samen te werken met de platinum bay (of hoe dat ding ook heet), en niet met standaard jackpluggen (die zijn analoog, en de uitvoer naar de platinumbay toe is digitaal).
dus als ik het goed begrijp wil je gewoon je audigy 2 zs op je frontpanel aansluiten?
dat kan! tenminste, volgens vele topics op het net, zoals deze die weer verwijst naar deze

zelf zit ik ook met hetzelfde probleem, maar ik denk dat ik het heb opgelost, kan t alleen nog niet testen...

ff foto'tje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/3968/frontpanelaansluiting7zj.jpg
iemand enig idee of dit zal gaan werken (als k nog ff die pinnetjes vast maak)?
k heb die pinnetjes trouwens in de volgorde gezet zoals deze in de 2 genoemde topics wordt gegeven

• nick_haak
als dat zou kunnen zou het erg mooi zijn.
moet nog wel ergens een paar losse jackplug-contrastekkers hebben (geen compleet front paneel, maar dat hoeft ook niet).

zou je het hier kunnen posten als het (niet) werkt?
dit zou een mooie en heel goedkope oplossing zijn.

Bedankt.
Nick

Verwijderd

k kan jammer genoeg pas volgende week testen :(
het wachten is op mn gfx kaart die pas vrijdag weer binnen komt.

of zou iemand een manier weten om t te testen (zonder heel de pc weer uit elkaar te halen) op een verse pc?

• nick_haak
geen idee hoe je dit anders zou kunnen testen, of heb je een andere pc staan met een audigy 2 ZS?
dan zou je natuurlijk gewoon die frontpanel over kunnen zetten, en aansluiten.

ik wil het vooral gebruiken voor teamspeak, zodat mijn gesprek gescheiden loopt van het spel.
spel geluid > 5.1 set
teamspeak > headset

daarom is doorlussen of splitten ook geen oplossing.
als dit werkt, kan ik altijd de headset aangesloten hebben, omdat er geen geluid uit zou moeten komen voordat teamspeak draait.

• nick_haak
nog ideeën?
ik heb nog verder gezocht aan de hand van die witte plug op de audigy kaarten, maar als het even kan wil ik niet gaan klooien met losse draden (straks sloop ik die kaart, en dan is het een duur geintje).
er is nog een andere oplossing, waarvan ik weet dat het moet kunnen, ik weet alleen niet of ik het werkend zou krijgen.

mijn moederbord (asrock k7s8x) heeft een onboard audio mogelijkheid, als ik die dus zou gebruiken voor teamspeak is het opgelost.
op dit moment wordt die onboard alleen automagisch uitgeschakeld als er een echte soundcard in gaat.
maar dat zou een idee kunnen zijn.
Pagina: 1