Toon posts:

Dvd+RW branden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Liteone LDW 811s 8x dvd brander. Ik heb een doos met dvd+rw gekocht om daarop data te kunnen branden. Maar wat ik ook probeer, het lukt niet. Ik open Nero (versie 6.??) en geef aan b.v. een film te gaan branden. Nero gaat netjes aan de slag en brand zogezegd de dvd. Is ook te zien aan het lampje op de brander. Maar als deze klaar is en ik opnieuw de dvd wil inlezen, dan geeft de verkenner aan dat er niets opstaat! Wel kan ik zien op de dvd zelf dat er iets opstaat of in iedergeval gebrand is. Heb vandaag Nero 7.0 geinstalleerden nog steeds hetzelfde. De brander ondersteund wel de dvd+rw want een collega die dezelfde brander heeft kan wel branden. Ik draai op Windows XP zonder servicepack 2. Gewone dvd+r of -r is geen probleem.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
De brander zelf kan defect zijn, heb je al andere dvd+r/-r media geprobeerd?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik kan wel op dvd- en + r branden. Ook cd's is geen probleem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.
Wellicht helpt een firmware update van de brander wel

Iperf

• Mishmash
  • Laatst online: 14-08 08:41
Sluit je de dvd wel na het branden?

Verwijderd

Topicstarter
Firmware heb ik al een keer gedaan. Ik brand de dvd+rw net als een gewone dvd+r. En die doen het wel. Je kunt zien op de dvd dat er iets op gebrand is. Het oppervlak ziet er dan anders uit.

Verwijderd

Geen multisessie doen, maar kiezen voor 'finalize'/'afsluiten'

Verwijderd

Topicstarter
Multisessie doe ik al niet. Dat afsluiten ga ik maar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf mijn hd een dvd film wil branden, dan is het vakje waarin aangegeven wordt (dvd/cd afsluiten) grijs. Dus dat kan ik niet aanvinken. Wel zie ik bij schijfinfo gewoon de media als dvd+rw staan. Vervolgens laat ik de dvd branden en als deze klaar is dan geeft het programma aan dat de dvd voltooid is. Als ik daarna de dvd opnieuw opstart dan geeft de verkenner aan dat er niets opstaat.
Wordt hier wel moedeloos van :'(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michien lust jouw drive dat merk schrijfjes niet, heb je ander merk geprobeert ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee, omdat ik natuurlijk eerst deze doos gekocht had. Maar een collega met dezelfde brander kan ook op dezelfde schijven branden. Zou daar dan toch verschil in zitten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt, onwaarchijnlijk als je het zo schrijft. maar niet onmogelijk (firmware)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen twee keer de firmware opgewardeerd, maar geen verschil.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer nou eerst eens even een ander merk

Iperf

Pagina: 1