Toon posts:

Gebrande films met plextor 740a spelen niet jvc dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het probleem dat als ik een dvd brand met Nero (6.6.0.16 en het gaat om images van HD) met de plextor 740a dat deze niet gelezen worden door mijn jvc dvd speler (th-a85).

De laatste firmware van plextor is geinstalleerd en ik had eerst Platinum dvd's, maar dat schijnt problemen te geven met die brander dus heb ik philips dvd's gehaald en nu werkt het nog niet :? Het zijn dvd+r dvd's en andere +R dvd's die ik niet zelf gebrand heb werken wel. Ik heb dit nu op verschillende speeds geprobeert 4 en 8 en ook nog met clone dvd, maar dit helpt ook niet |:(

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26

SA007

Moderator Tweaking
Wat werkt er nu niet, het branden van de dvd's of het spelen van de dvd's in je dvd speler?

Je titel zegt dat het spelen niet lukt.
1. Wel in de dvd brander zelf?
2. Worden ze ook echt als volledige dvd gebrand
3. Andere dvdspelers getest/testen
4. Ondersteund de jvc wel gebrande dvds / ondersteund hij dvd+r

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:13
5. Manier van branden (DAO, TAO etc.)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 15:21
Verkeerde regio codes van ofwel de brander, of de dvd-player?
Corrupte ISO files, dvd-files in ISO formaat duiden vaak op (illegale) kopieen, dus misschien een corrupt bestand. :)

Mijn YouTube Channel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Ik zie nergens staan of je de dvd zelf test op kwaliteit met cd speed, indien je niet weet hoe ga naar www.cdfreaks.com, hier staat hoe je moet testen, dus eerst gaan lezen, dan pas testen.

Indien je bijvoorbeeld dvd's hebt die niet bij je brander passen kan het zijn dat deze slechter worden gebrand, dwz je kan ze nog lezen met je brander, maar met sommige spelers niet, en na een jaar of 2 kun je ze ook niet meer lezen.
Ik had dvd's van een jaar oud, hier had ik 1 uur voor nodig om in te lezen, zo slecht waren ze (dit lag echt aan de dvd).

Dvd's hebben in de dvd info staan wie ze gemaakt hebben, dit moet bij je brander passen.

Kan natuurlijk ook zijn dat je jvc speler gevoeliger is dan andere spelers. Maar daarom zou ik ook de dvd's testen.

Indien je bij nero, tijdens branden aanvinkt, na branden kontroleren van de dvd, hier heb je niks aan, want een cd of dvd werkt met foutcorrectie, dus ook al is de dvd fout maar met foutcorrectie zegt nero de dvd is goed, dus testen kun je alleen met cd speed.

Wat betekend "klaar met branden" van nero, zo goed als niks, dvd kan net zo goed leeg zijn.

Dus dvd testen, kijk welke bij je brander passen, indien je jvc dan nog steeds weigert, gooi hem weg.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 01:42

lSltAlKeR

Time destroys everything!

booktype van DVD-R of +R veranderen naar dvd-rom als dat met die brander kan

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Het branden lukt wel, alleen speelt ie niet op me jvc dvd speler (home cinema set)

1. Wel op me pc en ook op me Xbox
2. Nero infotool geeft aan DVD Video (dvd+r) en bij CDVDInfo zie ik geen rare verschillen tussen de dvd die het wel en niet doen (allemaal gebrande)
3. Ja, op me Philips doen ze het ook niet. Op de sony van een maat van me ook niet, daarna via zijn pc opnieuw gebrand (zelfde dvd type) en toen deed ie het wel :?
4. Ik heb op die dvd speler al aardig wat gebrande +R dvds van verschillende merken afgespeeld en nooit problemen mee gehad.
5. DAO/96 Hoe weet ik of dit goed is en hoe zou ik dat kunnen aanpassen?

Het is niet 1 iso die dit doet maar alle (5 verschillende) en deze Iso heb ik zelf gemaakt met CloneDVD van dvds die ik eerst getest heb op mijn dvd speler.

Ik had eerst Platinum dvds, maar deze gaven volgens verschillende sties problemen met de plextor 740a, toen heb ik op de site van plextor gekeken welke dvd aanbevolen worden en daar staat philips bij, maar bij deze heb ik dus hetzelfde probleem.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Op cdfreaks heb ik gelezen dat de Plextor 740A een BenQ dw1640 .
Dus je hebt nog eens 30 euro teveel betaald voor die brander ook aan plextor support ;)

Het schijnt dat de booktype settings in je 740A gekoppeld zijn aan het media.
Met Qsuite van BenQ kan je de instellingen van die brander veranderen naar DVD-ROM als ik
dit topic mag geloven.

Dus even hier Qsuite neerhalen en opnieuw met nero een dvd proberen te branden als die het dan nog niet doet had je beter kunnen investeren in een benq dw1640 dan de uitgeklede plextor 740A.
Of misschien is crossflashen een optie.

Speedtouch freak

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 19:30

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

yep , is een duidelijk gevalletje bitsetting je DVD+R moeten gebrand worden als DVD-ROM en je problemen zullen waarschijnlijik over zijn.

Je kan met de plextor toch wel het booktype veranderen of is dat bij de plextor niet mogelijk?
(in dat geval kan je hem misschien inderdaad beter omflashen naar een benq 1640 (zelfde drive alleen andere firmware) en dan genieten van de opties die benq wel beidt :) )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma van benQ gedownload en de booktype omgezet naar dvd-rom en daarna weer een dvd gebrand. Deze geeft met CDVDInfo ook aan dat het een dvd-rom is en daarna dus in me dvd speler gedaan. Hij geeft nu even het begin van de dvd aan en daarna gooit ie hem er weer uit en in de philips even beeld en daarna niks meer |:(

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ja, op me Philips doen ze het ook niet. Op de sony van een maat van me ook niet, daarna via zijn pc opnieuw gebrand (zelfde dvd type) en toen deed ie het wel :?Dan kan je de conclusie toch zelf nu wel trekken neem ik aan...
Je plextor zal wel gaar zijn dan. gebruik je de laaste plextor firmware?

Probeer anders eens hem te crossflashen met de nieuwste benq firmware

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de laatste firmware voor de plextor en deze is van hun site gehaald.
Het rare is en blijft dat de films wel op me Xbox en PC spelen, dus ik ga vanuit dat ie niet gaar is.

Het schijnt ook dat ik € 30 aan Plextor support heb betaald ;) dus ik ga ook hun maar eens lastig vallen en kijken of hun wat weten hierover. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand anders zou zijn met dit zelfde probleem.

Zou dat crossflashen meer effect hebben dan bijv. de booktype wijzigen? en is het dan een kwestie van de firmware van benQ te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even wat rust gegeven (woon 3 hoog en dat is niet gunstig voor die brander >:) ), maar
ik heb hem dus nu gecrossflashed en het wordt nou gezien als een BenQ DW1640. Alleen heb ik nog steeds het zelfde probleem. De dvd's worden niet door me dvd speler gelezen |:(
Nog andere oplossingen?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Nieuwe DVD speler kopen

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
De dvd's worden niet gelezen door een jvc, philips en een sony, dus ik denk niet dat een andere dvd speler helpt en ook ga ik geen dure home cinema set weg doen omdat zo'n kl*te brander het niet wil doen, dus zal het een andere brander worden.
Nog tips voor een merk brander die bijna alles vreet en ook nog op van alles af te spelen is of bestaat zoiets niet meer :'(

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 19:03
Als je een nieuwe brander koopt, let dan op de mogelijkheid van bitsetting. Ik heb hier een pioneer dvr-110d en die heeft ook (nog) geen bitsetting met firmware van pioneer.
Mijn NEC-1300 had het na een firmware van Herrie wel. Met een NEC zit je wel errug goed kwa aftermarket firmware support!
Pagina: 1