Dual processor ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Hai,

Mijn fijne Dell ( :r ) is gisteren overleden en aangezien het een Dell is, is het véél te duur om benodigde onderdelen te bestellen. Dus is het wachten tot ik voldoende centjes heb om een nieuw systeem (kast, mobo, processor, geheugen) aan te schaffen. Tot die tijd heb ik een of ander oud workstation tot mijn beschikking. Er zit een PIII dual processor Mobo in en nu wilde ik het toch even voor de zekerheid weten:

->Moeten er volledig identieke processoren in om dual te draaien?

Alvast bedankt!

.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SMP FAQ » Moet de CPU stepping gelijk zijn om mee te SMP'en?
Nee, een systeem kan prima werken met twee cpu's van verschillende stepping. In het geval van de Intel cpu's worden dezelfde steppings wel geadviseerd maar niet als vereiste gesteld. Het is zelfs mogelijk twee P!!!'s te gebruiken met verschillende kloksnelheid, alleen is dit niet getest door Intel. Er zijn een paar P!!! steppings die door Intel niet ondersteund worden in een SMP configuratie, controleer dit a.d.h. van deze Intel site.

[ Voor 91% gewijzigd door Rone op 30-09-2005 19:07 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk je nou echt zelf dat we met zo weinig info iets definitieft kunnen zeggen :?

Doe eens de moeite op te zoeken wat voor mobo je hebt, kijk eens in de handleiding enzo...

Vaak valt het best mee (er zijn verhalen van verschillende kloksnelheden die op sommige mobo's goed gaan...), maar Intel raadt iig aan dezelfde stepping te nemen (staat ook op www.intel.com :Z )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.