Toon posts:

Need advice! Video-edit desktop voor EUR 750,- ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een paar interessante video-edit klussen gaan doen en ben daarom dringend aan een nieuwe computer toe. Ik wil dus zsm een volledig nieuw systeem aanschaffen, excl monitor. Die komt later wel. Het budget is namelijk aan de krappe kant, daar ik ook al een nieuwe videocamera heb gekocht en er nog een beamer op m'n lijstje staat... :)
Het zal dus moeten gebeuren voor maximaal 750 Euro.

Ik wil m'n nieuwe desktop dus vooral gebruiken voor videobewerking, en wel redelijk zwaar. Ik moet er ook commerciële, semi-professionele opdrachten op kunnen doen (bedrijfsfilms, commercials, videoclips etc.). Gamen vind ik minder interessant.

Bovendien zal ik af en toe mijn PC moeten meenemen om op locatie te kunnen editen, hij moet dus ook wel enigszins tegen een stootje kunnen.

Hieronder staat het systeem dat ik heb samengesteld.. ik heb zelf maar weinig verstand van hardware dus ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen zeggen of deze configuratie zinnig is, of dat ik toch echt een andere keuze moet maken :).

Als iemand mij zou willen helpen, alvast hartstikke bedankt! :)

___
Ik dacht aan de volgende configuratie (bij A-Tembo in Delft):

Moederboard: Asus A8N-E skt 939 amd 64
AMD Athlon A64 3000+ skt 939
2 x kingston pc3200 512 Mb DDR geheugen (dus 1 Gb)

1 x 36 Gb Western Digital S-ATA 10K Raptor voor OS en Progs
1 x 200 Gb Maxtor S-ATA voor opslag videobestanden/werkruimte
NEC 3540 DVD +/-
Liteon 16x48x CD / DVD-ROM

Nvidia Geforce 6200, 128 Mb
7.1 Surround (onboard)

Kast: ATX + 300W
Koeler: AOP-6400

En verder: firewire kit, floppydrive, keyboard & muis. Grand total: EUR 737,- incl. BTW
___

Toelichting keuze:

Omdat m'n budget beperkt is moet ik het in twee keer doen: nu een basissysteem dat op zichzelf zwaar genoeg is om meteen lekker probleemloos te kunnen videobewerken, en waar ik ook wel een tijdje mee vooruitkan (1 a 2 jaar). Later zet ik dan de puntjes op de i, met een tft-scherm, tv-kaart en, eventueel, een betere geluidskaart.

Vraagtekens zijn wat mij betreft:

1. de Raptor 10K 36Gb
Is die Raptor 10K harde schijf nou wel de investering waard? Hij is verdorie net zo duur als een Maxtor van 250 Gb! Kan ik niet beter een gewone Maxtor van 80Gb kopen, wat btw nog steeds twee keer zo veel is als die Raptor, en de dik 50 euro die ik bespaar in een tv-kaart steken? Of in een monitor, of gewoon lekker in m'n zak houden???

2. de processor: ik had begrepen dat het verschil tussen P4 en AMD64 eigenlijk te verwaarlozen is vwb performance, maar is zo'n instapmodelletje Athlon nog wel een goede keus, zeker met het oog op videobewerking?

3. Samenstelling v/d componenten
Ik heb weinig zin in een computer met afstotingsverschijnselen... dus weet iemand of deze componenten, merken e.d. goed met elkaar samenwerken??

Ik hou dit topic in de gaten, dus als er meer specs nodig zijn voor een goed antwoord, just ask!

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

1. ik zou gewoon een maxtor kopen scheelt 50 euro.
deze 50 euro zou ik investeren in een goede voeding.
want zo te zien heb je een cheap ass kast met voeding genomen.
en bezuinegen op je voeding is niet goed.
kijk voor een goedkoop kastje en een a-merk voeding.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik weet niet of dit nu nog geld maar nvidia stond niet echt bekend om de kleurechtheid van het beeld. Aangezien dit geen onbelangrijk punt is bij video bewerking, kan je daarom beter naar een ati of matrox videokaart kan kijken?

En inderdaad wat chucky zegt, kies een degelijke (merk)kast uit met een goede voeding.

[ Voor 34% gewijzigd door Borizz op 30-09-2005 18:51 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

In bijna alle gevallen zou ik voor een AMD gaan, behalve als ie alleen/vooral voor videobewerking gebruikt gaat worden. Dan is een pentium 4 gewoon sneller.
De raptor lijkt me een overbodige luxe. Dan zou ik het geld wat ik daar mee bespaar nog liever in meer geheugen stoppen. Bij videobewerken kun je bijna niet genoeg werkgeheugen hebben.
300W is trouwens aan de krappe kant, vooral als het een B-merk voeding is. 2xRAM, 2xHD en 2xoptische schijf trekt wel een beetje stroom...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:46:
1. ik zou gewoon een maxtor kopen scheelt 50 euro.
deze 50 euro zou ik investeren in een goede voeding.
want zo te zien heb je een cheap ass kast met voeding genomen.
en bezuinegen op je voeding is niet goed.
kijk voor een goedkoop kastje en een a-merk voeding.
Klopt, ik had eerlijk gezegd geen idee dat dat nog wat uitmaakte. Er zit een standaard 300Watt ATX voeding in van 32 euro :).

Voor grofweg 50 euro erbij kom ik dan op een Nexus NX-3500 350 W (EUR 66,-) of Nexus NX-4090 400 W 22db(a) (EUR 95,-)

Wat is het voordeel van een sterkere voeding eigenlijk? Om geluidsproductie kan ik me niet echt heel druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi er die dvd lezer uit. Rechtstreeks dvd's kopiëren doe je toch bijna nooit, en voor video-editing werk je met bestanden die je toch eerst naar je HD over zet. Weer 20€ minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:53:
[...]

Klopt, ik had eerlijk gezegd geen idee dat dat nog wat uitmaakte. Er zit een standaard 300Watt ATX voeding in van 32 euro :).

Voor grofweg 50 euro erbij kom ik dan op een Nexus NX-3500 350 W (EUR 66,-) of Nexus NX-4090 400 W 22db(a) (EUR 95,-)

Wat is het voordeel van een sterkere voeding eigenlijk? Om geluidsproductie kan ik me niet echt heel druk maken.
als je veel onderdelen eraan hangt, dus dat hij veel stroom moet geven en hij heeft dat niet.
dan kan je systeem zo onstabiel worden als de pest.
dus vreemde foutmeldingen/opnieuw opstarten/uitvallen enz......
en bij goedkope voedingen zoals sweex en q-tec en meer van dat zooi zetten ze meestal de piek vermogen wat ie maar heel even kan geven.
oftewel sweex en q-tec zijn niet zo goede keus net als veel voedingen die in goedkope kasten zitten.
je kan er ook je hardware mee beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:54:
gooi er die dvd lezer uit. Rechtstreeks dvd's kopiëren doe je toch bijna nooit, en voor video-editing werk je met bestanden die je toch eerst naar je HD over zet. Weer 20€ minder.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik zal van de opdrachten die ik moet gaan doen een aantal DVD's moeten opleveren en dan is een een op een bakkerijtje toch wel erg handig lijkt me.

Goed, zwaardere voeding dus, dat is duidelijk. Zou zo'n Nexus 400W voor 95 euro wat zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Bij Yorcom:

Behuizing AOpen H600B Zwart 350W (1jr) € 89,95
Asus P5AD2-E Deluxe, D-DDR2, PCI-E, Soc775 (2jr) € 139,00 (incl. firewire!)
Intel P4 (630) 3,00 GHz 800fsb 2MB BOX -Soc775- (3jr) € 182,50
2 x 512mb Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/512 (10jr) € 109,90
DVD brander NEC ND-3540 +/-R(W) 16x ZWART (2jr) € 43,95
Maxtor 80GB IDE 7200rpm 8mb p/n 6L080P0 (2jr) € 57,50 (kon geen sata schijf van 80 GB vinden)
Maxtor 250 GB SATA 7200rpm 16mb p/n 6L250S0 (2jr) € 102,95 (snelle en grote schijf, ideaal voor videobewerken)
Gigabyte PCX6200 Turbo Cache 128mb PCI-E retail (2jr) € 54,95

Totaal € 780,70

350W lijkt me voldoende voor dit systeem

[ Voor 20% gewijzigd door antonboonstra op 30-09-2005 19:08 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:50:
Ik weet niet of dit nu nog geld maar nvidia stond niet echt bekend om de kleurechtheid van het beeld. Aangezien dit geen onbelangrijk punt is bij video bewerking, kan je daarom beter naar een ati of matrox videokaart kan kijken?

En inderdaad wat chucky zegt, kies een degelijke (merk)kast uit met een goede voeding.
Hm, goed punt. Misschien de nVIDIA 6200 van 66,- vervangen door een ATI kaart.

Ik vraag me af of de ATI Radeon 9250 (128 Mb) een goede keus is, met 44 euro lijkt deze me wat erg goedkoop. Maar een 256 Mb ATI is meteen weer 96 euro.

Maar ff wat reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb ff voor je gekeken.
maar bij a-tembo hebben ze niet zoveel.
heb je geen andere zaak in de buurt zitten :?

dan kan je kijken of ze zoiets hebben :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TQXN47&#tecData
of :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TQXM21&#tecData

of een goedkope kast en een goede voeding zoals :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3X57&#tecData
of me voorkeur :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3G06&#tecData

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:01:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik zal van de opdrachten die ik moet gaan doen een aantal DVD's moeten opleveren en dan is een een op een bakkerijtje toch wel erg handig lijkt me.
Als je verschillende exemplaren nodig hebt, dan kan je beter voor 2*dvdrw gaan. Je bent bij kopiëren van dvd best af om eerst een image op je HD te maken, dan kan je die gelijk 2* schrijven. Rechtstreeks kopiëren geeft bij mij soms haperingen op de copie, terwijl van de harde schijf 2 dvd's en 1 cd terzelfdertijd totaal geen probleem vormt.

edit: aantal megabytes op een vga kaart maken d8 ik niet zoveel uit. 128 is meer dan genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:10:
ik heb ff voor je gekeken.
maar bij a-tembo hebben ze niet zoveel.
heb je geen andere zaak in de buurt zitten :?

dan kan je kijken of ze zoiets hebben :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TQXN47&#tecData
of :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TQXM21&#tecData

of een goedkope kast en een goede voeding zoals :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3X57&#tecData
of me voorkeur :
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3G06&#tecData
Hee, te gek, dankjewel :)

Hier in de buurt zit ook nog Goris (www.goris.nl).

Maar als ik zo eens in de GoT search blader zie ik, toch wel erg lyrische verhalen over de Nexus voedingen. Dan zou een Nexus 350 W voeding op zich toch een prima keus zijn voor 66,- ?

Of ik kies voor de Aopen H600B 350W, voor 117 Euro (50 euro meer dan de standaard huismerk kast met 300W). (Zie: http://www.a-tembo.nl/atc...361601/atartmen16664.html)

Ik vraag me alleen wel af of 350W dan wel genoeg is als het echt zo nauw luistert met die voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:18:
[...]

Als je verschillende exemplaren nodig hebt, dan kan je beter voor 2*dvdrw gaan. Je bent bij kopiëren van dvd best af om eerst een image op je HD te maken, dan kan je die gelijk 2* schrijven. Rechtstreeks kopiëren geeft bij mij soms haperingen op de copie, terwijl van de harde schijf 2 dvd's en 1 cd terzelfdertijd totaal geen probleem vormt.

edit: aantal megabytes op een vga kaart maken d8 ik niet zoveel uit. 128 is meer dan genoeg.
Goed idee, was ik zelf nog niet op gekomen. Maar een extra dvdrw is meteen 50 erbij, dat kan later ook nog wel.

Wb die videokaart had ik ook begrepen dat 128 genoeg is, maar een Ati Radeon 9250 128Mb kost maar 44,- ... dat lijkt me zo cheapass :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:32:
[...]

Hee, te gek, dankjewel :)

Hier in de buurt zit ook nog Goris (www.goris.nl).

Maar als ik zo eens in de GoT search blader zie ik, toch wel erg lyrische verhalen over de Nexus voedingen. Dan zou een Nexus 350 W voeding op zich toch een prima keus zijn voor 66,- ?

Of ik kies voor de Aopen H600B 350W, voor 117 Euro (50 euro meer dan de standaard huismerk kast met 300W). (Zie: http://www.a-tembo.nl/atc...361601/atartmen16664.html)

Ik vraag me alleen wel af of 350W dan wel genoeg is als het echt zo nauw luistert met die voeding...
mmm die aopen zou ik niet kiezen.
niet omdat ie niet goed is maar meer voor de ruimte die erin zit.
je hebt namelijk :
5,25 inch, extern 4
3,5 inch, extern 2
3,5 inch, intern 1

weinig ruimte voor je hd 's.
als je hd's inbouwd kan je beter voor wat koeling er wat ruimte tussen laten.
de makkelijkste oplossing is dan die nexus of een a-merk en een goedkope kast met wat meer ruimte nemen.
en 250 watt is genoeg voor dat systeem.
alleen de goedkope voedingen leveren geen 350watt ook al staat het erop.
terwijl bij de betere voedingen dit beter is geregeld.

voor de kast maakt het niet zoveel uit.
dan kan je deze nemen :
http://www.goris.nl/start...p=26&ArtDetail=1001001146
en heb je :
4 x 5,25" external
2 x 3,5" external
5 x 3,5" internal
genoeg om ruimte tussen je schijven te houden.
neem er dan een goede 350 watt voeding bij.
zoals deze :
http://www.goris.nl/start...p=26&ArtDetail=1001005826
of deze schijnt ook wel goed te zijn :
http://www.goris.nl/start...p=26&ArtDetail=1001006232
dan heb je een goede voeding met kast met ruimte voor iets van 80 euro :)

[ Voor 20% gewijzigd door chucky666 op 30-09-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch voor de Nexus Breeze ga, die heeft een (erg!) mooie kast, stille 350W kwaliteitsvoeding + koeling in één voor 156 Euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:16:
Ik denk dat ik dan toch voor de Nexus Breeze ga, die heeft een (erg!) mooie kast, stille 350W kwaliteitsvoeding + koeling in één voor 156 Euro :).
is wel duurder maar ziet er ook goed uit.
met 120 fans en geluidsmatten erin.
en plaats voor 6x hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep :)

Al met al kom ik dan tot de volgende tussenstand:

Nexus Breeze kast, 350W voeding (EUR 156)
AMD Athlon 64 3000 en Asus A8N-E Moederboard (EUR 298; vergelijkbare P4 komt 50,- duurder uit)
1 Gb intern geheugen (EUR 118)
80 Gb SATA Maxtor 7200 rpm (EUR 69)
200 Gb SATA Maxtor 7200 rpm (EUR 105)
nVIDIA Geforce 6200, 128 Mb (EUR 66; volgens meerderheid toch beter dan ATi Radeon 9250)
7.1 Surround (onboard)
CD/DVD-RW: NEC 3540 (EUR 49)
+ floppydrive, firewire kit, muis & toetsenbord

Het vreemde is echter dat als ik uitga van de offerte die ik heb gekregen, en van daaruit ga rekenen wat ik schrap, vervang en extra koop, ik uitkom op EUR 753,-.

Als ik alle bovenstaande onderdelen echter ga optellen kom ik op rond de duizend euro.

Nou blijkt er van die oorspronkelijke offerte niet veel te kloppen, in de zin dat het totaalbedrag een heel stuk lager uitvalt dan de optelsom van alle verschillende onderdelen...

Is dat normaal (standaard korting, zoals ook Dell standaard EUR 70,- van de prijs afhaalt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
In een videoedit pc hoort veel hddspace, ik bewerk zelf veel video en vind de grootste bottleneck op het moment met 220gb aan hddspace, het is gewoon veel lekkerder als je je er geen zorgen over hoeft te maken dat je hdd zomaar volloopt, en afhankelijk met wat je edit gaat het toch vaak om grote files, en als je dan ook nog is het 1 en ander laat slingeren vliegen de gb's erdoorheen.

Ook werkt videobewerken over het algemeen beter met hypertreading van p4, aangzien de nieuwe X2 van AMD ook een vorm hiervan meegekregen heeft, denken applicaties die HT optimized zijn dat er een hypertreading cpu gebruikt word, maar dan met het voordeel dat in de AMD X2 wel 2 cores zitten en dus behoorlijk wat beter daar mee kan presteren.

Ik zou zeggen dus, wil je echt zware applicatietaken verrichten ga voor de X2 3800+!, kost 353 euro, zet daar een Artic freezer op, neem als mobo een Asrock 939Dual-SATA2, en 2x 160/200gb sata2 schijven, zet deze evt in raid-0 en hij zal zeker niet onderdoen aan een raptor.

Is de dvd-rom niet overbodig? je neemt al een brander, en on-the-fly is zeker met de nieuwe snelheden dat dvd-/+r gebrand wordt af te raden. ik zelf brand best veel, maar doe dat nooit on te fly, maak netjes een image met dvd-decrypter en brand het er ook mee, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-10 12:47
duncanvdlinden schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:23:
In een videoedit pc hoort veel hddspace, ik bewerk zelf veel video en vind de grootste bottleneck op het moment met 220gb aan hddspace, het is gewoon veel lekkerder als je je er geen zorgen over hoeft te maken dat je hdd zomaar volloopt, en afhankelijk met wat je edit gaat het toch vaak om grote files, en als je dan ook nog is het 1 en ander laat slingeren vliegen de gb's erdoorheen.

Ook werkt videobewerken over het algemeen beter met hypertreading van p4, aangzien de nieuwe X2 van AMD ook een vorm hiervan meegekregen heeft, denken applicaties die HT optimized zijn dat er een hypertreading cpu gebruikt word, maar dan met het voordeel dat in de AMD X2 wel 2 cores zitten en dus behoorlijk wat beter daar mee kan presteren.

Ik zou zeggen dus, wil je echt zware applicatietaken verrichten ga voor de X2 3800+!, kost 353 euro, zet daar een Artic freezer op, neem als mobo een Asrock 939Dual-SATA2, en 2x 160/200gb sata2 schijven, zet deze evt in raid-0 en hij zal zeker niet onderdoen aan een raptor.

Is de dvd-rom niet overbodig? je neemt al een brander, en on-the-fly is zeker met de nieuwe snelheden dat dvd-/+r gebrand wordt af te raden. ik zelf brand best veel, maar doe dat nooit on te fly, maak netjes een image met dvd-decrypter en brand het er ook mee, werkt perfect!
Je vergeet zijn budget van 750 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat bovenstaande is met mijn budget gewoon niet haalbaar :).

Ik zit me wel af te vragen of ik niet beter meteen een 400W kast kan gaan kopen, omdat ik m'n computer toch wel wil blijven uitbreiden; zo wil ik er later nog een uitgebreide TV-kaart in bouwen, nog een extra HD, en één of misschien zelfs wel twee additionele DVD-branders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Martijn schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:15:
[...]

Je vergeet zijn budget van 750 euro :+
Nee daar heb je gelijk in maar ik denk dat het met de goedkoopste instapvideokaart (met het oog op uibreiding, en voor een videoedit pc vormt het geen bottleneck), geen extra dvd-rom, dat asrock board is uiterst betaalbaar en erg goed door het nieuwe ali chipset, wel te doen is voor 800euro.

Behuizing zou je bijvoorbeeld wat goedkoper kunnen zitten door een Aopen kast te nemen inclusief voeding, betaalbare kwaliteit.

Hdd's hoor ik hele sterke verhalen over de Samsung sataII schijven, schijnen ALLEEN al 75mb/s te halen, en dat is niet verkeert, en dan heeft het asrock mobo ook nog is sataII support, iets wat je bij andere mobo's ziet vanaf 160 euro!

Kitjes geheugen worden tegenwoordig ook wel overal verkocht en dan ook de goedkopere kits, dan moet je voor 90 euro al goed 2x 512mb kunnen scoren.

kijk is op http://www.azerty.nl/, die hebben een goedkoop en uitgebreid assortiment wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Product Aantal Stukprijs ex BTW Subtotaal ex BTW

AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed 1x 299,16 299,16
Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 2x 82,35 164,70
Asrock 939Dual-SATA2 1x 55,46 55,46
Asus A9250/TD 128 MB, DDR, AGP 8X 1x 31,09 31,09
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 1x 35,29 35,29
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 1x 77,31 77,31

Totaal bestelling € 663,01

BTW 19% 125,97

Te betalen € 788,98

Valt dus nog redelijk mee met de dure cpu :*)
En omdat je zelf al zegt een betere vga te kopen, is de 9250 niet eens zo slecht om mee te beginnnen, en op het asrock mobo kan zowel pci-express als agp aan.
Pagina: 1