Toon posts:

dimension 3000 of 5100, (hear me out)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dagdag,
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, en wil er aan uitgeven wat nodig is (dat is mijn budget).
Nu ben ik aan het vergelijken gegaan tussen een Dell dimension 3000 en een 5100.
De configuratie heb ik ongeveer hetzelfde (even uit mijn hoofd)
In de 3000 zit een P4 3,0ghz, 500mhz FSB (dacht ik)
in de 5000 zit een P4 3,0ghz, 800mhz FSB
in beiden zit een 160gb 7200rpm schijf,
1024mb geheugen en zo nog dingetjes waar ik geen problemen mee heb.
Echter, het punt dat me doet denken aan een 5100, is het feit dat er op het mobo van de 3000 geen AGP slot zit. Nu heb ik begrepen, na goed zoeken, dat ik hiermee een beperkt aantal opties krijg met betrekking tot een eventuele videokaart upgrade die ik later zelf zou kopen...
Ik ben van plan een 19" TFT er op aan te sluiten. Naast het standaard internetten en tekstverwerken, wil ik er ook af en toe een spel op kunnen spelen, denk graphicsgewijs aan UT2004 en the Sims 2. Ook zal er aardig wat film op gekeken worden.
In mijn huidige systeem zit een GF4 MX440. Doe ik er goed aan een 5100 te kopen, enkel voor de betere videokaart, of is de onboard kaart van de 3000 goed genoeg en kan ik een redelijk goede PCI kaart er in zetten?
Het prijsverschil is toch zo'n 100 euro.
Bij voorbaat dank! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ken eigenlijk geen redelijk goede pci kaarten....

Kijk verder even of beide systemen aan alle eisen voldoen verder, al die klanten die me bellen dat ze geen gaatje voor hun oude muis zien daar wordt ik helemaal niet goed van. (dat is bij de 5000 iig zo)

of

"waar moet me joystick nou??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:28
Als ik jou was zou ik toch voor de 5100 gaan.
Ok, die is iets duurder, maar je hebt op z'n minst een PCI-Express slot voor een geavanceerde grafische kaart. Verder is het mij niet duidelijk wat voor soort Pentium 4 in de 3000-serie zit.
800 MHz front side bus, dat wel. De 5100-serie (Pentium 4 5x1) is echter 64 bit en de 3000 serie waarschijnlijk niet (of de 3000-serie moest een processornummer hebben dat begint met 6 of eindigt op 1). Verder heb je in de 5100 serie een grafische kaart meegeleverd van ca 100 euro, wat overeenkomt met het prijsverschil dat je opgeeft.