Toon posts:

[XP] BSOD laat windows niet opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn pc. Als ik opstart krijg ik de keuze op welke manier ik op wil starten: veilige modus, laatste correcte figuratie of normaal. Als ik er eentje kies, maakt niet uit welke, dan krijg ik het scherm dat hij windows aan het laden is mar daarna krijg ik een flits van een bsod (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) en dan start ie zichzelf weer opnieuw op.

Het begon toen ik counterstrike: Source aan het spelen was, want toen kreeg ik een ander bsod met en melding van iets dan lijkt op PAGE_NOT_FOUND ofzoiets. Er stond ook bij dat dit waarschijnlijk door het de driver nv4_disp.dll kwam. Daaronder ston dat ie bezig was met een fysieke geheugendump met daarnaast een klok van hoelang hij erover deed. Na een tijdje drukte ik maar op de reset knop, en toen begon het.

Hier wat info:
Asus A8N SLI
AMD athlon 3000+
Windows XP pro
Service pack 2

Toen ik op Google keek en op GoT kreeg ik wel diezelfde bsod te zien, maar die waren altijd eenmalig. Ik heb geprobeerd iets eruit te krijgen met een bootdisk, maar steeds als deze klaar was met laden kreeg ik dat bsod.
Hopelijk weten jullie een oplossing, want ik kan voor zover ik weet niet veranderen(behalve in mijn mobo settings).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je dit gelezen? Misschien zit er iets bij? :)
Bios reset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had het al gezien... Maar wat heeft een bios reset voor nut? Dan wis je toch niet de drivers enzo?

Verwijderd

Het is handig de memory dump te bekijken om zo er achter te komen welk bestand de oorzaak is van deze BSOD. Aan de hand daarvan kan je dan actie ondernemen, een driver updaten bijvoorbeeld :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ERD & Recovery Console => Repair

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sorry van dat [XP], ik wist niet dat het moest |:(

@goedlulfactor: Die bsod gaat meteen weer weg, want ik heb laatst mijn harde schijf geformatteerd en heb geen zin gehad om het uit te zetten dat ie automatisch moet rebooten :/ En ik zou niet weten hoe ik een driver zou moeten updaten als ik niet eens in windows kan komen of een bootdisk volledig kan laden.
edit: ik dacht ntfs.sys te hebben gezien in een flits...

@frankguthrie: Uitleg? Ik ben al aan het zoeken, maar ik snap het nog niet :)

edit2 :P : Ik weet nu wat ERD is en dat zou me best wel eens kunnen helpen, maar op die homepage van hun staat niet duidelijk hoe je die emergency download moet downloaden. Kan iemand me daar mee helpen? :Y)

edit 3 : na nog een keertje te hebben gezocht op google vond ik iets over iemand met hetzelfde probleem! Ik dacht dus dat ik het had gevonden, moet je een member zijn en geld betalen!!! Hier hebben jullie de link voor als het duidelijker uitlegt wat het probleem is

http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20608326.html]

Laatste edit!!!: Het probleem is opgelost. Toen ik toch maar op got had gezocht naar ntfs.sys kreeg ik meteen een thread met een programma waardoor je het kon fixen :/

Toch bedankt voor alle posts!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 22:13 ]

Pagina: 1