Abit KT7A plank binnen, maar.....

Pagina: 1
Acties:

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
!!! Attention Windows 2000 USers !!!!

<Summary>

Owing to a defect of the VIA Bus Master Utra ATA driver for windows 2000, the system may hang up or crash occasionally after removing, adding , or changing ide devices.

<Symptoms>

With the via service pack 4 drivers 4.26 for windows 2000 installed, the removal of a cd-rom on ide 2 may cause blue screen of death

bla bla :)

<cause>

It seems to be a problem of the Bus Master Utra ATA driver included in VIA service pack 4 in 1 4.26

<solution>

When installing the via 4 in 1 drivers 4.26 for windows 2000, uncheck the first item, VIA BM Ultra ATA driver. Afterwards, any removal, addition or change of ide devices will be okay

<enz :) >

Dit zal waarschijnlijk voor meer moederborden gelden.

Ik weet nog niet of dit ook nog voor 4.28 zo is, maar ik wou maar eff melden hoe goed Abit VIA drivers vindt > :)

Een oude busmaster driver van 4.24 of een win2k busmaster driver is okee volgens Abit, maar ik zal morgen zien of 4.28 ook top is.

tevens wil ik eff melden dat Abit bij deze revisie van de KT7A en KT7A-RAID nog gewoon stukjes PCB gebruikt van de KT7, daarom zit er zo'n sticker tussen je 3de en 4de pci slot.

Op je southbridge kan je duidelijk zien staan dat het de B versie is, zodat je je iedergeval NIET genaaid moet voelen.

Helaas is me FOP38 nog nie binnen, maar morgen heb ik eff tijdelijk koelertje, dus ga ik dit moederbord eens flink testen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en maybe dat jullie nog iets kunnen toevoegen over de VIA drivers....

( Ik weet zeker dat dit niet alleen voor Abit moederplankjes geld, ook Asus heeft/had problemen met de VIA drivers. )

Greetzzz

Thermo

Verwijderd

We krijgen morgen bij Funprice de 1e KT7A-Raids binnen, direct maar even uitproberen, nu alleen nog even een 2e Maxtor DMax+ 40 GB regelen voor striping :)

Verwijderd

Me heb me Tbird 850 stabiel op 1050 mhz gekregen dankzij dit bordje ..

en dat door me Multi terug naar 8x te zetten en me FSB 133 :) jammie ..
kon om me vorige plankje niet en hier stabiel :)

Allen met men Spire Orb is ie nog wel 48 Graden maar ok .. heb ik toch niet te klachen ..

Verwijderd

We krijgen morgen bij Funprice de 1e KT7A-Raids binnen, direct maar even uitproberen, nu alleen nog even een 2e Maxtor DMax+ 40 GB regelen voor striping :)

De eerste?? dan hebben ze zekker bij Funprice mij zeker een gejat bordje verkocht voor 499,-
en om me bordt staat toch echt wel Soutbrigde 686B op !!
en de rest van bordt is ook identiek aan de 133a

Hmm nou ja ...zal wel dan..

Verwijderd

In de winkels dan, van de postorder is het inderdaad bekend dat ze ze al hadden, postorder gaat steeds voor :)

Verwijderd

Hmm gellukig dan maar ..

• Christoph
  • Niet online
hehe, relaxe mensen, bordje ziet er trouwens okee uit :) B-)

Verwijderd

tell me about it !

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

De mijne loopt nu 700@1001 op een kt7a

143 * 7 B-)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

hmm :(

dat betekend verder tweaken ...

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Ken, klein vraagje aan je: in je sig staat dat je een PEP66 op dit bord hebt zitten.
Moet je daar nog iets voor veranderen om hem passend te maken op de KT7A(-RAID)? En is het moeilijk om een 80mm fan erop te zetten?

Ik zat er namelijk ook aan te denken om een 80mm ding op een koeler te plakken, nadat ik gelezen had dat er op een globalwin fop eentje was gemonteerd. Blijkbaar kan het dus ook op de PEP! :9

Workstation

• Christoph
  • Niet online
Ik ga op me FOP38 ook een 8x8 zetten...

( die andere was een modified FOP32 )

• ken

ken

je is heel makkelijk te doen

hier heb je een url http://www.2cooltek.com/kt7.html

Ik heb het anders gedaan. ik heb gewoon die kap eraf gehaald en daar heb ik een 8 cm koeler op gedaan. Deze heb ik dan vastgemaakt met elastiekjes en werkt prima
beter als een 6 cm fan en minder geluid :)

• ken

ken

als je een nieuwe cooler moet kopen zou ik dan gewoon voor de globelwin gaan
past zonder modificatie op een kt7 en is 1 van de beste koelers

• Christoph
  • Niet online
Ja, ik heb dus ook zo'n GW, maar 46,5 DB voor een nieuwe cooler, nah, ik ben nu een VOS32 gewend maar dat ben ik ook erg beu. :)
Pagina: 1