VNC geeft problem icm Zyxel 650H ADSL Router

Pagina: 1
Acties:

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik heb goede ervaringen met VNC. Ik gebruik TightVNC 1.2.9. Binnen mijn LAN werkt het vlekkeloos.

Laatst probeerde ik (hoewel beide pc's gewoon in LAN stonden) de server met mijn exerne IP ades te bereiken. Ik heb de poorten 5700 t/m 5999 (ik weet het een beetje veel maar goed) gemapped naar het server ip. Maar nu krijg ik geen verbinding met de server.

De firewal van de router staat uit. Ook die van de server PC. Ik heb het idee dat mijn Zyxel toch nog het signaal blokkeert. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt en alvast prettig weekend allen.

• ventusGallus
Heb ik een onjuiste post geplaatst of weet niemand waar het aan zou kunnen liggen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je probeerde dus vanaf lanpc1 naar lanpc2 te verbinden maar dan niet via bijv. 10.0.0.1 maar met je externe ip-adres? Sommige routers snappen dit wel en gebruiken dan de portmap, sommigen snappen het niet. Ik gok dat die van jou het niet snapt. Jammer voor je ;)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 06:59
Situatie ?
Van Intern naar extern (eigen) IP via poortmap van Router ?
Simpel dat werkt niet.

Vermoed dat dit wel in de poortmap faq staat

1+1+1 = 1

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Idd, test het eens vanaf buiten, of draai grc.com eens op die specifieke poorten.
Ontzettend veel routers kunnen NIET de portmap uitvoeren als het verzoek komt van de LAN kant.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ventusGallus
Ik het nu van buiten getest. Via telnet kom ik wel in de router maar via http niet. Dat terwijl ik de remote mangement access voor alle mogelijkheden open heb gezet (tijdelijk uiteraard). Ik heb eerst via web geprobeerd en vervolgens via telnet.

De VNC Client was eveneens bereikbaar. maar dat is een zorg voor later... eerst maar eens zorgen dat ik gewoon in die router kan vanaf WAN.

Suggesties iemand?

• ventusGallus
schop

• ventusGallus
schop...

Verwijderd

Wat blijf je nou schoppen? Met een dergelijk magere informatievoorziening krijg je ook geen antwoord.

Welke poort draait je webinterface intern op? Kun je dit instellen? Heb je specifiek webtoegang enabled op de WAN-zijde? Staat er een portmap naar een interne client op dezelfde poort als de (externe) webinterface? Heb je al eens andere poorten geprobeerd (8080)? etc.
Pagina: 1