Toon posts:

@Home schrapt Family pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=519

Lees bovenstaande text. Echt belachelijk, heb net een Family pakket aangeschaft tijdens die "o zo geweldige" twee maanden proberen actie. Ik heb er achteraf best spijt van, aangezien ADSL2+ abbo's nu echt spotgoedkoop zijn.

Zou dit een mogelijkheid bieden tot het opzeggen van mijn contract? Ik wil namelijk veel liever in plaats van tien euro meer betalen over een aantal maanden, nu alvast een mooi ADSL2+ abbo. Denken jullie dat ik via deze weg mijn contract kan opzeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de volgende email naar opzegging@home.nl gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Heer/Mevrouw,

Zojuist bereikt mij het bericht dat u heeft besloten per 1 november aanstaande het @home Family pakket op te heffen. Wel bent u zo vriendelijk om de mogelijkheid te bieden voor zes maanden gratis gebruik te maken van de snelheden van het @home Breedband pakket. Daarna wordt ik verplicht om te kiezen voor het @home Breedband pakket, wat 10 euro duurder is, of om over te schakelen naar een goedkoper abbonnement, wat minder snel is dan het Family pakket.

Dit bericht verbaast mij enigzins. Ik heb namelijk amper twee maanden geleden, via jullie twee maanden proberen actie gekozen voor een Family pakket. Na veel problemen met aansluiting in het begin, kon ik na twee weken eindelijk genieten van het Family pakket, dit is mij uitstekend bevallen. Ik betreur het dan ook zeer dat deze abbonnementsvorm nu gaat verdwijnen. Ik ben namelijk niet geinteresseerd in een duurder abbonnement met hogere snelheden. Ook ben ik niet geinteresseerd in een langzamer, goedkoper abbonnement.

Ik ben ongeveer twee maanden geleden een overeenkomst met jullie aangegaan, waarin staat vermeld dat ik een één jarig abbonnement afsluit voor een @home Family pakket. Aangezien ik vanaf 1 november geen gebruik van deze dienst kan maken, wens ik per 1 november aanstaande mijn overeenkomst met @home op te zeggen.

Ik betreur deze gang van zeker zeer. De Family abbonnementsvorm was voor mij een uitstekend pakket. Aangezien ik een contract ben aangegaan voor het Family pakket en @home heeft besloten deze dienst niet meer te leveren, zie ik mijzelf genoodzaakt om na 1 november aanstaande de betalingen richting @home stop te zetten.

Ik hoop u middels deze e-mail voldoende op de hoogte te hebben gesteld. Eventuele verdere communicatie kunt u richten tot dit adres.

Met vriendelijke groet,

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kleine opmerking: Je gebruikt 'u' en 'jullie' door elkaar in de brief. Misschien wel netjes om dat even te fixen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 30-09-2005 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) tsja helaas, e-mail is al verzonden. Ben benieuwd of ik op deze manier mijn contract kan opzeggen.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
Op troublesathome praten ze over een snelheidsverhoging:

Dit heeft iemand op dat forum gezegt:

Mij bereikte het nieuws dat de snelheden bij @Home ook omhoog gaan. Het nieuws schijnt sinds vandaag bekend te zijn bij de helpdesk. Het volgende gaat gebeuren:

Family abonnement wordt opgeheven. Abonnee's worden omgezet naar Breedband en kunnen de komende half jaar voor Family prijs internetten, daarna wordt het BB prijs, maar ze kunnen tot een bepaalde termijn gratis naar Basis overstappen.

Breedband blijft 5 Mbit download, maar de upload gaat omhoog naar 750Kbit

Basis gaat naar 2 Mbit download en 400Kbit upload.

Budget wordt 750 Kbit download en 250Kbit upload.

Dit gebeurt per 1 Dec.

Als dat dus waar zou zijn wat die persoon zegt zou je goedkoper uit zijn voor hetzelfde ab. Denk niet dat dat tot opzeggen zal gelden dan.

Overigens wel jammer dat het minder gezellig gaat worden bij @home:

Uit de productomschrijving van @home:

Family
Meer mensen, meer computers, meer internet! Het gezelligste abonnement van @Home.

LOL maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen. Ik ben tevens een breedband gebruiker, erg jammer dat er voor ons weinig bij zit. Mja laat ze eerst dat spul in de avonduren maar eens fixen voordat we een verhoging krijgen...

[ Voor 23% gewijzigd door knorde op 30-09-2005 18:15 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar in de product alert wordt daar helemaal niet over gesproken. Als de basis snelheden inderdaad worden verhoogt naar Family standaarden, dan zou je dus goedkoper uitzijn. Het lijkt me dat @home een dergelijk voordeel graag zou vermelden in een mailtje.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Lijkt me ook. Zelfde snelhied voor minder knaken is toch beter. Ik zou me iig niet druk om maken...

Verwijderd

Topicstarter
Idd... een zelfde snelheid voor minder is altijd aantrekkelijker.

• knorde
Nah, eerst de huidige problemen fixen voordat ze weer gaan verhogen en het netwerk nog erger maken dan het al is ;)
Het lijkt me tevens wel raar als ze het basis ab niet verhogen. Als jou family ab komt te vervallen zou dat dan onder contractbreuk vallen (lijkt mij).

[ Voor 41% gewijzigd door knorde op 30-09-2005 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, heb belachelijk veel gezeik met ze gehad in de eerste drie weken. Inderdaad, naar mijn mening is het contractbreuk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 18:21 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

knorde schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:10:
Op troublesathome praten ze over een snelheidsverhoging:

wow wat een verbetering :')
van 600 naar 750, doe dan niks 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• knorde
kamstra schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:32:
[...]

Idd dat noem je toch geen verhoging pfff...

Verwijderd

Topicstarter
maar denken jullie dat dit genoeg reden is om de overeenkomst op te zeggen? Ik ben namelijk gewoon van plan om de betaling na 1 november stop te zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:11:
maar denken jullie dat dit genoeg reden is om de overeenkomst op te zeggen? Ik ben namelijk gewoon van plan om de betaling na 1 november stop te zetten
Je kan nadat je een jaar lid bent geweest gewoon op maandelijkse basis opzeggen das geen probleem maar ben je minder dan een jaar lid dan geef ik je weinig kans van slagen en veel brieven met aanmaningen van betalen.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

lees de voorwaarden eens goed door zou ik zeggen..

als dat de 'verhoging' wordt ben ik iig pleite richting bbned
adsl2+ voor bijna de helft verkrijgbaar nu

[ Voor 58% gewijzigd door sander817 op 30-09-2005 22:29 ]

Verwijderd

[...]

Kuch, hij is stiekem al 700. De modems staan namelijk ingesteld op 700kilobit.

Verwijderd

Dit zag ik op Webwereld staan:

@Home verhoogt kabelsnelheden en schrapt pakket

Zaterdag 1 oktober 2005, 08:05 - Kabelinternetaanbieder @Home verdubbelt de snelheid van zijn populairste pakket van 1 Mbps naar 2 Mbps. Als gevolg hiervan wordt het Family-abonnement geschrapt.

Nu nog heeft Basis een downloadsnelheid van 1000 Kbps en een upload van 250 Kbps. De downstream wordt vanaf december 2000 Kbps, zo stelt een woordvoerder tegenover Webwereld. De upload gaat naar 400 Kbps.

Hiermee wordt het Family-pakket (2000 Kbps down, 400 Kbps up) overbodig. Dit wordt dan ook geschrapt. Klanten die hier nu nog van gebruikmaken kunnen tegen het oude tarief (37,95 euro per maand) zes maanden het zwaarste pakket van @Home proberen: Breedband. Dit kost normaal 47,95. Hierna kunnen ze kiezen tussen Breedband en Basis (29,95 euro).

De downloadsnelheid van Breedband blijft overigens opvallend genoeg gelijk: 5 Mbps. De upload gaat iets omhoog: van 600 naar 750 Kbps. @Home loopt hiermee duidelijk uit de pas met andere providers, die topsnelheden van minimaal 10 Mbps aanbieden. De zegsman van @Home verklaart echter dat klanten tot nu toe geen behoefte hebben aan dergelijke snelheden. Toch stelt hij dat @Home er volgend jaar niet aan zal ontkomen ook de snelheid van Breedband te verhogen.

Tot slot wordt ook het goedkoopste pakket - Budget - iets aantrekkelijker. De downstream gaat hierbij van 500 naar 750 Kbps.

Gebruikersvereniging Troublesathome noemt het een en ander een 'rare gang van zaken'. De vereniging doelt hierbij op het feit dat de nieuwe snelheden niet officieel zijn gemeld aan de klant. Wel raadt Troublesathome klanten die relatief kort geleden zijn overgestapt van Breedband naar Family aan om in ieder geval de 20 euro administratiekosten terug te eisen.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
Wel raar dat er niks met het breedband abbo gebeurd, behalve kleine upload verhoging, tuurlijk 10mbit is leuk, maar 8 ga ik ook me accoord.

Het is nu gewoon zo aantrekkelijk om voor die 47,95 over te stappen naar adsl.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat zit je nou te zeuren over contactbreuk. je krijgt een goedkoper abo met dezelfde snelheid. dat jij graag naar adsl2+ wilt heeft niks met contractbreuk te maken

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Als ik dit allemaal zo lees, is het volgens mij gewoon dom om @home te nemen danwel te houden als je kunt overstappen naar ADSL (voor zover het technisch bij je mogelijk is) De tarieven en snelheden lopen zo uit de pas vergeleken bij bijv. Wanadoo of Versatel die ADSL2+ leveren vanaf 22,50 per maand. :*)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Is toch 20% sneller, wees blij! :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39
Lekker dan.
Als breedband abonnee wil ik ook wel 10 euro korting 6 maanden lang.
Ik mag de hoofdprijs blijven betalen en de overige abonnementen krijgen meer voor hetzelfde geld.
Dat slaat toch ook nergens op?
'blijft' is het dan een typefout of gaat breedband van 4 Mbit naar 5 Mbit ?

Beetje raar allemaal.
Nog even en overstappen naar ADSL2 is een heel goed idee.

Verwijderd

Frijns.Net schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:45:
'blijft' is het dan een typefout of gaat breedband van 4 Mbit naar 5 Mbit ?

Beetje raar allemaal.
Nog even en overstappen naar ADSL2 is een heel goed idee.
Breedband is al 5MB.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Even een beetje duidelijkheid:

• Familly wordt geschrapt.
• Basis gaat naar de snelheid van Family
• De snelheid van Budget wordt verdubbeld
• De upload van Breedband gaat omhoog

Familly wordt nu alleen nog reactief verkocht, via dealer kanalen dus

Huidige Familly bezitters worden straks automatisch overgezet naar breedband (voor de prijs van FAmilly). Zij hebben dan 6 maand om aan te geven dat zij naar Basis willen anders blijven ze op Breedband en gaan ze die prijs ook betalen. Migreren naar Basis is in die periode gratis. Migreren naar Budget kost 20,-.

De nieuwe snelheden zijn als volgt (in Kilobytes down/up):
Budget: 93.5 / 32
Basis: 250 / 50
Breedband: 625 / 93.5

Dit alles gaat gebeuren in december. De huidige Familly bezitters hoeven dus niet per direct op te zeggen, zij kunnen het best aangeven dat ze basis willen en betalen dan minder voor de zelfde snelheid. Vergeet overigens niet om je modem van de stroom te halen na de snelheidsverhoging, anders haalt ie de nieuwe QoS settings niet op en blijf je op de oude snelheid.

Troublesathome is er trouwens snel bij met dit nieuws, het is mij pas gisteren bekend geworden (ik werk bij helpdesk van @Home)

Verwijderd

djmurcielago schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:14:
wat zit je nou te zeuren over contactbreuk. je krijgt een goedkoper abo met dezelfde snelheid. dat jij graag naar adsl2+ wilt heeft niks met contractbreuk te maken
Precies, volgens mij wil hij gewoon af van @home en zoekt hij nu een reden oid. Je betaalt absoluut niks meer (zelfs minder) en je gaat er qua snelheid niet op voorruit en je mag zelfs een tijdje gratis breedband proberen. Wat wil je nog meer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Precies, volgens mij wil hij gewoon af van @home en zoekt hij nu een reden oid. Je betaalt absoluut niks meer (zelfs minder) en je gaat er qua snelheid niet op voorruit en je mag zelfs een tijdje gratis breedband proberen. Wat wil je nog meer?
Volgens mij heeft hij ook geen poot om op te staan. Hij gaat er namelijk niet op achteruit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er inderdaad niet op achteruit. Ook klopt het dat ik gewoon van @home af wil. Heb ongelooflijk veel problemen gehad met @home, verbindingen die continu wegvallen, tragere snelheden gelijk aan het goedkoopste abbonnement, noem maar op. Het is dus inderdaad waar dat ik een reden zoek om onder het contract uit te komen, puur omdat ik @home gewoon een bagger provider vindt en omdat ADSL2+ abbo's nu spotgoedkoop zijn, de helft van de prijs van een Breedband account welteverstaan.

Maar, zelf denk ik ook niet dat @home me zomaar laat gaan. Vandaag kreeg ik dit mailtje terug, zonder een echt antwoord o.i.d. Stuur er toch nog een mailtje terug. Ik blijf het proberen.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De reden van de uitfasering van het family-abonnement is het feit dat
@Home Basis meer snelheid krijgt (max. 2.000 /400 kbps). Dit komt
overeen met de snelheid van @Home Family.

Het besluit is dan ook genomen om @Home Family uit de markt te halen.
Als compensatie krijgt u een halfjaar het Breedband profiel voor de
Family-prijs. Indien gewenst kunt u ook gratis terugmigreren naar Basis.

Als u besluit om uw abonnement te wijzigen, kunt u een aanvraag indienen
via abonnementswijziging@home.nl. Het is belangrijk dat u de aanvraag
verstuurt vanaf uw @Home e-mailadres. Op deze wijze kunnen wij uw
aanvraag authentiseren.

Indien u na deze informatie alsnog wilt opzeggen, kunt u uw opzegging
per post, per fax of per e-mail aan ons doorgeven.

Wilt u het abonnement per post opzeggen, stuur dan een brief naar:

Essent Kabelcom
t.a.v. @Home Backoffice
Postbus 1559
1000 BN Amsterdam

Geen antwoord waarin staat dat het niet mogelijk is het contract op te zeggen. Ga het dus toch proberen.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ben inmiddels sinds 2002 een trouwe klant van @Home en zelden problemen gehad met snelheden, maar ik ga er toch een punt achterzetten.

Ik voel me niet serieus genomen als de woordvoerder aangeeft dat "klanten geen behoefte hebben aan hogere snelheid" en ik baal er gewoon van dat @Home totaal niet met de concurrentie meegaat kwa prijs en prestaties. Tevens mis ik het gebruik van nieuwsgroepen die @Home voor zover ik weet blokkeerd en IP's die gewoon dynamisch worden uitgedeeld.

SpeedXS vind ik met de 10 Mbit / 1 Mbit ADSL2 met VoIP telefonie voor 19,95 echt een heel verschil en laat ook duidelijk zien dat het gewoon anders kan dan @Home.

Kzal binnenkort ff bellen met SpeedXS over de opleveringstijd en modemkeuzes etc.

Kvind 't triest dat @Home sinds in de begin jaren weinig heeft veranderd aan de prijs en snelheid terwijl de concurrentie met nieuwe technologie aan komt zetten en complete abbonementen en dat is ook de reden voor contractbreuk.

[ Voor 12% gewijzigd door pSycho-Y2K op 01-10-2005 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal met je eens.

• Jimbolino
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

Suepahfly schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:53:
Vergeet overigens niet om je modem van de stroom te halen na de snelheidsverhoging, anders haalt ie de nieuwe QoS settings niet op en blijf je op de oude snelheid.
QoS en het profiel wat je modem download hebben weinig met elkaar te maken...
Als @home gebruik maakte van QoS ging P2P waarschijnlijk een stuk langzamer en surfen een stuk sneller...

QoS heeft puur en alleen te maken met prioriteit en voorrang geven, niet met snelheid.

Overigens, als ze de snelheid aanpassen, gaat dit meestal gekoppeld aan "werkzaamheden". En dan reboten ze de modem voor je...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:55:
@Home loopt hiermee duidelijk uit de pas met andere providers, die topsnelheden van minimaal 10 Mbps aanbieden. De zegsman van @Home verklaart echter dat klanten tot nu toe geen behoefte hebben aan dergelijke snelheden.
Dit is toch wel een erg krasse redenering, @home is voornamelijk populair bij gebieden waar de adsl dekking laag is, dus switchen die mensen nauwelijks naar concurrerende adsl providers (met bijvoorbeeld 8mbit verbindingen). Dat mensen klant blijven is simpelweg omdat het er geen goed alternatief is.
Dit bevestigd ook nog weer eens mijn vermoeden dat @home erg krap zit qua capaciteit. Anders kun je zonder problemen een 10 of 20mbit abbo aanbieden, de techniek is er immers al tijden (dit in tegenstelling tot adsl).
Toch stelt hij dat @Home er volgend jaar niet aan zal ontkomen ook de snelheid van Breedband te verhogen.
Ze gaan in de loop van 2006 inderdaad erg uit de pas lopen met adsl2+ en casema/chello snelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 01-10-2005 16:33 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
wow dit is echt eindelijk een snelheid waar ik tevreden mee ga zijn als basis abbo, maar toch jammer dat ik hier niks anders kan krijgen dan @home. Opzich werkt @home hier altijd wel oke maarja als je 5 keer sneller kan voor minder of dezelfde prijs, nou dan wist ik het wel :p

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Jimbolino schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

QoS en het profiel wat je modem download hebben weinig met elkaar te maken...
Als @home gebruik maakte van QoS ging P2P waarschijnlijk een stuk langzamer en surfen een stuk sneller...

QoS heeft puur en alleen te maken met prioriteit en voorrang geven, niet met snelheid.

Overigens, als ze de snelheid aanpassen, gaat dit meestal gekoppeld aan "werkzaamheden". En dan reboten ze de modem voor je...
Kan best, maar in het systeem voor provisionen van modems wordt het doodleuk QoS setting genoemd.

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Suepahfly schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:53:
Huidige Familly bezitters worden straks automatisch overgezet naar breedband (voor de prijs van FAmilly). Zij hebben dan 6 maand om aan te geven dat zij naar Basis willen anders blijven ze op Breedband en gaan ze die prijs ook betalen.
@Home Familly schijnt het populairste abonnement te zijn. Per 1 December krijgen dus al deze klanten Breedband. Tel ik erbij op dat het capaciteit van de huidige Breedbanders al erg krap is, dan is er maar 1 conclusie mogelijk: het netwerk explodeert. Of zie ik iets over het hoofd?

• sander817
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

denk dat je dat goed ziet ja, igg voor 6 maanden. Savonds gaat het nu al erg traag, rond de 100 kb/s.
Ik wacht het nog even af, maar denk niet dat ik nog lang bij @home blijf

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:21

Yucko

One clown to rule them all !

tering, kom op @sloom ... geef de BB'ers wat meer upload damnit ! :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 21:17
pSycho-Y2K schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:23:

SpeedXS vind ik met de 10 Mbit / 1 Mbit ADSL2 met VoIP telefonie voor 19,95 echt een heel verschil en laat ook duidelijk zien dat het gewoon anders kan dan @Home.
Let wel op het "Lidmaatschap per jaar € 99,00" etc. gedoe.

Verder was een verhoging hard nodig ja. Heb nu Basis en was al naar adsl alternatieven aan het kijken.
Ik twijfel nu nog, want de prijs/kwaliteit in vergelijking met adsl blijft matig.

Verwijderd

Van mij mag @home breedband wel wat goedkoper maken. 5MBIT vind ik eigenlijk alwel snel genoeg :)
Pagina: 1