Windows start niet meer na plaatsing nieuw geheugen (Dell)

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 09:44

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Okee, ik heb heel wat topics op GoT doorgelezen, maar die stammen voornamelijk uit 2001/2002 en bieden verouderde oplossingen...

Ik heb gisteren 512 MB geheugen bijgeplaatst in mijn Dell Dimension 5100 van 2 maand oud. Standaard zaten er al 2 reepjes van 256 MB (DDR 2 400MHz) in, nu dus nog een extra. Nou is het probleem... de pc herkende meteen nieuw geheugen, gaf daar ook een melding van. In de BIOS klopt alle informatie ook. Maar zodra ik in het Windows bootmenu voor een OS kies (Longhorn danwel XP Home), blijft hij hangen. Enige mogelijkheid is dan nog de power button. Als ik het nieuwe geheugen eruit haal, komt hij er wel weer door. Ligt dat aan het feit dat het een Dell is, of...?

Wat specs:

Het oude geheugen: 2x 256MB dual channel DDR2 400MHz geheugen
Het extra geheugen is 512MB DDR2 (Corsair VS512MB533D2)

:-/ Verkeerde forum, excusez-moi.

[ Voor 2% gewijzigd door ImPrEzA op 30-09-2005 16:56 . Reden: verkeerde forum ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat geeft memtest aan? Misschien is het nieuwe geheugen stuk of functioneren de bankjes waar je het ingestopt hebt niet correct.

Niet bij alle Dell modellen is het nodig om speciaal geheugen te hebben, maar ook dat kan inderdaad het geval nog zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door breinonline op 30-09-2005 19:01 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zie twee potentiële problemen, als ik je verhaal goed heb gelezen:
- je nieuwe geheugen heeft een andere snelheid dan het oude geheugen, had je niet beter voor 400 mhz ddr2 kunnen gaan?
- je hebt maar één extra reepje bijgeplaatst, had je het extra geheugen niet ook in dual-channel configuratie moeten aanschaffen? (dus 2 x 256 ipv 1 x 512)

Misschien dat dit wel helemaal niet de oorzaak van je problemen is, maar ik denk wel dat als je aan bovenstaande 'voorwaarden' had voldaan, je meer kans op succes zou kunnen hebben.