There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
dmv PXEBOOT oid word daar het hele systeem geforceerd opnieuw geinstalleerd.. je komt het bios niet eens in.
weet jammer genoeg niet welke techniek daar achter zit, waarschijnlijk heb je daar een speciaal 'hardware-kaartje' /netwerk-kaartje voor nodig.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 16:45 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
maar welke.. weet ik niet uit m'n hoofd
Zodat we bij wijze van niet de pc open hoeven te maken en die kaart er uit moeten halen om iets te installeren.
Dat hoeft met die Reborn kaarten ook niet als ik me niet vergis - de makers zouden wel erg dom zijn als ze dat niet mogelijk hadden gemaaktnetblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:51:
Bedankt, maar de voorkeur gaat toch echt uit naar software.
Zodat we bij wijze van niet de pc open hoeven te maken en die kaart er uit moeten halen om iets te installeren.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
je moet de docs effe lezen. je kan bij al die kaarten - met admin wachtwoord - in soort unprotect mode - opstarten om updates en programma's te installeren. start je zonder wachtwoord - dan start je protect mode - op de veranderingen worden niet bewaard en bij reboot gewist.netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:51:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Want ik neem aan dat al die kaarten echt ALLES dichtspijkeren.
Het zou mooi zijn als ik op partitie of zelfs per map kan defineren of deze gelockt moet worden of niet (ik ben lastig ja
ik kan je vertellen dat deepfreeze goedkoper is dan een reborn kaartje
@TS: ik zou niet gaan zoeken naar een gratis alternatief, er zit toch wel een leuk stukje techniek achter deepfreeze die ervoor zorgt dat je zelfs deltree c:\ kan doen zonder problemen
dit kan deepfreeze al maar dat wist je natuurlijknetblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:03:
Hoe zit het dan met een 2e schijf bijvoorbeeld?
Want ik neem aan dat al die kaarten echt ALLES dichtspijkeren.
Het zou mooi zijn als ik op partitie of zelfs per map kan defineren of deze gelockt moet worden of niet (ik ben lastig ja)
[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 30-09-2005 17:04 ]
bij een rebornkaart tijdens het booten shift+f10 indrukken kom je in admin mode (password in te stellen)netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:51:
je hoeft dus niks open te maken
Ik heb de systeembeheerder gewoon laten zien wat er dan kan (nieuwe map aangemaakt op beveiligde C:-schijf), reboot, en de map stond er nog.
Boot from CD is nu dus niet meer de eerste bootkeuze
We are shaping the future
Deepfreeze werd op mijn school (vroegah die goeie ouwe tijd) ook gebruikt met 1234 als pwDataGhost schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:04:
Toevallig heb ik ook deepfreeze op school laten installeren (ja ik ben een leerling maar wel zo snugger alle passwords te kennen) en dat werkte perfect met win98 (een of andere wannabe-sysadmin-drol heeft er win2k op gezet met iedereen als admin en denkt nu dat het veilig is (van win2k standaard uit) en deepfreeze niet meer nodig is dus)
ik kan je vertellen dat deepfreeze goedkoper is dan een reborn kaartje![]()
@TS: ik zou niet gaan zoeken naar een gratis alternatief, er zit toch wel een leuk stukje techniek achter deepfreeze die ervoor zorgt dat je zelfs deltree c:\ kan doen zonder problemen
[...]
dit kan deepfreeze al maar dat wist je natuurlijk
En die systeembeheerder maar huilen dat over Q3 en UT opstond
Met de mogelijkheden van deepfreeze ben ik inderdaad bekend, heb thuis een ietswat minder legale versie liggen
Volgens mij is deze ondertussen uit beta - heb je die al geprobeerd?netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:32:
Nu heb ik al het een en ander kunnen vinden van Microsoft (Shared Computer Toolkit) maar dit is een beta en werkt totaal niet.
Ik heb hier geloof ik de beta nog en dat is enkel een layout van het programma want geen van de functies werken namelijk.elevator schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:01:
[...]
Volgens mij is deze ondertussen uit beta - heb je die al geprobeerd?
Ikzelf wil ook graag naar deepfreeze maar dan wel de enterprise editie.
Ik vraag me af of me baas dat ook wel wil