Gratis Alternatieven DeepFreeze.

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 18:36
Op m'n werk zijn we opzoek naar een volwaardig gratis of athans goedkoper alternatief voor deepfreeze.

Nu heb ik al het een en ander kunnen vinden van Microsoft (Shared Computer Toolkit) maar dit is een beta en werkt totaal niet.

Wat het doel is:
  • Tijdens het werken met de pc mag er geinstaleerd worden, maar na een reboot moet deze als het ware weer schoon zijn
  • Er moet een mogelijkheid zijn tot opslaan van bestanden op een gedeelte van de schijf (of een paar mappen uitsluiten
  • Indien mogelijk niet te duur of een verplichting van 10 licenties per keer.
Alvast bedankt voor de informatie! :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

Zoiets hebben ze bij easyeverything.. die internet 'shops' in rdam / adam
dmv PXEBOOT oid word daar het hele systeem geforceerd opnieuw geinstalleerd.. je komt het bios niet eens in.

weet jammer genoeg niet welke techniek daar achter zit, waarschijnlijk heb je daar een speciaal 'hardware-kaartje' /netwerk-kaartje voor nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 16:45 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Als het niet per-se software moet zijn: Reborn card of Juzt Reboot. Is wel niet gratis, maar werkt vziw wel precies zoals je het wilt hebben.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

@Gerco: idd, die dingen bedoel ik - ze zijn er ook van andere merken..
maar welke.. weet ik niet uit m'n hoofd :|

• netblade
Bedankt, maar de voorkeur gaat toch echt uit naar software.
Zodat we bij wijze van niet de pc open hoeven te maken en die kaart er uit moeten halen om iets te installeren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:51:
Zodat we bij wijze van niet de pc open hoeven te maken en die kaart er uit moeten halen om iets te installeren.
Dat hoeft met die Reborn kaarten ook niet als ik me niet vergis - de makers zouden wel erg dom zijn als ze dat niet mogelijk hadden gemaakt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
je moet de docs effe lezen. je kan bij al die kaarten - met admin wachtwoord - in soort unprotect mode - opstarten om updates en programma's te installeren. start je zonder wachtwoord - dan start je protect mode - op de veranderingen worden niet bewaard en bij reboot gewist.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:21

SeatRider

Hips don't lie

Software: Illusion

Nederlands is makkelijker als je denkt

• netblade
Hoe zit het dan met een 2e schijf bijvoorbeeld?
Want ik neem aan dat al die kaarten echt ALLES dichtspijkeren.
Het zou mooi zijn als ik op partitie of zelfs per map kan defineren of deze gelockt moet worden of niet (ik ben lastig ja >:) )

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 09:35

DataGhost

iPL dev

Toevallig heb ik ook deepfreeze op school laten installeren (ja ik ben een leerling maar wel zo snugger alle passwords te kennen :+) en dat werkte perfect met win98 (een of andere wannabe-sysadmin-drol heeft er win2k op gezet met iedereen als admin en denkt nu dat het veilig is (van win2k standaard uit) en deepfreeze niet meer nodig is dus)

ik kan je vertellen dat deepfreeze goedkoper is dan een reborn kaartje :)
@TS: ik zou niet gaan zoeken naar een gratis alternatief, er zit toch wel een leuk stukje techniek achter deepfreeze die ervoor zorgt dat je zelfs deltree c:\ kan doen zonder problemen
netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:03:
Hoe zit het dan met een 2e schijf bijvoorbeeld?
Want ik neem aan dat al die kaarten echt ALLES dichtspijkeren.
Het zou mooi zijn als ik op partitie of zelfs per map kan defineren of deze gelockt moet worden of niet (ik ben lastig ja >:) )
dit kan deepfreeze al maar dat wist je natuurlijk :/

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 30-09-2005 17:04 ]

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 08:31
bij een rebornkaart tijdens het booten shift+f10 indrukken kom je in admin mode (password in te stellen)

je hoeft dus niks open te maken

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
DeepFreeze en Illusion werken met een driver, die wordt ingeladen bij het opstarten. Wanneer je dus vanaf CD o.i.d. opstart zit je PC dus zonder beveiliging, was bij mij op school ook zo.
Ik heb de systeembeheerder gewoon laten zien wat er dan kan (nieuwe map aangemaakt op beveiligde C:-schijf), reboot, en de map stond er nog.
Boot from CD is nu dus niet meer de eerste bootkeuze :)

We are shaping the future

• netblade
DataGhost schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:04:
Toevallig heb ik ook deepfreeze op school laten installeren (ja ik ben een leerling maar wel zo snugger alle passwords te kennen :+) en dat werkte perfect met win98 (een of andere wannabe-sysadmin-drol heeft er win2k op gezet met iedereen als admin en denkt nu dat het veilig is (van win2k standaard uit) en deepfreeze niet meer nodig is dus)

ik kan je vertellen dat deepfreeze goedkoper is dan een reborn kaartje :)
@TS: ik zou niet gaan zoeken naar een gratis alternatief, er zit toch wel een leuk stukje techniek achter deepfreeze die ervoor zorgt dat je zelfs deltree c:\ kan doen zonder problemen

[...]

dit kan deepfreeze al maar dat wist je natuurlijk :/
Deepfreeze werd op mijn school (vroegah die goeie ouwe tijd) ook gebruikt met 1234 als pw :+ .
En die systeembeheerder maar huilen dat over Q3 en UT opstond _/-\o_ .

Met de mogelijkheden van deepfreeze ben ik inderdaad bekend, heb thuis een ietswat minder legale versie liggen >:) dus heb er al hevig mee getest, maar als bedrijf zijnde willen we graag een zo goedkoop mogelijk alternatief hebben (dit omdat we de kosten niet te hoog willen opvoeren naar de klant toe).

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 09:35

DataGhost

iPL dev

standaardpakket voor bedrijven = 25 dollar, 27 dollar per licentie daarna... wat is te hoog? :) ik vind t niet veel iig

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:32:
Nu heb ik al het een en ander kunnen vinden van Microsoft (Shared Computer Toolkit) maar dit is een beta en werkt totaal niet.
Volgens mij is deze ondertussen uit beta - heb je die al geprobeerd? :)

• netblade
elevator schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:01:
[...]

Volgens mij is deze ondertussen uit beta - heb je die al geprobeerd? :)
Ik heb hier geloof ik de beta nog en dat is enkel een layout van het programma want geen van de functies werken namelijk.

Ikzelf wil ook graag naar deepfreeze maar dan wel de enterprise editie.
Ik vraag me af of me baas dat ook wel wil >:) .

Pagina: 1