verkeerde id ref gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 20:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
ik wordt nu een beetje weird..

# de gegevens uit de final_tabel importeren
$result = mysql_query("SELECT * FROM final ");
for($i=0;$i < mysql_numrows($result);$i++){

## kenteken gegevens halen
$sql2 = mysql_query("SELECT * FROM kenteken WHERE id='". mysql_result($result, $i, 'kenteken')."' ");
while ($newKENTEKEN = mysql_fetch_array($sql2)) {

De id's van de 'final' tabel lopen op.. dus 1 2 3 4 .. etc. Bij het kenteken halen gaat het goed, totdat er ineens van een id 4 naar 10 wordt gesprongen. Ik krijg dan andere gegevens uit het 'kenteken' tabel dan ik in de originele tabel heb staan. Volgens mij is de regel in de sql2 query (". mysql_result($result, $i, 'kenteken').") niet goed. Ik wil alleen de dan uitgelezen kenteken waarde gebruiken, en niet de $i.

volgens mij had ik vroeger ooit eens iets met een foreach en while ofzo.. Hoe kan ik de 2e query zo maken dat die zich alleen beperkt tot de rij uit de tabel waar hij uit gelezen wordt, en niet de '#zoveelste' loop nr?

You are NIJL-ed!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom gebruik je geen Join ?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 20:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
join ken ik niet..?

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent... Kun je de structuur eens plaatsen van beide tabellen en ook wat je precies wilt doen?
De id's van de 'final' tabel lopen op.. dus 1 2 3 4 ..
En je gebruikt deze niet eens, aangezien je de id's van de kenteken-tabel gebruikt 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 16:36 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
P&W FAQ - SQL

In bovenstaande links worden een aantal zaken uitgelegd. De eerste is joins. Ik zou dat maar even gaan lezen voordat je verder gaat :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Een JOIN lijkt me wel een goede oplossing. Met een join koppel je in een query de gegevens van twee tabellen aan elkaar mbv identificerende waardes, zoals in dit geval het kenteken dat in beite tabellen kennelijk voor komt.

Kijk bijv. hier voor meer info over het JOIN statement in SQL
P&W FAQ - SQL
http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp

Succes :)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
ik word
hij wordt
wij worden

Basisschool stuff :z

edit:
ik post een slechte reply
hij post een slechte reply
wij posten een slechte reply.
Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

[ Voor 59% gewijzigd door Creepy op 30-09-2005 16:51 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar goed.. een JOIN dus. Dat kan je denk ik zelf wel vinden nu. Mocht je er echt niet uitkomen, open dan een nieuw topic maar geef dan wel de zaken aan die je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.