Ik zou graag op de thinclients een desktop willen publishen maar in de desktop nog steeds gebruik willen maken van de voordelen van de PN client. Iemand ervaring met het inrichten van zo´n config en hoe zit het met licenties-sessies. Wil uiteraard het liefst dat mijn apps worden gestart op dezelfde terminal server als waar mijn desktop sessie draait.
Wat bedoel je nou precies? "gebruik maken van de voordelen van de PN client"? Als je een desktop publiceerd kan je gewoon via het start menu de applicties starten die op die server staan, en waar de gebruiker toegang tot heeft.
Normaliter kan je middels een thin-client op meerdere manieren naar een Citrix omgeving:
1) via een ingeboude ICA client (PN)
2) via een ingebouwde browser naar een Web Interface server
Per gebruik heb je een licentie nodig.
Normaliter kan je middels een thin-client op meerdere manieren naar een Citrix omgeving:
1) via een ingeboude ICA client (PN)
2) via een ingebouwde browser naar een Web Interface server
Per gebruik heb je een licentie nodig.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik bedoel het desktop beheer af te laten handelen door de pn zodat ik mijn apps aan gebruikers kan toewijzen via de cmc en niet moet stoeien met alleerlei scrippies of nog weer een ander pakket voor desktop managment.
Wat jij wilt is vrij gewoon en zelfs een van de scenario's geloof ik in de documentatie van Citrix (iirc is dat beschreven als manier om CE clients toch een "volle" PN aan te bieden) dus ik zie het probleem niet zo?
Je zou het inderdaad verwachten!
kost me dus geen lics? 1/clnt voor de desktop sessie en 1 /clnt voor de apps sessie welke weer vanuit de desktop sessie wordt gestart! De apps sessie blijven dan dus binnen de desktop sessie? Ik heb dus mijn twijfels. Ik schiet de docs maar weer eens in.....
kost me dus geen lics? 1/clnt voor de desktop sessie en 1 /clnt voor de apps sessie welke weer vanuit de desktop sessie wordt gestart! De apps sessie blijven dan dus binnen de desktop sessie? Ik heb dus mijn twijfels. Ik schiet de docs maar weer eens in.....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 18:01 ]