Toon posts:

Hub/Gateway Gigabit-LAN, WiFi, ADSL2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een alles-in-1 apparaat. Eentje die zowel Gigabit-LAN als ADSL2 en WiFi biedt voor een betaalbare prijs. Je hebt ze wel met ADSL2+ en normaal 100Mbit netwerk, maar ik heb ze nog niet met Gigabit-netwerk gezien.

Weet iemand of één van de gangbare merken zoiets al biedt of anders wie er binnenkort dergelijke kastjes op de markt gaat brengen?

En anders...welke combinatie van kastjes zou je me aanraden als ik die functionaliteit in mijn netwerk wil hebben?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

state of the art apparatuur en betaalbaar gaat meestal niet samen...

pas als de producten zo gemeengoed zijn dat ze overal te koop zijn zal de prijs gaan zakken.

jouw wens is ietwat tegenstrijdig.. enne 'google is your friend'

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:52

BHQ

Je kan ook een ADSL2+ WiFi modem nemen (bijv. een speedtouch) en daar een gigabit switch van bijvoorbeeld Asus aan vast knopen.

Verwijderd

Topicstarter
orca schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:23:
state of the art apparatuur en betaalbaar gaat meestal niet samen...

pas als de producten zo gemeengoed zijn dat ze overal te koop zijn zal de prijs gaan zakken.

jouw wens is ietwat tegenstrijdig.. enne 'google is your friend'
Met google kom ik niet veel verder ennuh...ik had een half jaartje geleden een mailtje naar SMC gestuurd en die wisten me te vertellen dat ze zo'n apparaat zouden uitbrengen in de zomer. Helaas kan ik het model op hun site nog steeds niet vinden.

Verder zit gigabit Internet al op een groot aantal moederborden en zijn ook de prijzen van losse kaarten al enorm omlaag gegaan. Ook kun je al gigabit-switches kopen voor rond de €50,=.We hebben het dus al lang niet meer over 'professioneel' of 'state-of-the-art'.

Ik heb echter liever een gigabit-versie van zo'n alles-in-één ding voor rond de €200,= dan dat ik 2 losse apparaten moet kopen (ADSL2 met WiFi voor €100,= en een Gigabit-switch voor €50,=).

Volgens mij zouden dit soort apparaten er vast ieder moment aan moeten komen...