Toon posts:

Wireless netwerk steeds disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn pc aan zet moet ik mijn netwerk opnieuw activeren. In XP bij Network Connections moet ik de Wireless Connection repairen en de Local Area Connection enablen. Dat staat bij de Local Area Connection: Acquiring Network Address maar ik heb wel verbinding!

Hoe stel ik de handel zo in dat wanneer ik de pc aan zet, ik meteen verbinding heb?

Ik heb een Linksys WAG354G Wireless router/modem met een WUSB54G wireless adapter?

Iemand een idee? Thanks.

Verwijderd

gebruik je WEP...of WPA?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de router WEP ingesteld, maar als ik in de Network Monitor kijk (waar ik ook de andere wireless networks kan zien) staat 'no security'. Heel vreemd allemaal.

De Wireless Zero Configuration van XP SP2 staat uit. Wanneer ik die aanzet krijg ik de Wireless Connection helemaal niet meer aan de praat (kan geen IP adres krijgen).

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik heb hier dus ook last van, al maanden eigenlijk... begin het nu zat te worden.

Als ik windows opstart moet ik altijd repair connection doen voordat ik op het netwerk kom, ja ik heb WPA aan staan, zero configuration staat ook aan, als ik deze uit zet krijg ik helemaal geen netwerk meer! Heb ook SP2...

Heb me rot gezocht op internet en GoT, maar concrete oplossingen blijven uit :'(

Verwijderd

Gebruik je de "connect" programma's van Linksys en/of Windows?
Zou ze niet allebei gebruiken. Installeer aleen de driver van je wlan kaartje en gebruik dan de wireless zero configuration van Windows.

• Praetorian
Dat is precies wat ik gedaan heb :)

Alleen de drivers dus + windows zero config.

[ Voor 41% gewijzigd door Praetorian op 20-10-2005 23:11 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb precies dezelfde spullen, en precies hetzelfde probleem gehad. Staat je connectie op keep alive? Zo ja, dan even een hard reboot via de admin interface, sindsdien draait het al 2 weken vlekkeloos.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:57:
Elke keer als ik mijn pc aan zet moet ik mijn netwerk opnieuw activeren. In XP bij Network Connections moet ik de Wireless Connection repairen en de Local Area Connection enablen. Dat staat bij de Local Area Connection: Acquiring Network Address maar ik heb wel verbinding!

Hoe stel ik de handel zo in dat wanneer ik de pc aan zet, ik meteen verbinding heb?

Ik heb een Linksys WAG354G Wireless router/modem met een WUSB54G wireless adapter?

Iemand een idee? Thanks.
Ik heb eigenlijk precies het omgekeerde met een WAG354g en Intersil Prism 3890 (in een medion laptop), bij starten maakt hij verbinding maar valt na 1-2 minuten weg, dan moet ik de computer herstarten om weer verbinding te krijgen. De verbinding herstellen lukt niet, ook lukt het niet meer om verbinding te maken met andere (onbeveiligde) draadloze netwerken in de omgeving.

Ik heb het met een andere wireless router geprobeerd en daar blijft de verbing wel in stand. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Op de PC staat vers WinXP PRO met SP2 en alle updates geinstalleerd. Ik heb nu echt geen idee waar ik het zou moeten zoeken, de router of de draadloze computer :s

• Praetorian
FirePuma142 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:14:
Ik heb precies dezelfde spullen, en precies hetzelfde probleem gehad. Staat je connectie op keep alive? Zo ja, dan even een hard reboot via de admin interface, sindsdien draait het al 2 weken vlekkeloos.
Keep alive ? Waar te vinden? En reboot via admin interface? Hoe bedoel je dat via windows...

Ik krijg een sterk vermoeden dat je denkt dat ik linux heb ofzo? :P

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Praetorian schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Keep alive ? Waar te vinden? En reboot via admin interface? Hoe bedoel je dat via windows...

Ik krijg een sterk vermoeden dat je denkt dat ik linux heb ofzo? :P
Ze bedoelen de web-interface van jou (wlan)router (denk ik).
Daarin kun je de (wlan)router configureren.
Zie de handleiding van je (wlan)router, daarin staat het uitgelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door 666AnGeL op 25-10-2005 14:29 ]

• Praetorian
Lol... je denkt de gui van de router, kan .... klinkt niet echt waarschijnlijk...
ik snap dat je daar je router kunt configureren, ben niet echt noob op dat gebied ;)

Terug vindend op internet is trouwens het probleem te wijten aan de eigenwijze wireless structuur van XP, dus daar heeft je router niets mee te maken (als je van mijn en de TS z'n probleem uit gaat)

• Praetorian
Afijn, bij mij is het nu op de een of andere manier opgelost :P

Heb een paar keer de software (linksys) van mn kaartje geinstalled en geuninstalled... nu is het weer helemaal zoals het was (toen het verkeerd ging) en hij maakt vanzelf connectie als ik hem opstart..

Gebruik dus nu gewoon weer windows zero config plus alleen de drivers van m'n kaartje...

Vaag man :/

[ Voor 14% gewijzigd door Praetorian op 27-10-2005 11:56 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 13:03

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb ook een linksys wag354g en heb dus ook problemen met mijn wlan...
Ik gebruik het wlan icm een laptop maar de wireless zero config die strand dus elke keer bij inloggen omdat hij dan geen ip krijgt...daarom gebruik ik maar het intel pro/wireless programma'tje om in te loggen dat werkt wel :/

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
even tussendoor; de WAG354G, is echt een kut modem/router/gateway. Ik heb hem zelf ook, maar hij gaat morgen vroeg terug naar de winkel. Dat ding zorgt alleen maar voor problemen.

Verwijderd

Doe eens even niet allemaal topics omhoogdingessen met jouw 'kut'-opmerkingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.