Microstar laptop defect

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik ben niet echt into laptop maar iemand vroeg me om er een te repareren. Ik stemde toe. Probleem is dat ie niet meer opstart. Eenmaal startte ie wel op en kwam ie tot winxp scherm. Soms blijft ie al hangen in de bios. Maar bij het merendeel van de starts weigert hij zelfs maar een beetje te reageren. Je hoort wel de fans draaien. Ik heb meerdere accu's geprobeerd en gewoon op stroom gehad. Ook heb ik em open gehad en kwam erachter dat de helft van de schroefjes er maar in zit en de rest vast zit met plakband (had hij die laptop toch even mooi op de kop getikt via marktplaats :X ). Zelf heb ik zoiets van: moet ik hier uberhaupt nog aan beginnen. Het neigt naar een voedingsprobleem. Of defect moederbord... Iemand een suggestie?

Microstar MD 9663 Notebook
Kan niet eens in bios komen dus weet ook niet wat er in zit. Denk zelf iets van een pentium III met 256mb.

offtopic
Weet iemand ook waar je onderdelen (moederbord/toetsenbord) kunt halen voor een Packerd Bell?

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 30-09-2005 15:47 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het kan zijn dat de Heat-pipe niet goed contact maakt met de processor, als deze niet goed vast geschroeft zit, dan loopt de laptop ook behoorlijk snel vast, na het aanzetten.

Je kan nog controleren op bolle condensators, en alle stekkertjes er op nieuw opdrukken. Verder breekt bij de powerconnector nog wel eens de printplaat, daar kan je ook nog naar kijken.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Als je in het bios wilt komen. Moet je eerst de DEL knop indrukken dan dan pas aanzetten.
Bij laptops schijnt die anders te zijn dan bij desktops. Ik zou toch wel aanraden om zoveel mogelijk schroefjes te zoeken en gebruiken. Dat ie blijft hangen kan zijn dat of het geheugen niet goed is of te weinig. De schijf kan defect zijn. Moederbord uiteraard niet anders zal die al niet meer eens aangaan en zal je geen beeld krijgen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.