Toon posts:

DJ Software, voor PB en OS X 1.4

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar goede DJ software, ik heb nu Traktor Studio, vindt dit programma te onbetrouwbaar en het pakt geen M4a files, is er iets beters voor OS X?
Het mag heel simpel zijn.
CUE moet er op zitten, en hij moet de meeste muziek bestanden pakken O.A van iTunes Music Store.

Alvast bedankt

ik heb iets leuks gevonden DJ1800, alleen wat dit pakketje niet heeft, wat ik wel zoek;
Ik wil op de timeline CUE sets neer kunnen zetten, zo dat ik snel een loopje kan maken en zonder te horen ook ongeveer kan zien wanneer ik met een nummer wil beginnen.
Traktor heeft, dit ik heb traktor dus ook, alleen het is traag en onstabiel en het kan totaal niet overweg met me iTunes library

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 15:59 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
ik had niet zoveel inspiratie, maar alvast een zetje
heb geen idee of het werkt
klik hier

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je dat ik aan het doen ben ;) heb al heel veel demo's gedownload en ik ben nog niet iets moois tegen gekomen :P

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ableton live misschien? Of moet het simpeler?

Verwijderd

Topicstarter
Ableton Live 5 is een mooi stuk software, je kan er val alles in, alleen ik ga de helft er van nog niet eens gebruiken, een beetje overfaden en kunnen CUEen , dan ben ik al te vreden :P DJ 1800 is dit wel, werkt zeer goed samen met iTunes, alleen zit geen automatische fade functie in... voorzover ik weet....

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

IIk gebruik DJ1800 ook, maar dan enkel als singe CD player aan mn mixer, de rest komt uit mn Technics. Beatmatch en fade funties hoef ik niet, dat doe ik zelf wel :p

Het is de enige software die ik gevonden heb die zo eenvudig werkte, de rest was te moeilijk of overladen

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zit ook even te twijfelen, ik wou het mixer gedeelte voor een groot deel op de Mac doen, maar ik denk dat het idd handiger is om gewoon een externe "hardware" mixer te nemen.
en dan idd met DJ 1800 te gaan werken, dat programma kost ook niet zoveel.

Tips over software zijn altijd welkom :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een soft cd zou ik met DJ 1800 zien zitten, mits je de toetsen leert. Een hardware mixer lijkt me onvervangbaar. Ik volg het topic met interesse :)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dan nog een tip voor een 2e geluidskaart voor de PB?
of ervaringen?

http://www.m-audio.com/pr...s/SonicaTheater-main.html
Die heb ik op het oog, is dat interessant? werkt dat met de boven genoemde software programma's??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:32 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Is wel zeer uitgebreid voor als je alleen gaat optreden. Zou ik als ik jou was bijvoorbeeld een iMic nemen (~35,-) of anders de goedkoopste van m-audio (~99,- Zie nu dat die Sonica eigenlijk niet zoveel duurder is.). Enige waar ik wel eens ruzie mee heb is de m-audio software. Schakelt om een of andere reden nog wel eens het geluid uit, na een tijdje kloten staat het dan wel weer aan, maar toch minder fijn.

kleurbleur.nl

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

Ik heb zelf een audigy 2 NX aan mijn PB hangen (op USB 2.0). Naar mijn mening is dat ding echt perfect. Prijs weet ik zo niet (zie de pricewatch).

Een vriend van me heeft zo'n "tijdplaat" voor op zijn technics, waarmee hij vervolgens MP3's als plaat kan benaderen (via zijn PB), ik ben alleen vergeten hoe die software heet (en bijbehorend hardware kastje), iig niet echt goedkoop.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dat is final scratch.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik haal dit topic even omhoog, omdat ik met een vergelijkbaar probleem zit. Ik ben op zoek naar een dj-programma, en naast het hierboven genoemde dj-1800 heb ik onder andere disco geprobeerd. Wat ik eigenlijk wil is een eenvoudig programma zoals dj-1800, samen met de party shuffle van iTunes. In het uiterste geval ga ik die ook gewoon samen gebruiken, maar een totaalpakket is natuurlijk leuker.

Met dj-1800 kun je namelijk niet makkelijk een 'unattend' playlist maken om even een half uurtje ergens anders te gaan kletsen of zo, en dat wil ik wel. Een ander programma, Disco, kon dit wel, maar hier kun je weer geen wijzigingen aanbrengen in die lijst. Bovendien crashte het, maar ik had ook vrij veel open staan. Verder heb ik nog gekeken naar Baytex Party!, wat er interessant uit ziet maar alleen nog in niet meer werkende demo of nog niet verkrijgbare final versie bestaat, en dat schiet natuurlijk niet op. Oh, en Traktor lijkt me iets te veel van het goede ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Traktor geen M4A? Dacht het wel! Alleen gekochte meuk via de iTunes store speelt ie niet af maar dat is net als met andere apps. En onbetrouwbaar? Ik kan meer dan 48 uur achterelkaar met die software draaien zonder ook maar 1 klapper...

Misschien ook leuk om te hebben: Een Hercules DJ Console (let op, wel Mac versie scoren!) kan je dit ook allemaal mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 11-08-2006 18:28 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 18:07
Zijn er ook gratis (non-demo liefst), eenvoudige dj programma's, om een beetje te spelen met samples en het mixen van plaatjes. Heb Garageband nog niet echt uitgeprobeerd, maar is zover ik gezien heb niet echt richting dj-style maar meer richting het samenstellen van nummers uit bepaalde instrumenten en delen (kan het mis hebben).
Heb jaren terug op de PC wat programma's gehad waarmee je nummers kon maken, waaronder Music Maker. Wil nu eerst gratis wat proberen of het me weer kan interesseren (of nog genoeg interesseerd) om er echte software en eventuele apparatuur voor aan te schaffen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
VincentG schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:09:
Zijn er ook gratis (non-demo liefst), eenvoudige dj programma's, om een beetje te spelen met samples en het mixen van plaatjes. Heb Garageband nog niet echt uitgeprobeerd, maar is zover ik gezien heb niet echt richting dj-style maar meer richting het samenstellen van nummers uit bepaalde instrumenten en delen (kan het mis hebben).
Heb jaren terug op de PC wat programma's gehad waarmee je nummers kon maken, waaronder Music Maker. Wil nu eerst gratis wat proberen of het me weer kan interesseren (of nog genoeg interesseerd) om er echte software en eventuele apparatuur voor aan te schaffen.
Dat zijn nou net 2 totaal verschillende dingen..

1: Beatmixen: Software als MixVibes, Traktor DJ Studio etc. Je hebt 1 plaat opstaan en je mixt plaat 2 er doorheen.

2: Muziekproductie: Musicmaker (getverdemme) FruityLoops, Reason, Garageband.

Als je muziek wilt fabriceren moet je Garageband echt eens proberen. Als je wilt mixen moet je bovengenoemde software maar proberen. Musicmaker is verre van iets waarmee je ook maar een beetje leuk muziek kan maken. Als je echt wilt produceren zal je inderdaad aan de slag moeten met losse sofware instrumenten (zoals in Garageband dus).

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Wilt u de volgende handeling ook in uw post uitvoeren? Dank u :+

Voor echt simpel is er echt alleen Traktor :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 18:07
Hehe, is ook iets van 6 jaar terug dat ik het gebruikte.
Zal eens opzoek gaan naar de genoemde progs.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1