Toon posts:

Pc loopt vast na actie hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jow,

Ik heb het volgende probleem: Als ik zit te werken op mijn pc krijg ik sinds zondag avond iedere keer vastlopers. Dit gebeurd nadat de HD eerst opspint en daarna eventjes pruttelt. [sssssswwwwwwwiiiieee prrrrrrt -stop-]

De computer draait al een jaar op deze configuratie en nooit eerder problemen mee gehad.
Heb toch de bios ff na geplozen en daar is ook niks met powersavings oid wat het kan veroorzaken.

Daarbij is het ook nog eens OS onafhankelijk: Hij doet het zowel in win2k als in linux.

Kan iemand mij please helpen?

Verwijderd

Maak iig een back-up voordat je hdd het eventueel begeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet zo erg, al mijn data/mp3/films staan op de gateway :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 18:12 schreef sproggle het volgende:
Jow,

(...)
Daarbij is het ook nog eens OS onafhankelijk: Hij doet het zowel in win2k als in linux.

Ook in DOS??

BIOS was het niet zei je al. Heb je meerder hdd's? doen die het ook? probeer je hdd eens in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 18:18 schreef Marsipulami het volgende:

[..]
Ook in DOS??

BIOS was het niet zei je al. Heb je meerder hdd's? doen die het ook? probeer je hdd eens in een andere pc.
Hij deed het zelfs bij de installatie van Red Hat.
Er zitten niet meer HD's in, wel nog een DVD en een Brander, maar het systeem heeft 1 jaar gewerkt nooit problemen mee gehad.. echt vaag..
Ik zal eens kijken of ik iemand gek genoeg krijg om mijn HD ff te adopteren, maar mischien is dit een veel voorkomend probleem?

BTW Hoe heet mag een harddisk worden? Handwarm?

Verwijderd

Handwarm kan ie best worden ja. Maarre... ertel nou eens het merk en type van je hdd.

Verwijderd

Topicstarter
't is een seagate barracuda ATA van 28 Gb (jaar oud)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 18:12 schreef sproggle het volgende:
Jow,

Ik heb het volgende probleem: Als ik zit te werken op mijn pc krijg ik sinds zondag avond iedere keer vastlopers. Dit gebeurd nadat de HD eerst opspint en daarna eventjes pruttelt. [sssssswwwwwwwiiiieee prrrrrrt -stop-]

De computer draait al een jaar op deze configuratie en nooit eerder problemen mee gehad.
Heb toch de bios ff na geplozen en daar is ook niks met powersavings oid wat het kan veroorzaken.

Dat geluid komt mij heel bekend voor. Mijn HD van 1 maand oud doet het :( Maar loopt het bij jou altijd meteen vast? Bij mij namelijk niet. Als ik 50mb aan het downloaden ben dan loopt het vast en loopt ie de rest van de dag vast. En anders kan ik gewoon kleine bestandjes lezen en schrijven.

Kun jij je HD checken op bad clusters en de FAT? Lukt mij niet want dan loopt ie altijd vast...

Verwijderd

Hebben jullie nog garantie? Zo ja, maak er dan gebruik van voor het te laat is!

Seagate heeft ook een utility voor z'n harde schijven. Je kunt dan de conditie ervan meten, zoals ik al eerder zei. Dit programma is op onderstaand adres te vinden:

http://www.seagate.com/support/disc/utils/seatools_eula.html

Je krijgt dan als het goed is een foutcode (als er iets niet goed is). Die lui van Seagate weten dan wat er mis is met je hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de tip, alleen heb ik er weinig aan vrees ik :(

Als ik de korte test doe dan zegt ie dat mijn disk gewoon helemaal kaduuk is en doe ik de lange test dan zegt ie dat er niks aan het handje is en als er toch onverhoopt fouten optreden dat het komt door dataloss oid.

Heel erg vaag!

Hoelang zit er garantie op een Seagate disk normaal? Dan breng ik hem terug.
Pagina: 1