Ik heb wat ruzie met een word macro waarin ik de huidige datum van vandaag wil laten zien.
Ik gebruik hiervoor visual basic die standaard bij office is geleverd. Dit script is gemaakt door een bedrijf dat al jaren niet meer bestaat. Het probleem is dus ook dat ik niet kan achterhalen wat sommige dingen in deze source code betekenen.
Als ik de sjabloon aanklik krijg ik een venster waar ik gegevens in kan voeren die dan automatisch in het word document worden gezet. Als ik vanuit dat venster dan op ok klik geeft hij een foutprobleem met de melding. fout 5101 tijdens uitvoeren. Deze bladwijzer bestaat niet.
Mijn source code over de datum is alsvolgt
Dit staat bovenaan in de code.
Dit staat midden in de code.
Indien nodig kan ik de complete sourcecode plaatsen.
Ik heb het nodige zoekwerk al op google gedaan maar kan er niet veel wijzer uit worden.
Waarschijnlijk kijk ik er stijl overheen.
Ik gebruik hiervoor visual basic die standaard bij office is geleverd. Dit script is gemaakt door een bedrijf dat al jaren niet meer bestaat. Het probleem is dus ook dat ik niet kan achterhalen wat sommige dingen in deze source code betekenen.
Als ik de sjabloon aanklik krijg ik een venster waar ik gegevens in kan voeren die dan automatisch in het word document worden gezet. Als ik vanuit dat venster dan op ok klik geeft hij een foutprobleem met de melding. fout 5101 tijdens uitvoeren. Deze bladwijzer bestaat niet.
Mijn source code over de datum is alsvolgt
Dit staat bovenaan in de code.
code:
1
2
| WordBasic.Text 10, 20, 100, 13, "Datum:"
WordBasic.Text 70, 20, 100, 13, WordBasic.[Date$]() |
Dit staat midden in de code.
code:
1
2
3
4
| Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Datum"
Selection.InsertDateTime DateTimeFormat:="d MMMM yyyy", InsertAsField:=False
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="TAV"
If dlg.TAV$ = "" Then GoTo Wissen Else GoTo Einde |
Indien nodig kan ik de complete sourcecode plaatsen.
Ik heb het nodige zoekwerk al op google gedaan maar kan er niet veel wijzer uit worden.
Waarschijnlijk kijk ik er stijl overheen.