Toon posts:

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D bootproblemen

Pagina: 1
Acties:

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 21:25

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Sind Februari heb ik een nieuw systeem samen gesteld. Heeft het relatief goed gedaan (soms wat kleine hikjes, niets schokkends).
Het systeem was:
DFI Lanparty nF4 Ultra-D
AMD64 3000+ (Winchester)
2x512MB Geil Golden Dragon (Dual channel)
Gigabyte Geforce 6600GT

Sinds vandaag heb ik nieuw geheugen er in gestopt, Geil UltraX 2x512MB (dualchannel), BIOS gereset etc.
Alleen hij wil nu helemaal niet meer booten. De diagnostic LEDS blijft bij de CPU detected haken (3 brandende leds) en de systemspeaker is aan het piepen.
Wanneer ik het oude geheugen er weer in stop boot hij wel weer normaal.

Het nieuwste officiele DFI bios heb ik er in geflashed, wat ook niet mocht baten. Verder heb ik nog geprobeerd om DRAM 4Volt select te grbuiken (jumper17)

In de suport DB van DFI zelf staat ook belaberd weinig.

Ik weet inmiddels niet meer wat er verder nog te proberen valt.
Iemand een (mogelijke) oplossing voor dit probleem?

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Boot het systeem wel met maar één van de nieuwe modules in een DIMM-slot?

• coller
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-11 04:44
lijkt erop dat het mobo niet compatible is met het geheugen

edit: gek zeg, wat voor voeding heb je trouwens?

[Voor 31% gewijzigd door coller op 30-09-2005 15:15]

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Ah, was nog vergeten om te melden, heb het geprobeerd met 1 module (in slot4), start ook niet op.
Had even geen zin om de zalmancooler er weer af te slopen, geheugen er uit halen en met de andere proberen... zal ik nu wel even doen...

@coller: ik heb wel op het internet gezien dat er systemen draaiden met het zelfde moederbord en geheugen... zelfs testen ;)

[Voor 22% gewijzigd door White Dust op 30-09-2005 15:12]

• coller
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-11 04:44
zou je ook ff kunnen vermelden welke snelheid het geheugen heeft?

• White Dust

White Dust

Topicstarter
coller schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:18:
zou je ook ff kunnen vermelden welke snelheid het geheugen heeft?
Het is gewoon PC3200 geheugen... DDR400 CL=2-5-2-2

• Turkish
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-11 16:18

Turkish

zhé germans

Test het mem eens in een andere pc om te zien of het daar wel in werkt, zou best kunnen dat je nieuwe mem incompatible is met je mobo ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• AllStar
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-11-2020
Zie mijn topic @ DFI-street:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=25237

Is dan wel ander geheugen, maar wel hetzelfde probleem . . . . .

• Dispenzer
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Ik heb met zeer strak getimed geheugen bij zowel de NF3 als de NF4 slechte ervaringen. Volgens mij gewoon main stream geheugen erin en draaien. AMD heeft sowieso minder baat bij strak getimed geheugen als Intel.

Koop Kingston, Dane-elec of PQI geheugen.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
DFI Street heb ik inderdaad ook al na gekeken... dat topic echter nog niet gezien.... ik zal eens zien of ie het doet als ik de spanning wat verhoog

• evil kim
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-11 14:28
opstarten met het oud geheugen indien mogelijk, voltage naar 2,9 opvoeren, afsluiten, geheugen veranderen (dus oud eruit en nieuw er in)

meestal vragen die strakke timings wat meer volts, hoop dat het helpt

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Ik draai nu met de 2 goldendragon strips, zal eens in het bios op 2.9V zetten en dan ander geheugen er in drukken ;)

• Skulllord
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07-11-2009
Ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken mijn probleem, wat hier ook redelijk op lijkt, ook voor te leggen, in plaats van een nieuw topic te maken.
Ik heb hetzelfde moederbord, maar zonder de Ultra toevoeging, gebruik dezelfde processor, behalve dat het een Venice is, en gebruik Corsair XPERT modules. Nu heb ik vanwege mijn veel te grote Zalman cpu cooler de geheugenmodules in de twee bovenste banken moeten prikken.
Nu het probleem: als ik wil opstarten, zie ik aan de schermpjes van het geheugen dat de mem wel werkt, alleen krijg ik bij het booten een warning dat ik de modules beter anders kan plaatsen voor een dual channel optie. Om deze waarschuwing te negeren moet ik op f1 drukken, maar eigenlijk wil ik die waarschuwing gewoon weghalen.
Iemand een idee? Heb ik een optie in de Bios over het hoofd gezien?
Alvast bedankt _/-\o_

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-11 16:42
Uuh misschien de repen in de andere sloten doen? Dus gewoon de koeler eraf en ze in de goede sloten doen... Of past dat helemaal niet met je koeler? Kan het me niet voorstellen, aangezien DFI NF4 volledig compatible was met de zalmankoeler, geen opmerkingen erbij.

• Skulllord
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07-11-2009
The__Virus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:38:
Uuh misschien de repen in de andere sloten doen? Dus gewoon de koeler eraf en ze in de goede sloten doen... Of past dat helemaal niet met je koeler? Kan het me niet voorstellen, aangezien DFI NF4 volledig compatible was met de zalmankoeler, geen opmerkingen erbij.
dat past dus echt nooit :)
er staat btw wel bij dat het met de cooler kan zolang er maar niks hogers dan [iets] bovenuit steekt :)
en corsair xpert repen zijn vrij hoog.. ;)

• White Dust

White Dust

Topicstarter
ik heb de spanning op 2.9V gezet.... wat niet heeft mogen baten...

Kan ik de spanning van UltraX nog hogerzetten (op de verpakken staat niets over maximum spanning ;))

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Starchild schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:14:
ik heb de spanning op 2.9V gezet.... wat niet heeft mogen baten...

Kan ik de spanning van UltraX nog hogerzetten (op de verpakken staat niets over maximum spanning ;))
Tenzij je de oude GeIL UltraX PC3200 hebt bevatten ze Winbond UTT chips. Deze kun je probleemloos 3,3 V geven (zelfs meer als dat nodig is), zolang er voldoende lucht langs de modules kan om deze te koelen.

[Voor 4% gewijzigd door Rone op 01-10-2005 20:20]

• White Dust

White Dust

Topicstarter
en hoe weet ik welke chips er op zitten (zonder de heatsinks er af te slopen :P)

;)

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Update:
Heb de geheugenstrips appart getest, 1 strip deed het niet... set teruggestuurd naar inetshop die het verder hebben gestuurd. Vandaag de nieuwe dualchannelkit in de puter gepropt en hij doet het :D

In ieder geval bedankt voor de hulp :)

• MeMoRy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-11 19:39
Kan het misschien zijn dat je met die 4V jumper dat ene plankje hebt opgeblazen? Ik vraag dit uit persoonlijke interesse, aangezien ik ook zo'n mobo heb en daar Geil One W geheugen in ga stoppen... Geil zegt zelf dat je die 3,5 Volt moet voeren.... Zonder die 4V jumper gaat het bord maar tot 3,2 Volt...

U vraagt, wij antwoorden.

• h3ll
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hey,

ik heb dit probleem ook,

AMD 3200+ Venice met n zalman koeler erop
2x 256MB Twinmos
x800gto2
Tagan 380

Deze blijft ook op 3 brandende ledjes hangen, maar het gekke is dat hij dit ook doet als er niet eens geheugen inzit? :S

Krijg ook geen piepjes en niks te horen..

Iemand hulp?

NVM ik snapte de ledjes niet lol, ik keek vanaf onderen, maar nu blijkt dus dat t geheugen de fout was, omdat dit verkeerd zat en naderhand dus helemaal niet erin zat :P

[Voor 23% gewijzigd door h3ll op 01-11-2005 18:25]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee