Toon posts:

[Radeon 9800pro] Zalman VF700 fan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Radeon 9800pro videokaart de Zalman VF700-cu koeler geïnstalleerd.
Heb alles geïnstalleerd en gemonteerd volgens de handleiding maar de fan wil maar niet draaien, en dus niet koelen.
Op dit moment zit de fan connector aangesloten op de 5v multiconnector 3-pin. Als ik de connector in elkaar steek dan geeft de fan een klein tikje maar verder zit er geen beweging. Wellicht handig om te vermelden is dat ik een voedings verloop van 1x 5.25 inch naar 2x 5.25 inch aangesloten heb om zowel mijn 9800pro als de VF700 van voeding te voorzien.
Wie kan mij helpen? ben zelf te einde raad!
Alvast bedankt!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je de fan al aangelosten op een andere 5,25" molexconnector om te kijken of hij überhaupt werkt?
Er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat de fan gewoon kapot is (DOA). Stuur Zalman even een mailtje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 30-09-2005 14:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Draait de fan wel als je hem met je vinger beweegt?

Draait de fan wel zonder de splitter?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 14:47 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

R.I.P :+

Sluit hem eens aan op een ander voeding als hij het dan niet doet kan je er van uit gaan dat hij kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Geloof er zelf niets van dat de fan overleden is, heb hem vandaag gekocht en geïnstalleerd.
De fan draait niet als ik deze met de vinger beweeg, en op een ander molex stekkertje doet 'ie het ook niet.

gr. Morpheus

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Zit ie niet toevallig klem ofzo dan of blijft ie haken?
Zoniet idd de winkel even inschakelen waar je hem gekocht hebt of Zalman zelf.

@Cruger

Rustig maar, Rustig maar :P

[ Voor 14% gewijzigd door Ruben [NL] op 30-09-2005 15:05 ]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wat is dit nou weer voor leutertreat

Het kan, en gebeurt wel eens dat een nieuw product stuk is.
De producten worden niet per stuk getest als ze de fabriek verlaten.

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat nou weer voor leuter antwoord....
Ik neem dit serieus en baal ervan dat de boel niet goed functioneert.
helaas zal het inderdaad een garantie geval zijn. punt is dat ik de koeler bij Eynstein heb gekocht en dit verhaal dus weer langer gaat duren....
Zit denk ik niets anders op...

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Heb je trouwens de nieuwe VF700 LED met ledjes? De gewone is namelijk niet meer koop bij Mycom Zwolle :(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
heb je 'm al direct op je mobo 12v fan conn. aangesloten???

Verwijderd

Geef je volledige systeemspecs incl. voeding eens? Probeer eens te testen met minder belasting op de voeding of gewoon op een andere voeding. Probeer een andere fan los te testen op diezelfde aansluiting waar je de fan op zet (dus met het zalman tussenstukje ertussen en ook op 5V) en kijk dan of die ander fan draait. Draait hij overigens op 12V wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Disco Stu,

Bedankt voor de reactie. Allereest heb ik niet de koeler met de ledjes, maar de "gewone"....
Systemspecs: P4 3,2 Mhz met HT, 1536MB 400Mhz, 300watt voeding ATX 1125-BTA, ATI 9800Pro 256Mb, Maxtor 160GB 7200RPM S-ATA, Creative Sound Blaster Audigy.
Ik heb geprobeerd de Zalman op een aantal voedingen aan te sluiten maar hij geeft geen sjoege, los van dat ene tikje dan... Zowel op de 12v als 5v.
Weet trouwens ff niet wat Koosjebram met zijn opmerking"heb je 'm al direct op je mobo 12v fan conn. aangesloten???" bedoelt....

[Edit] Heb net ff een andere fan aangesloten op het zalman tussenstukje, zowel op 5v als 12v werkt de fan. Hier zou het dus niet aan kunnen liggen. Krijg sterk het idee dat de Zalman toch defect is...

bedankt voor de hulp!

Gr. Morpheus

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 10:36 ]

Verwijderd

Gewoon terug brengen, en dan gelijk een nieuwe uit de winkel vragen.
Dan hoef je niet zo lang op een andere te wachten...
Mag best stukje service van ze, want je hebt hem net en hij heeft nog niks gedaan!!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op je moederbord zitten van die kleine 3 pins aansluitingen waar je zalman rechtstreeks op past (die aansluiting heet vaak 'Casefan' oid). Kijk es of die zalman daar wel mee werkt. Zoja, dan is het verloopstukje kapot. Maar aan zo'n verloopstukje kan weinig kapot gaan, dus ik denk dat de fan zelf gewoon kapot is.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 03-10-2005 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:41:
Op je moederbord zitten van die kleine 3 pins aansluitingen waar je zalman rechtstreeks op past (voro casefan). Kijk es of die zalman daar wel mee werkt. Zoja, dan is het verloopstukje kapot. Maar aan zo'n verloopstukje kan weinig kapot gaan, dus ik denk dat de fan zelf gewoon kapot is.
Heb ik gedaan, fan doet het ook nu niet.
Ik wil de fan ook graag terug "brengen" heb hem alleen bij Eynstein gekocht en die reageerde afgelopen vrijdag niet echt heel erg klantvriendelijk;
Van: eynstein computers [mailto:eynstein@eynstein.nl]
Verzonden: vrijdag 30 september 2005 16:06
Aan: Nico van Dijk
Onderwerp: Re: Zalman VF700-Cu

U dient de koeler uiteraard wel op een 12volt fan aansluiting te plaatsen!

Mvgr,
Laurens
Eynstein Computers
Duh, daar ben ik ook al achtergekomen. ik had eigenlijk gehoopd op een begripvolle respons met een oplossing. Heb nu al drie keer terug gemaild maar nog geen reactie ontvangen... Terwijl ik Eynstein toch hoog had zitten.

Gr. Morpheus

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:47:
[...]

Duh, daar ben ik ook al achtergekomen. ik had eigenlijk gehoopd op een begripvolle respons met een oplossing. Heb nu al drie keer terug gemaild maar nog geen reactie ontvangen... Terwijl ik Eynstein toch hoog had zitten.

Gr. Morpheus
Gewoon terugsturen als zijnde defect lijkt mij. Het je hem ook al op een andere voeding (andere pc) getest? Als ie het daar ook niet op doet lijkt het mij een duidelijk verhaal namelijk.

offtopic:
Je hoeft niet onder elke post de groeten te doen. Wij tweakers groeten elkaar zowiezo al. Dat mag je dus de volgende keer achterwege laten (scheelt je ook weer wat typwerk toch :) )

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt! Eynstein heeft een RMA gestuurd!
Nu hopen dat de nieuwe fan zsm hier is, en nog belangrijker dat hij werkt!
Pagina: 1