Toon posts:

[Office] Contactpersonen in MS Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende punt:

Ik ben op zoek naar een manier om 1 lijst van Contactpersonen te hebben en per afdeling een soort favorieten uit deze lijst. Komt er bijv. een adres wijziging hoef die maar op 1 plek gewijzigt te worden.

Ik heb tot mijn beschikking een Microsoft Exchange server. Ik weet dat standaard Exchange hier geen optie voor in heeft zitten.

Wat ik zelf heb geprobeert is in MS Outlook 200x een lijst met contactpersonen gemaakt. Vervolgens een contactpersoon toegewezen aan een Categorie bijv. CategorieA en vervolgens de filters erop toegepast.

Maar helaas als ik nu een nieuw e-mail bericht maak en klik op AAN dan staat daar de hele lijst met contactpersonen zonder de toegepaste filters.

Mijn vraag is: Hoe kan ik 1 contactpersonenlijst krijgen waaruit ik "favorieten" kan maken per afdeling bijv. zodat als er een adres wijziging moet gebeuren dat het op 1 plek gewijzigt kan worden?

De lijst met contactpersonen kun je in Exchange als een Public Folder aanmaken, maar dan verder. Iemand die hier al wat meer ervaring in heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn topic maar weer een schop te geven.

Nu ben ik bezig met dingen aan het proberen en het volgende kwam ik tegen.

Als ik een public folder aan maak, dan kan ik daar alle contact personen wel toevoegen maar kan geen filters aangeven.
Wat een "oplossing" zou zijn is alle contactpersonen in de AD zetten en met query's werken.
Dit is dus geen werken.

Is het mogelijk om een public folder uit te lezen en daarop filters toe te passen op specifieke gebruikers? Zodat ze bij het veld AAN terecht komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 16:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan toch contacts maken in AD? En daar gewoon een aparte OU. Delegate control om HR of whoever rechten te geven. Als je zo'n query maakt doe je het natuurlijk in een keer goed. Anders moet je toch even iets duidelijker uitleggen wat je bedoelt. AD Users en Contacts kan je prima alleen het adres of naamveld, wat je wil, delegeren aan iemand :)

Over welke versie van Exchange hebben we het?

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 05-10-2005 16:01 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat reageerde maar zag niet dat er een nieuw bericht was :(

Het volgende kom ik niet uit.

Je kunt contactpersonen op 2 manieren bij de gebruiker weergeven:

Methode 1:
Je maakt de contactpersonen aan in Active Directory.

Methode 2:
Je maakt een Public Folder aan in Exchange en je zet daar je contactpersonen in.
Je vinkt in je MS Outlook dat je de public folder mee wilt nemen als Outlook Adresboek.

Voordeel van Methode 1 is dat je uitgebreidere zoekfuncties hebt, als je een nieuw e-mail bericht aanmaakt en kies voor "aan" en je klikt vervolgens op zoeken. Dan heb je uitgebreidere zoekfuncties dan bij een Public Folder. Nadeel is dat je de contactpersonen in AD niet in MS Outlook kunt zetten zodat je de adres gegevens etc kunt zien.

Ik zelf denk dat je dit probleem op 3 manieren zou kunnen oplossen:

Manier 1
Ik zoek een manier dat de AD contactpersonen in MS Outlook verschijnen zodat ik de adres gegevens kan zien en niet alleen maar e-mail sturen.

Manier 2
Ik moet bij Public Folders een manier zien te vinden om de uitgebreidere zoekfuncties te activeren.

Manier 3
Ik moet in de Public Folder de gegevens van de contactpersonen inzetten. Vervolgens met een script van bijv. http://www.msexchange.org...ook-Active-Directory.html om de Contactpersonen in de Public Folder te exporteren naar Active Directory.

Neem aan dat jullie vaker te maken hebben met verschillende afdelingen met contactpersonen en alles in één lijst wil hebben. Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Versie van Exchange is 2003

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 14:48 ]