Ik wil de performance van mijn SELECT queries op een zeer grote database verbeteren door de resultaten van een query in een interval te omschrijven. Hiervoor denk ik dat het het beste is om de gemiddelde spreiding van ID's uit mijn tables te berekenen (deze zijn niet altijd opeenvolgend) en deze als opeenvolgende limiet te stellen.
het is de bedoeling dat je zoiets krijg als:
LOID en HIID vervang ik in mijn java-code door de intervalswaarden, ik weet alleen niet hoe ik deze kan berekenen de query zelf kan aangepast worden, werken met stringfuncties heeft in mijn geval helaas geen zin, ik gebruik mysql 4.1 dus misschien kan ik het oplossen dmv subqueries?
Bijvoorbaat dank voor jullie informatie
het is de bedoeling dat je zoiets krijg als:
code:
1
2
| select i.id, i.universalname, i.secondid, i.comments as universe from items i WHERE i.id >= LOID AND i.id < HIID ORDER BY i.id |
LOID en HIID vervang ik in mijn java-code door de intervalswaarden, ik weet alleen niet hoe ik deze kan berekenen de query zelf kan aangepast worden, werken met stringfuncties heeft in mijn geval helaas geen zin, ik gebruik mysql 4.1 dus misschien kan ik het oplossen dmv subqueries?
Bijvoorbaat dank voor jullie informatie
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |