Exchange en standaard firewall van windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 19:57
hoi allemaal,

Ik heb net exchange server geinstalleerd op een windows 2003 server. Alles werkt goed kan netjes mail ontvangen en versturen.
Maar nu het probleem.

als ik met outlook verbinding wil maken en de standard firewall staat aan op de exchange server dan kan ik geen verbinding maken. Zet ik de firewall uit dan kan het wel en werkt het allemaal prima.

Mijn vraag is weet iemand misschien welke programma's ik open moet zetten in de firewall.

Ik heb de store.exe al erbij staan maar dat alleen is niet genoeg.

Er moet toch een mannier zijn om het te laten werken met de standard firewall

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

wat dacht je van MAPI ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De store.exe draait op de exchange server zelf.

Zoals mutsje al aangeeft is MAPI het protocol waarmee outlook tegen de exchange server aan babbelt.

De vraag is: Waarom wil je de firewall aan hebben.. hangt die doos direct aan het internet :?
Als je achter een firewall zit ( of nat router) dan hoef je voor je interne lan niet perse een firewall te draaien.
Is je server de router, dan kan je de firewall op je interne netwerkkaart gewoon uitschakelen.

• RricK
oke bedankt

ik zal het proberen. Ja hij staat direct op het internet dus vandaar had ik me firewall aan.

bedankt voor jullie reactie alvast

• RricK
oke ik heb het geprobeerd maar ik kan in de windows firewall nergens vinden hoe je het MAPI protocol open kan zetten of kan forwarden. Het gaat om de standaard firewall van windows 2003. Is dit mischien een beperking van die firewall of zie ik iets over het hoofd of doe ik het gewoon verkeerd ?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01
Sorry maar heb je enig idee wat je precies aan het doen bent :? . Wat heb je ZELF al precies gevonden op het Internet waarmee je dit probleem kunt oplossen.

• RricK
heb zelf ook al zeker gezocht hier op het got forum en op google en op de microsoft site. Maar het enige wat ik kon vinden ging over de poorten die je moet open zetten voor smtp pop3 enz. En dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is dat de firrewall ook het interne verkeer tussen outlook en exchange blokt en dat het denk ik wel mogelijk is om hem open te zetten maar ik weet dus echt niet hoe.

als ik de firewall uit zet en ik doe net stat. en ik kijk dan wat voor verbiningen de server met mijn computer heeft dan zijn het elke keer verschillende tcp poorten. die ook elke keer wisselen als je outlook opnieuw opstart.

en het lijkt mij dat het echt wel mogelijk is om de standaard firewall aan te hebben als je ook exchange hebt draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door RricK op 30-09-2005 18:18 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dos box netstat -a terwijl je Outlook opent "waiting" is one of the ones u need. Je moet echter niet bij local address kijken. die poorten zijn random... zie 3 way handshake..

Check deze er maar bij

http://www.iana.org/assignments/port-numbers

oww en vergeet RPC niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Kabouterplop01 op 30-09-2005 19:17 ]

Verwijderd

RricK schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:14:
en het lijkt mij dat het echt wel mogelijk is om de standaard firewall aan te hebben als je ook exchange hebt draaien.
Ja, maar om dat op je interne interface te doen heeft een handigheids factor van 2 op een schaal van 1 tot 10 waar 1 uiteraart niet het best haalbare is...

Bovendien, als die bak meer doet dan alleen Exchange (bijvoorbeeld file sharing) dan zet je JUIST de poorten open die je blokkeren wilt als je een firewall gebruikt. Dat is goed (je hebt die open poortjes nodig) maar maakt je firewall niet zo zinvol. Een firewall is dan ook niet bedoeld voor gebruik op elke interne verbinding...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• RricK
oke bedankt kreeg al beetje een vermoeden dat het niet helemaal de oplossing was. maar ja ik dacht misschien doe ik het wel gewoon verkeerd maar ja.
ga wel een andere oplossing zoeken

bedankt voor jullie reacties in iedergeval

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Check http://www.msexchange.org...003-Windows-Firewall.html . Daar staat hoe de server in te stellen met Windows Firewall en Security Configuration Wizard.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RricK
Met dit kom ik er zeker wel uit

bedankt sanfranjake
Pagina: 1