[OE6 / XP Pro ] Afbeelding wordt in delen gemaild

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Beste medetweakers,

Gisteravond kreeg ik dit rare probleem voor mij kiezen:

Een kennis van mij kwam met de melding dat als zij een email naar iemand stuurde, deze meerdere malen bij de ontvanger aankwam. Soms wel tot 26 keer.

Na wat nader onderzoeken blijkt het volgende aan de hand te zijn:

Deze persoon stuurt een foto via Outlook Express. De foto heeft een grootte van bijna 1 MB. Echter als deze verstuurd wordt, zie je Outlook de email in wel 26 stukken verdelen :?. Als je dan kijkt in de mailbox van de ontvanger zie je het volgende:

<naam afzender> <onderwerp email> part 1/26 (naam afbeelding)

En dit komt dan 26 keer voor...

Waar kan dit aan liggen ? Ik heb werkelijk geen idee, waar dit door wordt veroorzaakt.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

- Outlook Express opnieuw geïnstalleerd ( geen resultaat )
- Hier op GoT gezocht ( op afbeelding wordt gesplitst verzonden, gedeeld gemaild ) (geen resultaat)
- Op de support site van MS gezocht (geen resultaat)
- Via google (geen resultaat)

Systeemspecificaties:

- Windows XP Pro NL incl. SP2 + alle updates. Windows firewall aan
- Avast Antivirus NL geheel up-to-date
- Office XP Pro NL + alle updates

Ik heb geprobeerd om dezelfde foto via Outlook XP te versturen. Hier krijgt de ontvanger dus wel netjes de foto in één geheel binnen. Hier wordt de email dus niet in een aantal delen opgedeeld.

Mijn kennis wil echter niet in Outlook XP haar email versturen. Zij vindt Outlook Express veel makkelijker en beter werken.

Let wel, het gebeurd met iedere foto die verstuurd wordt. Alleen afbeeldingen die qua grootte klein zijn ( < 20 KB ) worden wel in één geheel verzonden. :X

Ik heb in Outlook Express alle instellingen nagelopen, maar ik kan nergens de optie vinden, die iets te maken kan hebben met een maximale grootte van te versturen afbeeldingen / email.

Wie o wie weet waar dit aan kan liggen ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Check eens het tabblad geavanceerd bij de eigenschappen van haar account ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland