Wat is minimum voor DVD(MPEG2) playback?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb een systeempje voor in de woonkamer in elkaar geknutseld en m'n DVD drive (Philips 4x12x) erin gestopt: DFI So7 mobo m. 512KB cache en AGP slot, AMD K6-2 350, 1.2GB HDD(4400RPM) en 64 (evt. 96) MB RAM. Nu zit er nog een brakke oude S3Trio64 VGA kaartje in. Het systeem hoeft eigenlijk niets anders te doen dan DVDs spelen (Quake framerate dus IRRELEVANT). Ik dacht aan 2 mogelijkheden:

1) een eenvoudige AGP VGA kaart en een losse hardware decoder
2) een ATi Rage128 all-in-wonder (Radeon zou mooier zijn, maar daar heb ik geen geld voor)

Twee vragen:
1) geeft een losse dedicated decoder echt beter beeld dan een all-in oplossing?
2) Is er verschil tussen de Hollywood + en de Videologic decoders?

Oslik blyat! Oslik!

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Ik heb wel es ergens gelezen dat die ati-dingen best goed DVD decoden. Dit was alleen in verglijking met andere videokaarten, dus ik weet niet hoe dat in verglijking met een decoder kaart is, maar ik denk dat die ati het prima doet.

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 20:17

Roy

Hobbies?

Ik heb zelf een hollywood+ en ik denk niet dat de ATI dezelfde kwaliteit haalt, want die van de hllywood is echt super!

Inderdaad...

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 18:05 schreef dion_b het volgende:
1) geeft een losse dedicated decoder echt beter beeld dan een all-in oplossing?
Dat weet ik niet maar als ik dit plaatje moet geloven is er al veel verschil tussen een gewonen videokaart en de hollywood decoder bij het encoden van een "eenvoudig" MPEG-1 filmpje.

http://www.vcdhelper.com/compare.jpg

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 11:22
heb zelf een gforce mx en een dxr3 (h+ ) voor op de tv aan te sluiten..als ik mpeg2 op mijn computer kijk is de kwaliteit redelijk..maar op mijn tv stukken beter ( dus via de dxr3)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''