6800GT veels te warm

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:47
Ik heb thuis een XFX 6800GT in mijn PC, deze word echter abnormaal warm. Idle als de PC een nacht uit is geweest 75 graden volgens de GFX drivers, midden in een potje WoW word de temp gewoon 120 graden en klokt de kaart zichzelf lager. Zet ik mijn fans dmv fancontroller harder daalt de temp naar ca. 110 graden en werkt hij weer normaal.

Ik heb een Superflower case met 2x80mm intake voorin 1x80mm outtake bovenaan en 120mm outtake achter. De CPU word door een zalman CPU kooler gecooled en is 28 graden idle en 34 graden onder load.

Is dit een driver fout (Met verschillende versies + formats)? of heeft XFX gewoon van die gebrekkige koeling, misschien een VF-700cu drop gooien?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer de kaart eens aan te raken met je hand. Dat moet toch wel een redelijke indicatie zijn. Ik kan het me haast niet voorstellen als je alles standaard hebt gelaten (cooling etc) en met al die case-fans. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 30-09-2005 13:17 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat hij echt 120 graden wordt, voel eens even aan je gpu koelblok (heel kort) of deze ook echt heel heet is. Als dit wel zo is, dan lijkt me dat er iets mis is. Is deze een "aangename" temperatuur dan is er sprake van een brakke sensor denk ik.
Is het blok bijna "koud" dan is de overbrenging van de warmte niet goed, probeer dan de koeler er opniew op te zetten.

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Waarmee check je de temp?
Heb je de cooler er zelf op gezet?
Heb je ge-tweaked/-clocked?
Krijg je artifacts?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn PNY Verto 6800GT. Ging na 10 minuten doom3 ook terugklokken. Bleek dus ook de temp boven de 120 graden. De oorzaak bij mij was dat de zilverprut van de stockkoeler uitgedroogd en keihard was. Nu een Zalman VF700 erop en de temps zijn nu idle/load 55/75-80 graden. De fanspeed wordt geregeld door speedfan.