[Email] Versturen van email via web-formulier komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Hallo allemaal,
we zitten hier op mijn werk met een probleem waar wij de oorzaak niet van kunnen achterhalen.

Situatie
We hebben een website gemaakt in php, waarop een contact-formulier staat. Dit contact formulier wordt verstuurd via een php-script wat gebruik maakt van een smtp-server (deze is niet de zelfde als de webserver). De email die verstuurd wordt is zowel HTML als plain-text.

Probleem
De emails verstuurd via dit formulier komen niet aan bij de ontvanger, info@[domein].nl. Hun hebben zelf een mail-server draaien, daar worden alle emails aan *@[domein].nl rechtstreeks naar toe gestuurd.

Extra info
Server A = Onze webserver, Apache.
Server B = Onze smtp-server, Linux.
Server C = Hun mail-server, Excange 2003 server.

Wat we al hebben geprobeerd
• Een email sturen vanuit Outlook naar de ontvanger -- dit komt aan.
• Het contact-formulier versturen naar een ander adres (pop-box) (hotmail, gmail, xs4all, ..) -- dit komt aan.
• Het formulier alleen plain-text laten versturen -- komt overal aan behalve bij de ontvanger.
• Er is geen spam-filter, dus daar kunnen de emails niet door tegen gehouden worden.

Vraag
Iemand enig idee hoe het kan dat deze emails overal aankomen behalve bij de ontvanger? We denken dat het komt doordat het rechtstreeks naar een Excange-server gestuurd wordt, ipv een pop-box.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan natuurlijk van alles zijn. Heb je al in je logs gekeken wat er gebeurd? Komt de e-mail op de SMTP server aan? Wordt de e-mail naar de "ontvanger" gestuurd? Ontvangt de ontvanger een e-mail?

Ik vind het altijd gek dat er allerlei dingen geprobeerd worden zonder even in de logs te kijken. Logs zijn vaak behulpzaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 30-09-2005 12:50 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Spotmatic

Ken sent me

Wat is de SMTP server? Is dat die van de klant? Zo ja, dan is het misschien wel zo dat het mailtje wordt geweigerd omdat relaying niet is toegestaan. Check de instellingen van de SMTP server!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• OkkE

OkkE

Topicstarter
@Sendy:
Ik zal eens vragen om te Logs.

@Spotmatic:
De SMTP die door het mail-formulier wordt gebruikt is van ons. Ik zal eens kijken of ik iets met die relaying-instelling kan.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
/me Opgelost! *

Oke, het is opgelost... Het zit zo; normaal halen alle klanten hun email op vanaf onze smtp-server, daar staat dan een pop-box voor hun domein. Nu heeft dus deze klant een eigen mail-server. Alle emails worden ook gewoon naar hun mail-server verstuurd, geen problemen. Maar, op onze smtp-server stond nog de pop-box, waar alle emails van het formuliler in kwamen. Deze werd alleen niet gechecked.

Stom, stom, stom... zoals meestal met dit soort problemen. En dan is op zo'n dag als vandaag natuurlijk net de persoon met Linux-kennis vrij. Maargoed, toch bedankt voor de reacties. :)