Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MX700 muis oplaadcontact beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijne electronica fans,

Ik richt met tot jullie voor advies over een probleem met mijn logitech MX700 muis.
Dit fijne apparaat heeft 2 vergulde contactpunten (plaatjes) op de muis, en 2 van deze vergulde contactpunten (pinnen) op de lader.

Bij één van de gouden plaatjes is een stukje afgebladderd waardoor hij geen contact meer maakt en niet meer oplaad ... :/

Gelukkig heb ik met een gewone lader de battarijen al weer opgeladen, maar is een een eenvoudige manier om dit te herstellen? Hecht een klein drubje soldeer op dit bladgoud?

Hebben jullie mischien andere ideeën om dit snel en simpel op te lossen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:25:
Fijne electronica fans,

Ik richt met tot jullie voor advies over een probleem met mijn logitech MX700 muis.
Dit fijne apparaat heeft 2 vergulde contactpunten (plaatjes) op de muis, en 2 van deze vergulde contactpunten (pinnen) op de lader.

Bij één van de gouden plaatjes is een stukje afgebladderd waardoor hij geen contact meer maakt en niet meer oplaad ... :/

Gelukkig heb ik met een gewone lader de battarijen al weer opgeladen, maar is een een eenvoudige manier om dit te herstellen? Hecht een klein drubje soldeer op dit bladgoud?

Hebben jullie mischien andere ideeën om dit snel en simpel op te lossen?
het is geen bladgoud afaik... het is messing.
en jah, soldeer hecht op messing

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
zou geleidingsverf miss een oplossing zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanvond een drupje soldeer erop plakken en zien waar het schip strand..

Verwijderd

Silverlack geen oplossing ? Lijkt me nog het makkelijkst want je verteld dat er maar een stukje is afgebladerd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Soldeer valt er zo weer af, probeer gewoon een potje van dat spul waar je je achterruitverwarming ook mee kunt repareren.

(Spul heb ik gebruikt om mijn Duron ooit te unlocken >:) )

Verwijderd

Weet je zeker dat het is afgebladderd en niet gewoon vuil is of corrosie of iets dergelijks, dat had ik namelijk pas bij mijn muis. Even met een kwastje erover en het is weer schoon en opladen kon weer beginnen.

• bszz
  • Laatst online: 12:17
Hmm,

Ik moet altijd errug rommelen met mijn muis om goed contact te maken. Mijn contactjes zien er op zich ok uit, maar volgens mij sluiten muis en oplader gewoon niet goed aan. Als je het probleem opgelost hebt hoor ik graag hoe.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Fairy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:47:
Soldeer valt er zo weer af, probeer gewoon een potje van dat spul waar je je achterruitverwarming ook mee kunt repareren.

(Spul heb ik gebruikt om mijn Duron ooit te unlocken >:) )
beetje opschuren en een beetje flux gebruiken (of tin met harskern).
pakt wel :) zolang je het contactje maar ff goed heet stookt :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

bszzz schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:50:
Hmm,

Ik moet altijd errug rommelen met mijn muis om goed contact te maken. Mijn contactjes zien er op zich ok uit, maar volgens mij sluiten muis en oplader gewoon niet goed aan. Als je het probleem opgelost hebt hoor ik graag hoe.
Hij maakt maar contact op een heel minuscuul klein stukje, als je heel erg goed kijkt op de contacten van de oplader dan zie je (tenminste bij mij was dat zo) waarschijnlijk een klein grijs puntje. Even schoonpoetsen en hij deed het weer perfect.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

FireWurX schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:50:
[...]

beetje opschuren en een beetje flux gebruiken (of tin met harskern).
pakt wel :) zolang je het contactje maar ff goed heet stookt :)
Nee, want tegen die tijd is het kunsstof helemaal weggesmolten.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Hmm,

ik heb exact hetzelfde probleem... Meestal is het ff krabben idd en daarna doet ie het weer een aantal dagen

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Ik heb hier idd ook al een tijdje last van bij mijn MX 900. In het begin loste ik dit op door een beetje spuug op de contactjes te doen, dit werkte steeds eenmalig en begon te vervelen. Toen heb ik een schuurpapiertje gepakt, alle 4 de contactjes ff geschuurd, toen afgenomen met een nat lapje en het weerkt weer als voorheen.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Wat voor schuurpapier heb je gebruikt? En hoeveel Grid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. En heb je dat alleen op de muis gedaan of ook in de oplader?!

Verwijderd

Braso, of glasfezel pen is idiaal voor het schoonmaken van contacten, heet steken of op solderen geen goed idee! dan smelt het plaatje in je muis weg, omdat deze op plastic gemonteerd zit 8)7

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Teken er is wat met een potlood op, grafiet geleid namelijk ook

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zou je mischien eens kunnen proberen fotos te posten?
Ik ben wel benieuwd hoe deze contactjes aan de binnenkant geplaatst zijn namenlijk.
Je zou namenlijk kunnen overwegen nieuwe contactpuntjes te maken uit ander matriaal wat weer langer meegaat.
Zelf ben ik bang dat dit soldeersel niet lang blijft zitten namenlijk.

Heb het zelfde gehad met een siemens draadloze dect telefoon die maakten soms ook geen contact waardoor de telefoon leeg liep.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Ah wat een overweldigende hoeveelheid reacties! ik dank jullie

Gezien het huidige promilage (tis toch vrijdag) ga ik maar niet proberen te solderen...
Ook smeltend plastic zie ik niet zitten

Morgen zal ik even een foto van het beschadige plaatje plaatsen..

Silverlack?? niet bekend bij deze bescheiden tweaker, waar kan ik zoiets halen?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:56:
Ah wat een overweldigende hoeveelheid reacties! ik dank jullie

Gezien het huidige promilage (tis toch vrijdag) ga ik maar niet proberen te solderen...
Ook smeltend plastic zie ik niet zitten

Morgen zal ik even een foto van het beschadige plaatje plaatsen..

Silverlack?? niet bekend bij deze bescheiden tweaker, waar kan ik zoiets halen?
Kwikfit, Halfords...

Verwijderd

Topicstarter
Wel achteraf blijft het allemaal mee te vallen, er was een vuilophoping op een ruw punt van het contact plaatje wat ik er met mijn mac gyver mes vanaf heb kunnen schrapen.

De contactjes kunnen best veel hebben, als je hetzelfde probleem hebt zal een goede reiniging het probleem waarschijnlijk verhelpen.

Bedankt voor jullie reacties

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Dit had ik dus ook met mijn mx900 en heb hem nu naar logitech gestuurd (zit 5 jaar garantie op) en ben hem onderhand 4 weken kwijt :S en een rsi rijker, maar als ik jou was zou ik niet kloten en gewoon gebruik maken van je garantie!!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Hmm,

alcohol (nee geen bier)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Een kleine hint: Logitech geeft 5 jaar garantie. Is de muis nog geen 5 jaar oud, en je hebt de bon nog, gewoon om een nieuwe vragen. Zo heb ik nu al 3 muizen voor de prijs van 1.

Zie dat het al eerder gezegt is; Ik ben gewoont erug gegaan naar Dynabyte en die liepen wat te zeuren over niet goed gebruikt etc... maar wel 2x een nieuwe gekregen (wel van een nieuwer type steeds, want die ouden waren alweer uit de schappen)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bon nog en loop niet te kloten
hij werkt nu weer goed en als er een probleem is kan ik hem de komende 2 jaar nog terugsturen

• bszz
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:56:
Een kleine hint: Logitech geeft 5 jaar garantie. Is de muis nog geen 5 jaar oud, en je hebt de bon nog, gewoon om een nieuwe vragen.
Ben bang dat ik 'm zo'n twee jaar geleden kado heb gekregen (zonder bon t.i.). Maar bestaat de MX700 eigenlijk al 5 jaar?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 15:42
Valt onder garantie, ik heb dat ook eens gehad. Vraag eens aan degene van wie je hem cadeau hebt gekregen of hij/zij toevallig nog een bankafschriftje heeft oid?

[ Voor 55% gewijzigd door Teun_2 op 03-10-2005 12:52 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
<!--NOEPS! :P speeksel deed wonderen bij mijn MX700 bwhahaha :D[/]-->Als je een punt hebt kan je dat ook normaal posten.

[ Voor 37% gewijzigd door Sprite_tm op 03-10-2005 13:56 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij is hooguituit 3 jaar op de markt.
Pagina: 1