Toon posts:

Netwerkkabel niet gedecteerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, beneden staat een 2e computer voor mijn moeder, maar het lukt mij niet om internet te krijgen, rede: kabel niet aangesloten (zegt ie), maar hij is wel aangesloten, de kabel is ook in orde ik heb hem net nog getest, ik heb 2 kaarten geprobeert die allebei wel werken op een andere comp, en ik heb het ook in 3 verschillende pci sloten geprobeerd. Ook heb ik voor een 2e keer geformat maar niets helpt.
Heeft iemand enig idee wat hiet aan de hand is?

Specs:
Intel P3 @ 866Mhz
384Mb Geheugen
Mobo geen idee

Alle andere kaarten (geluidskaart, videokaart etc) werken wel normaal.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat voor kabel gebruik je? straight / cross? zoek even in de faq wat voor jou van toepassing zou zijn.

FAQ - Network Troubleshooting

[ Voor 26% gewijzigd door andreict op 30-09-2005 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
gewoon straight, van router naar comp

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Heb je al een andere kabel geprobeerd, miss dat er een kabelbreuk is?

edit: ook ff kijken naar de instellingen van netwerk kaartje, krijgt ie wel IP via DCHP, snelheid goed ingesteld? etc.

[ Voor 47% gewijzigd door coller op 30-09-2005 12:24 ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 11:48
keuze van kabel:
straight: van PC naar een ander netwerkapparaat (router, hub, ...)
crossed: rechtstreeks van de ene pc naar de andere.

Als de netwerkkabel en de kaartjes in orde zijn dan moet het dus bij de pc/software liggen. Dan zou m'n gedachte uitgaan naar een slechte driver...

Een tweede mogelijkheid zou zijn dat de router brak is... Dan detecteerd de netwerkkaart in je pc deze ook niet probeer eens een andere aansluiting.

[ Voor 22% gewijzigd door deleenheir op 30-09-2005 12:24 ]

"If it works, don't fix it"

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Misschien is je netwerkkaart kapot ..??
Probeer hem anders eens tijdelijk over te plaatsen in een PC waar je zeker weet dat de kabel goed is.

Suc6..

[edit: indien het uiteraard geen onboard NIC is :P]

[ Voor 16% gewijzigd door speek1984 op 30-09-2005 12:24 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• andreict
welke OS en Heb je de goede netwerk drivers voor je kaart geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 12:29 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:25:
Jezus... wat is dit voor k*t site joh!
Jullie lezen nieteens! Ik heb gezegd dat de kabel in orde is omdat hij wel naar een andere pc werkt, en ik heb gezegd dat de kaarten wel op andere pc's werken, met andere woorden ik heb dus alles getest en op een andere pc uitgeprobeerd!!!!!!!!
Misschien kun je een beetje rustig doen .. denk je dat je zo nog geholpen wordt .. ??

"It's about time you showed up Fox!"

• andreict
Jullie lezen nieteens! Ik heb gezegd dat de kabel in orde is omdat hij wel naar een andere pc werkt, en ik heb gezegd dat de kaarten wel op andere pc's werken, met andere woorden ik heb dus alles getest en op een andere pc uitgeprobeerd!!!!!!!!
forum bedoel je? verder stellen we dit natuurlijk niet op prijs wat je nu doet, maar lees nog eens andere tips hierboven!

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:23:
welke OS en Heb je de goede netwerk drivers voor je kaart geinstalleerd?
Win XP Home SP2, dus een plug & play, ik heb nooit die drivers geinstalleerd en toch werkte het altijd normaal.

Met de router is verder ook neits mis want in dezelfde aansluiting, op een andere pc, met dezelfde netwerkkaart heb ik wel verbinding

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 12:28 ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 11:48
Met die toon ga je hier niet veel bereiken

"If it works, don't fix it"

• andreict
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:27:
[...]

Win XP Home SP2, dus een plug & play, ik heb nooit die drivers geinstalleerd en toch werkte het altijd normaal.

Met de router is verder ook neits mis want in dezelfde aansluiting, op een andere pc, met dezelfde netwerkkaart heb ik wel verbinding
misschien je moederbord kapot, pci sloten niet goed herkent meer worden. Installeer je moederbord drivers eens. misschien een bios updeetje.

Kan je wel pingen naar 127.0.0.1?

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:30:
[...]

misschien je moederbord kapot, pci sloten niet goed herkent meer worden. Installeer je moederbord drivers eens. misschien een bios updeetje.

Kan je wel pingen naar 127.0.0.1?
Pingen zonder netwerkkabel?

Geen idee waar ik update vandana moet halen, laatste keer dak et probeerde moest ik er voor betalen :s, maar 1 week geleden werkte alles nog normaal ook verbinding etc, is niet meer gebruikt tot gister.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 12:32 ]

• andreict
je pingt dan weliswaar je eigen netwerkkaart.. doe maar eens zoeken op 127.0.0.1

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb gezegd dat de kabel in orde is omdat hij wel naar een andere pc werkt
Dit wil niet zeggen dat de kabel in orde is. Het ligt er net aan hoe ver de kabel opgerekt is, en waar die gekromt is, of een kabel breuk nog contact maakt of niet.
Op de router kan je ook een andere poortje proberen. Verder kan je de comp van je moeder eens naast de router neer gooien, en testen met een korte kabel.
Netwerk kabel niet aangesloten kan ook worden veroozaakt door IRQ fouten/sharing problemen, maar dat kom ik maar zelden tegen.

ps. "wat is dit voor k*t site joh!", je hebt gelijk dat een groot deel van de mensen zo maar een antwoord blaat, maar waarschijnlijk zit de fout toch ergens in de door jou al geteste dingen. Verder is dit geen HelpDesk!!!, en wordt gezeik over GoT niet op prijs gesteld...

[ Voor 21% gewijzigd door djexplo op 30-09-2005 12:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Is je netwerkkaart misschien uitgevoerd met utp en bnc aansluiting? Dat had ik eerder ook, en dan moest ik eerst ergens bij de instellingen van de netwerkkaart de juiste aansluiting kiezen...
Welk merk/type netwerkkkaart heb je?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
127.0.0.1 is het localhost en kun je idd pingen zonder netwerkkabel :D

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
probeer je netwerkkaart verbindingsettings eens op 10mbit full/half dublex mode te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:35:
127.0.0.1 is het localhost en kun je idd pingen zonder netwerkkabel :D
Hoe dan???? :?
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:33:
Is je netwerkkaart misschien uitgevoerd met utp en bnc aansluiting? Dat had ik eerder ook, en dan moest ik eerst ergens bij de instellingen van de netwerkkaart de juiste aansluiting kiezen...
Welk merk/type netwerkkkaart heb je?
Neej, alleen normale aansluiting
BlackLion87 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:38:
probeer je netwerkkaart verbindingsettings eens op 10mbit full/half dublex mode te zetten.
nope werkt niet

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
start-uitvoeren-cmd -> ping 127.0.0.1 :)

Verwijderd

Topicstarter
dat doet ie gewoon...

Verwijderd

Ja nou vind ik het mooi geweest. Eerst blaf je iedereen hier af. Vervolgens weiger je ook maar basale dingen even op te zoeken. En tot slot doe je nog even je topic kicken binnen 2 uur.

Ik zeg: neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens HEEL goed door. Je hebt je gewoon aan die regels te houden hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.