Ik heb nadat het upgraden van mijn FC2 bak naar FC4 fout liep, FC4 kaal geinstalleerd. Op deze bak draaide ik samba, en dat wil ik graag blijven doen.
Ik heb verzuimd om een kopie van de smb.conf te maken in de oude situatie, maar ik ging er even vanuit dat dit geen probleem zou moeten zijn, want het inrichten van samba bij de vorige distro ging ook zonder problemen.
De machine heeft 2 netwerkkaarten, en moet enkel naar eth0 (het interne netwerk) samba delen. Dit heb ik ook zo in de smb.conf aangegeven. Verder zijn de 2 gebruikers aangemaakt met passwords, maar als ik ./smb start in /etc/rc.d/init.d geef (of service smb start) dan blijft de prompt op "Starten van SMB services:" hangen. Als ik het opstarten afbreek, en de messages file bekijk, zit daar niets in, ook al wacht ik 5 minuten.
Er zijn hier op GoT vele topics over samba geweest, waarin ik driftig heb zitten spitten, maar ik kom mijn probleem niet tegen. Als samba niet goed opgestart werd, werd er meestal een foutmelding of Failed getoond, maar mijn probleem ben ik niet tegengekomen.
Mijn smb.conf (in /etc/samba) ziet er als volgt uit: (ik heb het commentaar wel even weggehaald, beter leesbaar)
Ik heb verzuimd om een kopie van de smb.conf te maken in de oude situatie, maar ik ging er even vanuit dat dit geen probleem zou moeten zijn, want het inrichten van samba bij de vorige distro ging ook zonder problemen.
De machine heeft 2 netwerkkaarten, en moet enkel naar eth0 (het interne netwerk) samba delen. Dit heb ik ook zo in de smb.conf aangegeven. Verder zijn de 2 gebruikers aangemaakt met passwords, maar als ik ./smb start in /etc/rc.d/init.d geef (of service smb start) dan blijft de prompt op "Starten van SMB services:" hangen. Als ik het opstarten afbreek, en de messages file bekijk, zit daar niets in, ook al wacht ik 5 minuten.
Er zijn hier op GoT vele topics over samba geweest, waarin ik driftig heb zitten spitten, maar ik kom mijn probleem niet tegen. Als samba niet goed opgestart werd, werd er meestal een foutmelding of Failed getoond, maar mijn probleem ben ik niet tegengekomen.
Mijn smb.conf (in /etc/samba) ziet er als volgt uit: (ik heb het commentaar wel even weggehaald, beter leesbaar)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| [global] workgroup = WERKGROEP server string = Fileserver hosts allow = 192.168.0. 127. log file = /var/log/samba/%m.log max log size = 250 security = user password level = 8 username level = 6 encrypt passwords = yes smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 interfaces = 192.168.0.1/24 dns proxy = no idmap uid = 16777216-33554431 idmap gid = 16777216-33554431 template shell = /bin/false winbind use default domain = no [datashare] comment = Data share path = /samba/data/share valid users = jurjan marleen public = no writable = yes printable = no create mask = 0765 [muziek] comment = Muziek path = /samba/muziek/share public = no read only = yes [film] comment = Films path = /samba/film/share public = no read only = yes [input] comment = Muziek input path = /samba/input/share valid users = jurjan marleen public = no writable = yes printable = no create mask = 0775 |
Hier kon uw advertentie staan