Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetooth dongle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om een bluetooth dongle met een batterij te voeden? Het ding hoeft daarna niets te 'doen' (niets verzenden etc) maar slechts zichtbaar te zijn voor andere bluetooth hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:56 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat wil je er mee dan? Als een bluetooth dongle via een USB poort wordt gevoed dan is deze toch zichtbaar voor andere apparaten en hoeft er geen batterij in...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Volgens mij heeft een BT-dongle aansturing nodig om 'online' te zijn, en zal hij dus niets doen als je er alleen maar spanning opzet.

Zou je moeten kunnen testen door hem in je PC te douwen maar geen drivers te installeren of uit te schakelen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Pak een uitbreidingsUSB-poortje (die je met een snoertje aan je moederbord maakt) Maak deze dan aan je molex. Hang je USB-dongle eraan en kijk of hij "online" is...

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Gewoon je BT dongle op een powered usb hubje hangen dat je niet aan je pc hangt?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik weet niet zoveel van BlueTooth af, maar voor zover ik weet bestaan die dongle'tjes uit niet meer dan een USB-chip, een UART en de receive/send-electronica. De hele bluetooth-stack is dus geimplementeerd in het OS, inclusief discovery enzo. Dat zou dus betekenen dat je stickje compleet niets doet op het moment dat je 'm alleen voedt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ja dat klopt de meeste hebben geen interne regeldingen, maar naar het schijnt zijn er ook chips die wel alles zelf kunnen regelen zonder er eerst iets van firmware in te moeten flashen iedere keer dat je dat ding laadt.

als ik me niet vergis worden deze gebruikt in DELL laptops

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
DexterBelgium schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:11:
Gewoon je BT dongle op een powered usb hubje hangen dat je niet aan je pc hangt?
Dat is zo simpel dat ik er zelf niet opkwam. Wel blauw lampje maar de dongle is niet gezien door andere apparaten. Ik had gehoopt dat deze basis functies in de hardware zaten en niet in de stack. Ik ga eens kijken naar wat er in mijn Dell zit.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:43
Zijn er eigenlijk ook manieren om bluetooth signaal te versterken (sorry voor topickaap, als het niet mag moderate dit maar weg :) )

Ik wil op mijn kamer bluetooth maar mijn computer staat +- 15 meter weg (10 meter bereik)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Verwijderd

josvg schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:35:
Zijn er eigenlijk ook manieren om bluetooth signaal te versterken (sorry voor topickaap, als het niet mag moderate dit maar weg :) )

Ik wil op mijn kamer bluetooth maar mijn computer staat +- 15 meter weg (10 meter bereik)
paar meter usb verlengkabel, met eventueel een powered usb hubje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:49:
[...]

paar meter usb verlengkabel, met eventueel een powered usb hubje?
Altijd gedacht dat usb maar 2 meter mocht...

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt toch echt een OS nodig om BT "gezien" te laten worden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:32:
[...]

Altijd gedacht dat usb maar 2 meter mocht...
oa. conrad heeft USB verleng kabels met een soort van ingebouwde repeater, daarmee kan je zeker tot de 10-15 meter...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Usb mag theoretisch tot 10meter, daarna moet je repeaters gebruiken.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
• Alle USB apparaten gebruiken 5V, dit kun je dus makkelijk uit een aantal batterijen halen, je moet er wel voor zorgen dat je de spanning stabiliseerd, want de spanning uit batterijen is nogal variabel.

• Er zijn ook Bluetooth dongles met een berijk van 100 meter, OfficeCenter heeft er een voor 29,- ex. BTW

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Bluetooth werkt op dezelfde frequentie als WiFi. Voor het versterken hiervoor gebruiken ze andere antennes. Ik vermoed (lees: weet bijna wel zeker) dat deze antennes ook gaan werken voor bluetooth.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

josvg schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:35:

Pringlesbus erop douwen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Ook geinterreseerd hierin, op de dongle een pringle bus stuccen?

Learn to forget...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

Agrees, meer info :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 22:45

Syzzer

Prutser

Je maakt een richtantenne met de pringles bus, zelfde principe als met wifi, google maar eens wat op pringles en wifi / antenne ;) .

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bluetooth sniper

Zoiets eens proberen misschien?

Is misschien niet exact wat je zoekt, maar de theorie hierin kan je wel toepassen om een BT signaal te boosten.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

BT is niks anders dan stukje soort adapter. Het heeft zender/ontvanger, besturing ic chip met informatie en veel zal er niet in zitten. De informatie is niet meer dan klein stukje firmware die pc o.a. vertelt welke ic erin zit.
Er zit helemaal geen cpu-tje in, dat maakt allemaal complexer.
Gewoon aansluiten op spanning zal ie dus niks doen. Net als WiFi kaart. Het moet nog ingesteld worden en aangestuurd worden op afstand, dus met pc. Dan pas loopt er communcatie en kan ie gaan "praten" met andere BT devices. ;)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

vandaar dat ik mijn BT dongle niet standaard kon gooien op winXP. je hebt een OS nodig...

en mag ik weten waarom hij alleen "online" moet zijn ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1