FreeBSD & Opteron Powernow support

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 13:53

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
We zijn bezig om een nieuwe webserver te bouwen en daarin zitten twee Opteron 244's. Als OS gaan wij FreeBSD 5.4 stable gebruiiken. Eigenlijk 5.4 Release, maar daarin zit nog geen powerd, iets wat we wel nodig hebben. Dit omdat we gebruik willen gaan maken van de Powernow technologie die de Opterons ons bieden.

Nu zou dat mogelijk moeten zijn onder FreeBSD met powerd en cpufreq. We hebben alleen wat problemen om powerd aan de gang te slingeren. Wanneer we in rc.conf powerd aanzetten (powerd_enable="YES") dan hangt de machine ongeveer 2 seconde nadat het boot proces zover is dat hij de optie aan gezet heeft. Dat hebben we dus weer uit gezet.

Als we nu op de console powerd willen starten (# powerd -a adaptive -b adaptive -i 90) dan hangt de machine wederom na 2 seconde. De melding "cannot read AC line status, using default settings" komt dan vlak voordat de machine hangt.

Nu heb ik natuurlijk eerst op Google gezocht en daar is over het onderwerp niet bijster veel te vinden, en wat er te vinden is gaat over laptops met daarin AMD CPU's, niet wat ik zoek dus.

Heeft iemand dit al werkend gekregen en zo ja, met welke config settings?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Geen oplossing voor je probleem, maar waarom wil je powernow in een server gebruiken?

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:38:
Geen oplossing voor je probleem, maar waarom wil je powernow in een server gebruiken?
Omdat ook een server wel eens uit zijn neus staat te eten, of dat maar 10% van de capaciteit van de server gebruikt wordt. Dan wil je dat de server minder snel gaat draaien om zo energie te besparen. Je wilt namelijk niet weten wat onze energie rekening maandelijks is :X ;)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Klein update vanaf deze kant :)

Onder 5.4 release en onder 5.4 stable werkt het helaas niet, zodra we powerd starten hangt de server. Daarna als test FreeBSD 6 geïnstalleerd en daar werkt het al iets beter. Alleen ook dan hangt de server, maar dan pas na een aantal minuten. Echt werkbaar is het dus niet.