Toon posts:

[AMD] Athlon 64 processor installeren (koelpasta?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een AMD Athlon 64 3500+ Venice binnengekregen (joepie) en nu wilde ik hem installeren in mn computer. Had al een postje gemaakt op het forum van complete systemen om te vragen of alle onderdelen compatible waren, dus dat zit allemaal goed. Zoals je leest ben ik nogal nieuw met het in elkaar proppen van computers, dit is dan ook de eerste keer dat ik (iets anders dan intern geheugen) er zelf in zet!

Hier komt mijn vraag: Zit er in de boxed versie van deze processor koelpasta bij? Moet ik die er zelf opsmeren? Ik zie op de heatsink (waar de fan dus aan zit) wel een grijs vierkantje zitten met 'geribbeld' spul, het lijkt een beetje op van die kauwgom waarmee je posters enzo kunt ophangen. Heb het niet aangeraakt ofzo maar ik vroeg me wel af of ik de processor in het moederbord moet doen en dan de koelinstallatie (sink+fan) er gewoon op kan zetten? Ik heb al even gezocht maar kon niet echt het antwoord vinden van mijn specifieke geval.

Oh en nog even erbij:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) is de officiele bestelnaam op tweakers pricewatch, waarom staat dat 'Venice' niet op de doos hier? Misschien ligt het aan mij maar ik zie het nergens staan :P

Dank u

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Het vlakje onder het heatsink is een 'thermal pad'. Deze is voldoende als standaard koeling.
Je hebt dus geen warmtegeleidingspasta nodig.

'Venice' is de codenaam van de core. Dit wordt niet vermeld op de doos. Je kunt echter wel kijken naar de OPN (Ordering Part Number) op de processor zelf. Die nummers hebben allemaal een betekenis die wel te vinden zijn het internet ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Tijdens het wachten op eventuele replies heb ik gezocht en kon het toch vinden!
Allerlei nummers op de doos gezocht maar ik vond niks, toen keek ik op de processor en daar stond (zoals jullie vast allemaal weten lol) zo'n code gegraveerd.
ada3500daa4bp wat volgens http://www.amdzone.com/mo...warticle&artid=126&page=1 dus een venice core betekend. Bedankt voor het antwoord, ik ga straks m'n computer in elkaar zetten :D