Toon posts:

[2003 Folder quota instellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Een klant wilt graag dat de grootte van de map "mijn documenten" niet over de limiet van 10 MB heen gaat. Nou is dit in te stellen met disk quota's maar hiermee word niet alleen de mijn documenten folder (op de e: schijf) gelimiet maar ook alle overige folders op deze schijf, welke ook gebruikt worden door de gebruikers.

Nou is mijn vraag, is er een mogelijkheid om een quota in te stellen op de map "mijn documenten" zonder deze op een apart volume te plaatsen. Des noods met een third party tool (het liefst gratis of open source)?

Alle hulp is welkom.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik weet geen oplossing, maar waarom zou je dit willen?

Als de gebruiker, zeg, 10 MB in z'n mijn documenten kan opslaan en hij merkt dat deze vol is, maakt hij een map op z'n bureaublad en gooit daar al z'n gedownloade zooi in...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je het beste kan kijken naar het redirecten van je My Documents folder naar een share op de server, en hier vervolgens een quota op instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben geen rechten om iets op het bureaublad te plaatsten dus die optie valt al af, ze hebben alleen maar een paar snelkoppelingen om bijvoorbeeld een tekst editor op te starten op het bureaublad.

EDIT: Is het wel mogelijk om op een share een quota in te stellen dan ? voor zo ver ik weet niet namelijk...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 12:33 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan maak je toch een nieuwe partitie, waarop je quota inschakelt, en daar plaats je je documentmappen op!

EDIT:
zonder deze op een apart volume te plaatsen
Sorry.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 30-09-2005 13:12 . Reden: /me moet een leesbril. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:14

The End

!Beginning

De Windows quota engine kan alleen quota's plaatsen per volume (partitie). Er zijn wel diverse software pakketten beschikbaar die quota's op directories kunnen plaatsen.
Pagina: 1