Toon posts:

Server doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De server op mijn werk doet raar. Als je de powercable aansluit dan start hij op en en als je de aan en uitknop drukt start hij opnieuw op ipv af te sluiten. Er is geen beeld en geen piepjes (opstart piep error codes oid.) Fan's draaien wel en er is stroom op het moederbord mijn vraag is wat kan er mis zijn?

Dell Intel Xeon PC

Xeon 2.0GHz
4x 256MB RIMM
2x SCSI HDD's
2x IDE Rom Drives

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:23
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Verder:
-Waarom wil je een server uitzetten?

Wat er aan de hand kan zijn, is dat in de BIOS is ingesteld dat de PC automatisch gestart moet worden zodra hij stroom krijgt. Dus dat hij nooit afsluit of weer automatisch aangaat als hij weer stroom krijgt na een stroomuitval.

let the past be the past.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
SPee schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:18:

Verder:

Wat er aan de hand kan zijn, is dat in de BIOS is ingesteld dat de PC automatisch gestart moet worden zodra hij stroom krijgt. Dus dat hij nooit afsluit of weer automatisch aangaat als hij weer stroom krijgt na een stroomuitval.
Hij gaat wel uit als je op de uitknopt drukt tenminste als je instelt dat ie automatisch aan gaat als ie stroom heeft.
Videokaartje checken zit ie er wel goed in, doet een andere het wel.

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:18:

Verder:

Ik heb gekeken of SCSI controller kaduk is dus een SCSI controller kaart erin gestopt en onboard controller uitgeschakeld door de jumper eruit te halen, maakt nix uit. Verder heb ik de processor van CPU_0 naar CPU_1 socket gestopt maakt nix uit.

Server is vervangen omdat hij geen beeld gaf en alleen de fans draaiden.

ik kan niet in de BIOS want hij start niet op/met beeld, ik heb de CMOS gereset maakt ook nix uit.

owja ook nog VGA kaart vervangen met 2 andere, 1 AGP en 1PCI maakt nix uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:25 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
geheugen mischien niet goed meer?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Idd probeer eens met 2 geheugenreepjes op te starten en in de overige lege gaten zo'n opvulplankje (anders start hij iig niet op). Wissel ook eens met het geheugen van banken, gewoon aantal combinaties proberen. Probeer ook eens een BIOS-reset. Wat voor voeding hangt eraan? Heb je ook Dell al gebeld over het probleem? Misschien dat het een bekend probleem is wat zo opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:38:
Idd probeer eens met 2 geheugenreepjes op te starten en in de overige lege gaten zo'n opvulplankje (anders start hij iig niet op). Wissel ook eens met het geheugen van banken, gewoon aantal combinaties proberen. Probeer ook eens een BIOS-reset. Wat voor voeding hangt eraan? Heb je ook Dell al gebeld over het probleem? Misschien dat het een bekend probleem is wat zo opgelost is.
Geheugen combinaties geprobeerd maar niet vervangen, geen RIMM's hier liggen BIOS-Reset gedaan haalt nix uit, is 2e hands gekocht dus Dell bellen helpt niet veel.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
alles eraf halen wat niet nodig is (dan houd je over, mobo,cpu,Vga,mem) en dan aan zetten. als hij het dan niet doet, videokaart ff testen in een andere pc, mem ook als dat mogelijk is. werken die gewoon goed. dan heb je dus je Cpu en mobo over.. (aangezien het xeon is is het moeilijk om die te testen als je zelf geen 2de xeon pc hebt..)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1