Toon posts:

Problemen Videokaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Sinds kort heb ik last van dit beeld :

http://img224.imageshack.us/img224/7623/problems4lu.jpg

Ik weet alleen niet wat het probleem is .... moet ik hiervoor een nieuwe videokaart hebben ?
of kan het aan mijn moederbord liggen ?

Ook heb ik vaak dat de computer opeens blijft hangen! blijft opeens de muis cursor haken en 5 sec later valt het beeld weg en kan ik de pc resetten.

Kan het aan mijn voeding liggen ? dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt ?

Plz help

Mijn videokaart: ATI 9700 ALL IN WONDER
Moederbord: P4p800 Deluxe

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ziet eruit als brak geheugen op de videokaart :)

En zou je ajb de screenshot even willen resizen, dit is veel te groot (een breedte van 600 is eigenlijk het maximale ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 30-09-2005 11:06 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:11
Volgens mij is je videokaart aan het overlijden :D
Kijk even of er nog garantie op zit, maar dit duidt meestal op stuque geheugen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit lijkt me het meest dat het idd aan de kaart of aan de voeding ligt.
Ik heb de laatste tijd meer 9700 kaduuk zien gaan dus ik gok de kaart. Wat je zou moeten doen is een andere kaart in jou PC testen. Liefst een kaart van hetzelfde kaliber, maar met elk ander AGP kaartje zou je al kunnen kijken of het je AGP bus niet is.
Ook zou ik de 9700 in een andere PC stoppen om te kijken of het probleem daar ook optreed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

jep.....grote kans dat je videokaart defect is.........test eens een andere kaart met de juiste drivers.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ik heb hetzelfde probleem ook. In XP pro zelf gaat het vrijwel altijd goed, behalve als ik MS Word (2003, maar ook eerdere versies) start. Dan krijg ik horizontale magenta en cyaan kleurige streepjes. Als ik na een reboot direct MSN 7.5 opstart dan krijg ik nog wel een een blauw scherm waarin de Ati driver crasht (atidvag.dll)

Tijdens het spelen van spellen gaat het meestal een minuutje goed, daarna hangt beeld en geluid en is het enige wat rest een harde reboot...

Ik ga vanavond even een andere kaart erin hangen, kijken of die ook problemen geeft. Zoniet, dan ga ik op zoek naar een nieuwe/andere kaart.

Bij mij gaat het om een Sapphire Radeon 9500 Pro 128MB (en verschillende drivers (oudere en nieuwste) van Ati geprobeerd)

[ Voor 18% gewijzigd door Postman81 op 30-09-2005 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwe videokaart gekocht ...
Het probleem is opgelost.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1