Toon posts:

probleem access data pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig om een soort helpdesk te bouwen. Dit moet voor de gebruiker een invoerveld voor naam probleem, category enz zijn en voor de systeembeheer een overzicht van alle gebruikers en hun problemen.
Dit is op zich niet zo moeilijk maar ik heb 2 tabellen aangemaakt namelijk "naw" en "probleem".
In naw de naam en achternaam en in probleem de probleem omschrijvingen.
Nu heb ik een realtie aangelegt wat te zien is hier:

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/6280/relaties0pq.jpg

Als ik alles in een formulier zet gaat het prima en kun je per gebruiker een lisjt problemen invoeren en bekijken. Alleen als ik een data acces pagina probeer te maken zijn geen van de gegevens wijzigbaar terwijl in eigenschappen hij niet gedisabled of alleen lezen is gemaakt.
weet iemand waarom die gegevens niet te wijzigen of op te slaan zijn in mijn access data pagina?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voeg eens een primaire sleutel toe, ProbleemId (autonumber), zodat naamId in probleem in FK wordt.Wat doen verder de kolommen hardware en software?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
die tabellen bevatten hardware en software categorien zoals printer,monitor,office enz voor de dropdown menu's

Verwijderd

Topicstarter
Naamid in probleem is al autonummer zodat je per gebruiker je problemen ziet. wat is FK trouwens of mis ik iets? :? En wat moet ikd an doen met die probleemid? koppelen aan naamid?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:37:
Naamid in probleem is al autonummer zodat je per gebruiker je problemen ziet. wat is FK trouwens of mis ik iets? :? En wat moet ikd an doen met die probleemid? koppelen aan naamid?
:?

hoe kan naw 1:n gekoppeld zijn aan probleem op basis van naamid als naamid in probleem een autonumber is?
Een naw kan dus nooit meerdere problemen hebben door je autonumber op naamid in probleem.

Daarom kan probleem.naamid dus geen autonumber zijn, maar een number gekoppeld aan naw.probleemid. Verder kan je een probleemid aanmaken, welke een primary key is, autonumber, om later snel problemen op te zoeken c.q. te referencen.

Fk = Foreign Key, btw.

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 30-09-2005 11:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ben je nou eigenlijk maar gewoon wat aan het klooien of heb je ooit in een ver verleden toch wel degelijk een beginnerscursus over databases gevolgd? Want dit is zo'n troep dat ik niet eens zin heb om op te gaan sommen wat er allemaal fout aan zit :X

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ehm ja heb wel cusus access gehad inclusief normaliseren. Dit is alleen een hele tijd geleden en ben nu weer wat kennis aan het opgraven. Maar ik dacht dat het wel aardig klopte heb het alleen denk ik niet al te best uitgelegd. Alvast bedankt voor de moeite
Pagina: 1